Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki Katana 50 brak iskry

20 Sie 2013 23:37 9816 5
  • Poziom 8  
    Witam, mam problem z moim skuterkiem Suzuki katana 50.

    Katana posiada cewko-moduł 4 pinowy.
    Wszystko sprawdzone i pomierzone i wychodzi na to że CM jest do wymiany tylko nie jetem pewien 1 rzeczy i dlatego proszę was o pomoc.

    1 pin masa - OK
    2 pin masa podawana ze stacyjki (gaszenie) - OK
    3 pin impulsator (sprawdzony, oporność ok, dioda miga) - OK
    4 pin jest to napięcie podawane na moduł (wynosi ok.12-15v AC) :?

    I teraz nie wiem właśnie czy tam nie powinno być napięcie rzędu ok.70v.
    Sprawdzałem już w kilku skuterkach i tak zawsze było, zazwyczaj chinczyki, ale tutaj jest chyba trochę inny zapłon ponieważ ze statora wychodzi jeden żółty kabel i jest on od ładowania, świateł i zasilania modułu, przy statorze po prostu nie ma osobnej cewki zasilającej moduł i dlatego nie wiem czy to jest prawidłowe napięcie proszę o pomoc jakie ma napięcie wchodzić do CM.

    Dodatkowo zamieszczam schemat mojej instalacji:
    Suzuki Katana 50 brak iskry
  • Poziom 38  
    W tym modelu niestety takie dziwne rozwiązanie statora, regulatora napięcia i modułu jest zastosowane.
    Z doświadczenia wiem, że cewkomoduł będzie do wymiany. Można do testu odłączyć regulator i zmostkować przewód ze statora do modułu.
    Nowe chińskie moduły (WM Motor) kosztują poniżej 100 zł, ale oryginał koło 400 zł.
  • Poziom 8  
    Właśnie znalazłem informację na temat napięcia na 4 pinie - jest Ok.

    Suzuki Katana 50 brak iskry

    Czyli nic, pozostaje mi kupić 2 nowy CM?
    Ten kupiłem własnie nie oryginalny może dlatego takie cuda?

    Aha i jeszcze jedna sprawa, czy na ramie musi być masa? Ponieważ cały czas mnie to zastanawia inne skuterki normalnie mają masę na ramie a tutaj jest ale na silniku (połączony przewodem) a na ramie nie ma.
    Już tylko tak do sprawdzenia podłączyłem masę na ramę kablem ale iskry dalej nie było.

    Właśnie przed chwilą sprawdziłem tak jak pisał wyżej "BANANvanDYK", zmostkowałem kabel idący od statora z kablem wchodzącym do modułu.
    No i iskra się pojawiła (wydaje mi się że nawet za mocna), czyli ten fakt wskazuje na 100% uszkodzenie regulatora?
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Jeśli regulator napięcia będzie uszkodzony, tj. będzie obniżać napięcie na statorze lub zwierać jego uzwojenie to będzie to skutkować brakiem zapłonu.
    Poza tym regulator jest równie skomplikowany. Zasilanie modułu jest bezpośrednio połączone ze statorem. Zasilanie świateł idzie poprzez szeregowy układ stabilizatora w regulatorze. Ładowanie odbywa się jak w zwykłym regulatorze jednofazowym (tyrystor i napięcie odniesienia na diodzie zenera). Moduł ma natomiast wbudowany układ podbijający napięcie na cewce statora do napięcia umożliwiającego bezpośrednie zasilanie układu wykonawczego CDI...
  • Poziom 8  
    Czyli ewidentnie uwalony regulator, jutro ma przyjść kurierem nowy to będę zakładał i dam znać;)
    Czyli w takim wypadku, skuterka można normalnie odpalić gdy zmostkujemy te 2 piny tylko nie będzie ładowania ani świateł..
  • Poziom 8  
    Ok wszystko działa po wymianie regulatora, dzięki za pomoc.