Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Corolla Verso błędne wskazanie poziomu paliwa

kleryk14 21 Sie 2013 12:52 7629 15
  • #1 21 Sie 2013 12:52
    kleryk14
    Poziom 10  

    Witam.
    Mam Toyotę Corollę Verso 2005r 2.0 d-4d 116km i mam problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa. A mianowicie po zatankowaniu ok. 30l wskaźnik pokazuje że jest 1/2 zbiornika a po kilku minutach pracy silnika wskazówka spada na mniej więcej 1/4. Zasięg wg komputera na połowie zbiornika to 230-250km. Zbiornik ma pojemność 65l. Przy wolnych obrotach gdy auto stoi komputer pokazuje chwilowe spalanie na poziomie 99,9l/100km a podczas jazdy "na luzie" 0,8l/100km z tym że im wolniej jedzie tym to wskazanie jest większe. Po zaświeceniu się kontrolki rezerwy wlewam 20l przy niby pustym zbiorniku a wskaźnik pokazuje że jest pół zbiornika. Komputer nie pokazuje żadnych błędów.
    Miał ktoś może podobne objawy?
    Proszę o pomoc w tej sprawie.

    1 15
  • #2 21 Sie 2013 13:22
    robin161
    Poziom 23  

    A ciśnienie paliwa i wtryski sprawdzałeś?

    0
  • #3 21 Sie 2013 13:42
    heretapawel
    Poziom 23  

    robin161 napisał:
    A ciśnienie paliwa i wtryski sprawdzałeś?
    A co ma wspólnego ciśnienie paliwa z błędnymi wskazaniami poziomu paliwa.Pływak na zewnątrz i dobrze obejrzyj ścieżki oporowe.

    -1
  • #4 21 Sie 2013 13:51
    robin161
    Poziom 23  

    A jednak ma.
    Komputer zlicza ilość wtrysków (co ok. 1-3 sek.), mnoży je przez czas otwarcia wtryskiwaczy i dzieli przez przejechany dystans, porównując ze wskazaniami ze zbiornika. Lejące wtryskiwacze zafałszowują pomiar i komputer głupieje.

    0
  • #5 21 Sie 2013 14:20
    heretapawel
    Poziom 23  

    Robin, pytałem co ma wspólnego ciśnienie ze wskazaniami paliwa.A lejące wtryski ,to problem z rozruchem,dymienie itp.a o tym autor nic nie pisze.

    0
  • #6 21 Sie 2013 21:23
    kleryk14
    Poziom 10  

    Witam.
    Dzięki za zainteresowanie
    Problemu z rozruchem i dymienia nie ma (o dziwo - jak to w dieslach bywa).
    Ciśnienie i wtryski są jak najbardziej w porządku. Były sprawdzane jakiś tydzień temu przy diagnozie drgań silnika. W ASO twierdzili że wtryski zapchane. Pojechałem do "szarego" mechanika i okazało się że to dwumasa padła. Do ASO nie mam już zaufania. A na pływak i ścieżki nie wpadłem. Ale jak to nie będzie to?

    1
  • #7 21 Sie 2013 22:31
    tzok
    Moderator Samochody

    kleryk14 napisał:
    gdy auto stoi komputer pokazuje chwilowe spalanie na poziomie 99,9l/100km a podczas jazdy "na luzie" 0,8l/100km z tym że im wolniej jedzie tym to wskazanie jest większe
    To jest prawidłowe, bo gdy stoisz to silnik spala paliwo a kilometrów nie przybywa, więc spalanie wyrażone w l/100km dąży do nieskończoności. Kiedy jedziesz na luzie to silnik spala tyle samo paliwa w tym samym czasie, więc im szybciej się toczysz, tym mniejsze spalanie w l/100km masz... tyle, że na postoju wskaźnik powinien pokazywać -- albo przełączać się w l/h (nie wiem jak jest w Toyotach).

    Co pokazuje wskaźnik gdy zatankujesz "pod korek"?

    0
  • #8 22 Sie 2013 11:53
    kleryk14
    Poziom 10  

    tzok
    Po zatankowaniu pod korek wskazówka pokazuje pełny ale po 10 min jazdy spada na 3/4. Sprawdzałem ile przejadę na pełnym zbiorniku aż do zgaśnięcia silnika z powodu braku paliwa i wyszło 1025km. A co do wskaźnika spalania to znajomy ma identyczną toyotę i na postoju pokazuje 0,6l/100km.

    0
  • #9 22 Sie 2013 12:15
    tzok
    Moderator Samochody

    kleryk14 napisał:
    Sprawdzałem ile przejadę na pełnym zbiorniku aż do zgaśnięcia silnika z powodu braku paliwa i wyszło 1025km.
    Czyli ok ale raczej więcej tego nie sprawdzaj.
    kleryk14 napisał:
    znajomy ma identyczną toyotę i na postoju pokazuje 0,6l/100km.
    Podawanie spalania w l/100km na postoju nie ma żadnego sensu (fizycznie), więc raczej podaje 0,6l/h.

    Wszystko wskazuje więc na problem z czujnikiem poziomu paliwa (potencjometr + pływak) lub jego wiązką elektryczną.

    0
  • #10 22 Sie 2013 12:56
    heretapawel
    Poziom 23  

    Kleryk ,to może łaskawie sprawdzisz i nas poinformujesz o swoich badaniach. ps.Robin czy wyjaśnisz związek ciśnienia paliwa ze wskaźnikiem paliwa?

    0
  • #11 22 Sie 2013 13:09
    robin161
    Poziom 23  

    heretapawel:
    Zakłócenia ciśnienia paliwa (różny wydatek pompy) przekłada się na "oszukiwanie" komputera (podobnie jak rozkalibrowane wtryski). Jak to działa pisałem wcześniej.

    1
  • Pomocny post
    #12 22 Sie 2013 13:16
    heretapawel
    Poziom 23  

    Komputera który wylicza spalanie ,może i tak, ale tu chodzi o wskaźnik paliwa.

    0
  • #13 22 Sie 2013 13:22
    robin161
    Poziom 23  

    Nie zaprzeczam, nie potwierdzam ale też nie upieram sie przy swojej teorii (porównanie wskazań rzeczywistych z obliczanymi). Jak zwykle prawda może być pośrodku :D.

    0
  • #14 22 Sie 2013 13:27
    heretapawel
    Poziom 23  

    Może któryś z Moderatorów wypowie się na ten temat?

    1
  • #15 22 Sie 2013 14:04
    tzok
    Moderator Samochody

    heretapawel napisał:
    Komputera który wylicza spalanie ,może i tak, ale tu chodzi o wskaźnik paliwa.
    Nie wiem czy tak jest w tym modelu Corolli ale rzeczywiście niektóre sterowniki odczytują poziom paliwa tylko w momencie włączenia zapłonu lub wręcz otwarcia wlewu paliwa, a później wskazówka opada na podstawie informacji z układu wtryskowego na temat ilości zużytego paliwa. To jest problemem w przypadku instalacji LPG. Tyle, że poza wskazaniami na postoju, w tym przypadku wskazania chwilowego spalania wyglądają na poprawne.

    0
  • #16 22 Sie 2013 15:36
    kleryk14
    Poziom 10  

    Witam wszystkich.
    Problem rozwiązany.
    A mianowicie:
    - stopiona kość łącząca wiązkę przewodów z czujnikiem paliwa
    - przerwane w trzech miejscach ścieżki oporowe
    Koszt 450 PLN.
    heretapawel plus dla ciebie!!!
    Dzięki wszystkim

    2