Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

KYOCERA FS-1300D - Defekt bębna

Dżewo 20 Aug 2013 12:18 3480 11
  • #1
    Dżewo
    Level 9  
    W urządzeniu Kyocera FS-1300 doszło do defektu bębna (przebieg urządzenia 67000 stron). Jak widać na zdjęciu, warstwa światłoczuła w 2 miejscach (symetryczne ułożenie, szerokość ~45mm) przestała istnieć. Sprzęt w chwili uszkodzenia pracował na zamienniku, na którym zdołał wydrukować ~50 str. Usterka objawiła się w momencie wydruku dokumentu w formacie A4 (wcześniej wydruk miał miejsce głównie na papierze A5 i mniejszym). Po usunięciu modułu bębna, tuż pod wytartym w 2 miejscach OPC, w oczy rzucały się dwie kupki tonera. Gdyby nie fakt, że poprzedni, oryginalny toner dosłownie wyparował z urządzenia (sama ilość wydruków nie odbiegała od normy) obstawiłbym tragicznej jakości zamiennik. W tym wypadku zaczynam mieć jednak wątpliwości. Co ciekawe sam moduł światłoczuły jest niezwykle ciężki, co oznacza zapełniony/przepełniony zbiornik na zużyty toner. Po przeprowadzeniu 50 wydruków testowych widać, że proszek, który przywiera do wytartej powierzchni OPC, nie jest zbierany do zbiornika i zostaje w mniejszej części na krawędzi bębna oraz opada na prowadnice ścieżki papieru.
    Uprzejmie proszę o wasze zdanie na ten temat.

    KYOCERA FS-1300D - Defekt bębna
  • #2
    Robson1
    Level 26  
    W zasadzie kolega sam sobie odpowiedział.

    Przyczyną wytarcia bębna jest nieoryginalny toner oraz praca drukarki z przepełnionym pojemnikiem zużytego toneru. Niestety ale na zamiennikach szybciej zużywa się bęben i szybciej zapełnia śmietnik.

    Pozdrawiam
  • #3
    Dżewo
    Level 9  
    Oczywiście zdaję sobie sprawę, iż zamienniki przyśpieszają proces eksploatacji bębna. Problem jednak leży w tym, że drukarka cały czas pracowała na materiałach oryginalnych. Zamontowano dokładnie 1 zamienną kasetę, która wydrukowała raptem 50 stron. Przepełnienie zbiornika z jej winy, przy tej ilości wydruków (50), wydaje się zatem niemożliwe.
  • #4
    Robson1
    Level 26  
    A jest 100% pewne, że nie było wcześniej stosowanych zamienników? Co do samego wytarcia bębna to proces trwał na pewno jakiś dłuższy już czas. Najprawdopodobniej listwa czyszcząca po bokach została wypchana przez zużyty toner. (chociaż faktycznie dziwnie to wygląda) Najlepiej spróbować wyjąć rurę bębna i zobaczyć co tam z tyłu siedzi.
  • #5
    Dżewo
    Level 9  
    Zostałem zapewniony, że to pierwsza, nieoryginalna kaseta zamontowana w tym urządzeniu. Zastanawia mnie co doprowadziło do przedwczesnego wytarcia bębna.
  • Helpful post
    #6
    krzys_ka
    Level 25  
    1. śmietnik na oryginałach zapełnia się przy ok 100k kopii, na podróbkach zdarza się to już przy 20k
    2. gdyby toner wytarł bęben miałbyś czystą alu rurkę a nie brak powłoki :-)
    3. ..chyba, że DK jest z innej drukarki lub zmieniono rurę na podróbkę..
  • #7
    Robson1
    Level 26  
    Dżewo wrote:
    Zostałem zapewniony, że to pierwsza, nieoryginalna kaseta zamontowana w tym urządzeniu. Zastanawia mnie co doprowadziło do przedwczesnego wytarcia bębna.


    Za dużo widziałem drukarek z zapewnieniami, ze to pierwszy zamiennik. Takim zapewnieniom po prostu nie wierzę. Prawdopodobna przyczyna jest taka jak pisałem wyżej luba taka jak pisze kolega krzys_ka
  • Helpful post
    #8
    forteca
    KYOCERA specialist
    Witam,

    czy beben jest od tej drukarki czy innej mozesz sam sprawdzic.
    Wystarczy porownac numer syryjny drukarki z numerem seryjnym bebna, ktores z dwoch cyfr w tych numerach maja byc takie same. Np w nr ser bedzie ciag xxx23xxxxxx to w nr ser bebna tez ma byc xxx23xxxxxx w tym samym miejscu.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Czy to jest jeden zalozony zamiennik czy wiecej, tez da sie dojsc. Kyocera w "nowych" drukarkach z chipem, wprowadzila zmiany w zapisach na statusach, wystarczy odczytac zaokdowane informacje na Status Page serwisowym i juz wiadomo ile i jakich tonerow bylo w drukarce :)
  • #9
    drebin
    Level 28  
    Wygląda mi na wytarty bęben od drukowania formatu A5, w miejscu gdzie papier omijał bęben występują te wytarcia. Pisałeś wcześniej że głównie drukujesz na formacie A5, możliwe że właśnie od tego się tak wytarło.
  • #10
    Dżewo
    Level 9  
    Robson1 wrote:
    Za dużo widziałem drukarek z zapewnieniami, ze to pierwszy zamiennik. Takim zapewnieniom po prostu nie wierzę.


    Oczywiście zasada ograniczonego zaufania to podstawa.

    forteca wrote:
    Wystarczy porownac numer syryjny drukarki z numerem seryjnym bebna, ktores z dwoch cyfr w tych numerach maja byc takie same.


    Bardzo pomocna informacja. Zainstalowany moduł nie pochodzi z tego urządzenia.

    forteca wrote:
    Kyocera w "nowych" drukarkach z chipem, wprowadzila zmiany w zapisach na statusach, wystarczy odczytac zaokdowane informacje na Status Page serwisowym i juz wiadomo ile i jakich tonerow bylo w drukarce Smile


    Czy mógłbym poprosić o kilka szczegółów na ten temat?
  • Helpful post
    #11
    Robson1
    Level 26  
    Dżewo wrote:


    forteca wrote:
    Kyocera w "nowych" drukarkach z chipem, wprowadzila zmiany w zapisach na statusach, wystarczy odczytac zaokdowane informacje na Status Page serwisowym i juz wiadomo ile i jakich tonerow bylo w drukarce Smile


    Czy mógłbym poprosić o kilka szczegółów na ten temat?


    Faktycznie o tych tonerach to zapomniałem.

    Wydrukuj status page i zamieść skan drugiej strony tutaj to zobaczymy ile tych tonerów było.
    Status drukuje się poprzez przytrzymania przycisku GO przez ok 10 sekund.
  • #12
    Dżewo
    Level 9  
    Wygląda na to, że w urządzeniu zamontowano 7 kaset. Nie zamieszczam skanu, bo OPC pokrywa tonerem pole z informacją i praktycznie nic na nim nie widać. Na papierze jednak da się odczytać cyfrę (odnalazłem "legendę" i wiem, o którą dokładnie chodzi).
    Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc.