Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Navara D40 - parujący płyn chłodniczy

sundayman 20 Aug 2013 01:38 6618 3
  • #1
    sundayman
    Level 25  
    Jadę sobie dzisiaj (D40, 2007r.), i nagle widzę, że spod prawej krawędzi maski unosi mi się jakiś dymek, i coś tak zaczyna lekko śmierdzieć.
    No więc oczywiście - panika, zatrzymuję się, otwieram maskę ;

    - prawa część okolic silnika - czyli w okolicach akumulatora, zalana jakimś płynem lekko tłustawym. I to on tak się dymił...

    Po oględzinach stwierdziłem prawie zero płynu chłodniczego, oraz miejsce, skąd płyn tryskał sobie ;

    Nissan Navara D40 - parujący płyn chłodniczy

    jedna z dwu sporawych rur wiodących gdzieś w głąb (znaczy chyba do nagrzewnicy) , na tej bliższej prawej strony samochodu (czyli na zdjęciu na lewej) mały "króciec" do góry z resztkami jakiejś gumowej rurki ;

    Nissan Navara D40 - parujący płyn chłodniczy

    Powycierałem płyn, dolałem litr petrygo i pojechałem do Nissana (Przyguccy w Łodzi). Po drodze już mi się co prawda nie dymiło, ale położyłem na tym "urwanym czymś" suchą szmatkę, i potem po obejrzeniu okazała się nasiąknięta petrygo, więc - tam leci.

    Co to może być ? Nie znalazłem drugiego, urwanego końca rurki...
    Na schematach instalacji chłodzącej, które mi się udało obejrzeć jest ten trójnik, ale nic do niego nie jest podłączone - może tam był jakiś zawór do odpowietrzania czy coś - to by tłumaczyło, dlaczego nie widziałem żadnej urwanej rurki...

    Aha , na razie mi w serwisie nic nie powiedzieli - mają dzwonić jutro. Dlatego się zastanawiam co to jest za badziewie urwane, i co też mi tam panowie fachowcy mogą wymyślić :)
  • #2
    vvavvek
    Level 10  
    Wyciągnij to i sprawdź możliwe że to zawór zwrotny , ciężko powiedzieć , jeśli nie znalazłeś urwanego węża to zatkaj , przejedz się kawałek jeśli to termo para to wiatrak się nie włączy i buchnie parą z pod korka (uwazaj żeby go nie zakatowac), widać że coś tam siedzi w środku , jeśli nie to szukaj slota na rurkę możliwe że zgubiłeś , jedz po tej drugiej obok , bo manuala do silnika tez nie moge znalesc .
  • #3
    T5
    Admin of Cars group
    Nic tam nie ma.To jest po prostu zaślepka gumowa.(kup nową lub kawałek wężyka o odpowiedniej średnicy- jeden koniec zaślep chociażby śrubą. załóż opaski i gotowe)
  • #4
    sundayman
    Level 25  
    No i mnie się coś tak jakby przypomina, że tam był jakby zawór do odpowietrzania. To by się zgadzało. Zastanawiam się natomiast, dlaczego go mogło urwać - guma sparciała czy jak ? Bo żadnych niepokojących objawów poza tym nie zauważyłem. Temperatura o ile pamiętam była w normie, jak dolałem potem litr petrygo , to jadąc do serwisu już mi nie parowało (chociaż oczywiście jak wspomniałem na szmatce, którą obwiązałem trójnik z urwaną rurką ślady petrygo były ale nie w jakiejś dużel ilości).

    Możliwe to jest, żeby np. z powodu małej ilości płynu (powiedzmy) ciśnienie jakoś bardziej wzrosło, żeby urwać toto ?