Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Corolla Verso błędne wskazanie poziomu paliwa

kleryk14 21 Aug 2013 12:52 10695 15
  • #1
    kleryk14
    Level 10  
    Witam.
    Mam Toyotę Corollę Verso 2005r 2.0 d-4d 116km i mam problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa. A mianowicie po zatankowaniu ok. 30l wskaźnik pokazuje że jest 1/2 zbiornika a po kilku minutach pracy silnika wskazówka spada na mniej więcej 1/4. Zasięg wg komputera na połowie zbiornika to 230-250km. Zbiornik ma pojemność 65l. Przy wolnych obrotach gdy auto stoi komputer pokazuje chwilowe spalanie na poziomie 99,9l/100km a podczas jazdy "na luzie" 0,8l/100km z tym że im wolniej jedzie tym to wskazanie jest większe. Po zaświeceniu się kontrolki rezerwy wlewam 20l przy niby pustym zbiorniku a wskaźnik pokazuje że jest pół zbiornika. Komputer nie pokazuje żadnych błędów.
    Miał ktoś może podobne objawy?
    Proszę o pomoc w tej sprawie.
  • #2
    robin161
    Level 25  
    A ciśnienie paliwa i wtryski sprawdzałeś?
  • #3
    heretapawel
    Level 23  
    robin161 wrote:
    A ciśnienie paliwa i wtryski sprawdzałeś?
    A co ma wspólnego ciśnienie paliwa z błędnymi wskazaniami poziomu paliwa.Pływak na zewnątrz i dobrze obejrzyj ścieżki oporowe.
  • #4
    robin161
    Level 25  
    A jednak ma.
    Komputer zlicza ilość wtrysków (co ok. 1-3 sek.), mnoży je przez czas otwarcia wtryskiwaczy i dzieli przez przejechany dystans, porównując ze wskazaniami ze zbiornika. Lejące wtryskiwacze zafałszowują pomiar i komputer głupieje.
  • #5
    heretapawel
    Level 23  
    Robin, pytałem co ma wspólnego ciśnienie ze wskazaniami paliwa.A lejące wtryski ,to problem z rozruchem,dymienie itp.a o tym autor nic nie pisze.
  • #6
    kleryk14
    Level 10  
    Witam.
    Dzięki za zainteresowanie
    Problemu z rozruchem i dymienia nie ma (o dziwo - jak to w dieslach bywa).
    Ciśnienie i wtryski są jak najbardziej w porządku. Były sprawdzane jakiś tydzień temu przy diagnozie drgań silnika. W ASO twierdzili że wtryski zapchane. Pojechałem do "szarego" mechanika i okazało się że to dwumasa padła. Do ASO nie mam już zaufania. A na pływak i ścieżki nie wpadłem. Ale jak to nie będzie to?
  • #7
    tzok
    Moderator of Cars
    kleryk14 wrote:
    gdy auto stoi komputer pokazuje chwilowe spalanie na poziomie 99,9l/100km a podczas jazdy "na luzie" 0,8l/100km z tym że im wolniej jedzie tym to wskazanie jest większe
    To jest prawidłowe, bo gdy stoisz to silnik spala paliwo a kilometrów nie przybywa, więc spalanie wyrażone w l/100km dąży do nieskończoności. Kiedy jedziesz na luzie to silnik spala tyle samo paliwa w tym samym czasie, więc im szybciej się toczysz, tym mniejsze spalanie w l/100km masz... tyle, że na postoju wskaźnik powinien pokazywać -- albo przełączać się w l/h (nie wiem jak jest w Toyotach).

    Co pokazuje wskaźnik gdy zatankujesz "pod korek"?
  • #8
    kleryk14
    Level 10  
    tzok
    Po zatankowaniu pod korek wskazówka pokazuje pełny ale po 10 min jazdy spada na 3/4. Sprawdzałem ile przejadę na pełnym zbiorniku aż do zgaśnięcia silnika z powodu braku paliwa i wyszło 1025km. A co do wskaźnika spalania to znajomy ma identyczną toyotę i na postoju pokazuje 0,6l/100km.
  • #9
    tzok
    Moderator of Cars
    kleryk14 wrote:
    Sprawdzałem ile przejadę na pełnym zbiorniku aż do zgaśnięcia silnika z powodu braku paliwa i wyszło 1025km.
    Czyli ok ale raczej więcej tego nie sprawdzaj.
    kleryk14 wrote:
    znajomy ma identyczną toyotę i na postoju pokazuje 0,6l/100km.
    Podawanie spalania w l/100km na postoju nie ma żadnego sensu (fizycznie), więc raczej podaje 0,6l/h.

    Wszystko wskazuje więc na problem z czujnikiem poziomu paliwa (potencjometr + pływak) lub jego wiązką elektryczną.
  • #10
    heretapawel
    Level 23  
    Kleryk ,to może łaskawie sprawdzisz i nas poinformujesz o swoich badaniach. ps.Robin czy wyjaśnisz związek ciśnienia paliwa ze wskaźnikiem paliwa?
  • #11
    robin161
    Level 25  
    heretapawel:
    Zakłócenia ciśnienia paliwa (różny wydatek pompy) przekłada się na "oszukiwanie" komputera (podobnie jak rozkalibrowane wtryski). Jak to działa pisałem wcześniej.
  • Helpful post
    #12
    heretapawel
    Level 23  
    Komputera który wylicza spalanie ,może i tak, ale tu chodzi o wskaźnik paliwa.
  • #13
    robin161
    Level 25  
    Nie zaprzeczam, nie potwierdzam ale też nie upieram sie przy swojej teorii (porównanie wskazań rzeczywistych z obliczanymi). Jak zwykle prawda może być pośrodku :D.
  • #14
    heretapawel
    Level 23  
    Może któryś z Moderatorów wypowie się na ten temat?
  • #15
    tzok
    Moderator of Cars
    heretapawel wrote:
    Komputera który wylicza spalanie ,może i tak, ale tu chodzi o wskaźnik paliwa.
    Nie wiem czy tak jest w tym modelu Corolli ale rzeczywiście niektóre sterowniki odczytują poziom paliwa tylko w momencie włączenia zapłonu lub wręcz otwarcia wlewu paliwa, a później wskazówka opada na podstawie informacji z układu wtryskowego na temat ilości zużytego paliwa. To jest problemem w przypadku instalacji LPG. Tyle, że poza wskazaniami na postoju, w tym przypadku wskazania chwilowego spalania wyglądają na poprawne.
  • #16
    kleryk14
    Level 10  
    Witam wszystkich.
    Problem rozwiązany.
    A mianowicie:
    - stopiona kość łącząca wiązkę przewodów z czujnikiem paliwa
    - przerwane w trzech miejscach ścieżki oporowe
    Koszt 450 PLN.
    heretapawel plus dla ciebie!!!
    Dzięki wszystkim