Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Niesystematyczny reset daty (bateria BIOSu sprawna)

zfChaos 21 Sie 2013 16:08 1593 6
  • #1 21 Sie 2013 16:08
    zfChaos
    Poziom 8  

    Od niedawna mam następujący problem z komputerem: Resetuję się data/czas. Wymieniłem baterię na nową i problem nie ustąpił. Data nie resetuje się za każdym razem, nawet po odłączeniu komputera od prądu- dzieje się to losowo (nie wiem od czego zależy, czasami nic się nie zresetuje kilka dni). Czy może to być problem z BIOSem/płytą główną? Jak to naprawić?

  • #3 21 Sie 2013 18:33
    zfChaos
    Poziom 8  

    Komputer to Dell Optiplex GX520.
    Czy zapomina ustawienia- nie wiem. Mogę coś zmienić i poczekać, aż znowy data się zresetuje.

    Cytat:
    Sprawdź przewodzenie gniazda bateri w płycie miernikiem.

    Tzn. sprawdzić czy jest napięcie na styku podstawki i płyty?

  • Pomocny post
    #4 22 Sie 2013 11:57
    safbot1st
    Poziom 43  

    zfChaos napisał:
    Tzn. sprawdzić czy jest napięcie na styku podstawki i płyty?

    Tzn. łatwiej sprawdzić przewodność od plusa i minusa baterii do lutów nóżek plusa i minusa "koszyczka baterii" w pcb.
    Zaraz paczam w maluala. Może warto flashować biosa.

    Dodano po 7 [minuty]:

    ftp://ftp.dell.com/Manuals/all-products/esupr...top/optiplex-gx520_user%27s%20guide_po-pl.pdf
    Zerknij na stronę 12 i na jumpery w płycie głównej - nie ma tam podejżanej zworki na 2 pinach z opisem "RTCRST" na laminacie?

  • #5 22 Sie 2013 17:23
    zfChaos
    Poziom 8  

    Niestety koszyk baterii będę mógł sprawdzić najwcześniej w weekend (nie ma bezpośredniego dojścia, trzeba rozkręcić pół płyty).
    Nie ma żadnej zworki przy RTCRST.

  • #7 24 Sie 2013 11:07
    zfChaos
    Poziom 8  

    Zwarłem zworki, zresetowało to datę i godzinę, a także inne ustawienia biosu. Za jakiś czas dam znać, czy problem nie wraca.
    Na razie dzięki!

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME