Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane Coupe I 1.6 - Silnik klekocze na wolnych i na szybkich obrotach

EasyMan3 21 Aug 2013 20:13 4806 4
  • #1
    EasyMan3
    Level 10  
    Dzisiaj przejechałem z 20km i stwierdziłem, że dziwnie klekocze, Odgłos dochodzi jak patrzeć i słuchać to od góry z silnika, przeczytałem kilkanaście postów i nie znalazłem takiego przypadku jak mój. Więc chce się zapytać czy to KLEKOTANIE MOŻE BYĆ SPOWODOWANE ALTERNATOREM? Ponieważ już od pewnego czasu mam niskie obroty i kontrolka AKUMULATORA miga mi podczas jazdy dosyć nieregularnie, natomiast klekot jest regularny więc czy to może być powiązane? Czy na 100% jest to co napisane na innych postach czyli panewki, łapy silnika, luzy na zaworkach, wałek rozrządu.

    Najbardziej szumi gdy przyłożyłem ucho w tym miejscu gdzie zaznaczone jest na czerwono(dołączony obrazek).
    Renault Megane Coupe I 1.6 - Silnik klekocze na wolnych i na szybkich obrotach ]

    Dodano po 1 [godziny] 57 [minuty]:

    A nawet gdyby to były te panewki i te luzy na zaworach co stukają, to CZY MOŻNA Z TYM JEŹDZIĆ I NIE ZEPSUĆ nic w aucie czy od razu odstawiać do naprawy?
  • Helpful post
    #2
    pioart
    Level 38  
    EasyMan3 wrote:
    … czy to KLEKOTANIE MOŻE BYĆ SPOWODOWANE ALTERNATOREM? Ponieważ już od pewnego czasu mam niskie obroty i kontrolka AKUMULATORA miga mi podczas jazdy dosyć nieregularnie,

    Czy alternator to możesz sprawdzić sam. Zdejmij napęd alternatora /pasek/ i sprawdzisz po uruchomieniu silnika.
    EasyMan3 wrote:
    … natomiast klekot jest regularny więc czy to może być powiązane? Czy na 100% jest to co napisane na innych postach czyli panewki, łapy silnika, luzy na zaworkach, wałek rozrządu.

    Jedź do warsztatu, to być może mechanik rozpozna usterkę i określi zakres uszkodzeń.
    EasyMan3 wrote:
    … A nawet gdyby to były te panewki i te luzy na zaworach co stukają, to CZY MOŻNA Z TYM JEŹDZIĆ I NIE ZEPSUĆ nic w aucie czy od razu odstawiać do naprawy?

    A kto Ci to powie czy można czy nie?
  • #3
    ewcia1985111
    Level 1  
    ja miałem to samo w reno megane panewki mi klekotały silnik do remontu albo nowy
  • #4
    EasyMan3
    Level 10  
    Dobra dzięki za rade, zrobię to jeśli tylko będę miał czas wolny.
  • #5
    EasyMan3
    Level 10  
    Przyczyną były luzy na zaworach, koszt naprawy 70zł, jednak niskie obroty pozostał.y