Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic 98 1.6 - Odpala i od razu gaśnie

jarroQ 22 Sie 2013 12:40 6933 20
  • #1 22 Sie 2013 12:40
    jarroQ
    Poziom 26  

    Witam, problem przedstawia się następująco.
    Auto odpala na 1-2 sekundy po czym momentalnie gaśnie, raz strzeli z tłumika.
    Nie jest to wina immo. Iskra jest na wszystkich cewkach. Świece nowe - zrobiły się momentalnie czarne.
    Paliwo podaje, wygląda na to że zalewa albo znika iskra po odpaleniu silnika.
    Zero błędów w ECU. MAP sensor sprawny. Ciśnienie sprężania w normie. Czujnik prędkości silnika ok.
    Co pozostaje? Rozrząd?

    0 20
  • #2 22 Sie 2013 13:37
    nikusert
    Poziom 38  

    Witam
    Czy jak puścisz kluszyk z pozycji rozrusznika to zaraz gaśnie?,jeżeli tak ,to może być problem ze stacyjką.To tak na marginesie.

    0
  • #3 22 Sie 2013 14:44
    jarroQ
    Poziom 26  

    Stacyjka jest ok, puszczam rozruch i silnik pracuje przez 1-2 sekundy. Mogę nawet przygazować. Nagle coś odcina i nawet jak dodaję gazu to silnik i tak zgaśnie.

    0
  • #4 22 Sie 2013 14:47
    yaaro
    Poziom 33  

    A może proste rozwiązania zatkany wydech.

    0
  • #5 22 Sie 2013 22:23
    jarroQ
    Poziom 26  

    W zasadzie chyba tylko wydechu nie sprawdziłem i rozrządu.

    Na prawdę bardzo dziwny przypadek. Auto odpala raz po raz bez wyłączania stacyjki na zero. Jak zgaśnie to z pozycji zapłon przekręcam na rozruch i odpala.

    Dziś jeszcze bawiłem się z paliwem. Opróżniłem zbiornik, zalałem nową benzynę. Sprawdziłem ciśnienie przed listwą wtryskową w momencie rozruchu jak i gaśnięcia silnika. Wszystko jest ok.
    Dodatkowo sprawdziłem iskrę czy aby nie zanika gdy silnik zaczyna gasnąć.
    Iskra jest do końca - do samego zatrzymania silnika.
    Ten silnik odpala nawet na jednym cylindrze :).

    Sądzę że go zalewa. Do sprawdzenia są jeszcze wtryskiwacze a przede wszystkim napięcie i cykliczność ich załączania. Jak tu będą jakieś klocki to wysypał się sterownik.

    0
  • #6 23 Sie 2013 12:37
    jarroQ
    Poziom 26  

    Wydech i sygnały wtryskiwaczy ok. Zgłupiałem... Jedzie do mechaniorów na sprawdzenie rozrządu. Za kilka dni będzie wiadomo czy to to.

    0
  • #7 23 Sie 2013 14:01
    LoLek85
    Poziom 28  

    Kolego odepnij pompę paliwa i zapal na plaku...

    0
  • #8 23 Sie 2013 14:35
    jarroQ
    Poziom 26  

    Na plaku nie chce zapalić...

    0
  • #9 23 Sie 2013 14:54
    marmetal
    Poziom 2  

    Moja honda też tak miała ale tylko po deszczu i nad ranem jak była rosa. Przewody były do wymiany. Twój przypadek rzeczywiście dziwny. Daj znać co było nie tak.

    0
  • #10 23 Sie 2013 15:49
    heretapawel
    Poziom 23  

    Jarro,piszesz że ciśnienie paliwa jest ok.to znaczy ile barów?

    0
  • #11 23 Sie 2013 16:09
    jarroQ
    Poziom 26  

    2.8 bar trzyma cały czas.

    0
  • Pomocny post
    #13 23 Sie 2013 20:53
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    W takich sprzętach podłączam miliamperomierz analogowy po wtryskiwacz i widzę uśrednioną ilość dawki. Jak wypadnie nawet na jeden cykl to widać jak przerywa.

    0
  • #14 25 Sie 2013 23:04
    jarroQ
    Poziom 26  

    heretapawel napisał:
    A ciśnienie,w garkach?


    NA każdym około 14barów.

    Dodano po 2 [minuty]:

    żałosna udręka napisał:
    W takich sprzętach podłączam miliamperomierz analogowy po wtryskiwacz i widzę uśrednioną ilość dawki. Jak wypadnie nawet na jeden cykl to widać jak przerywa.


    To jest bardzo dobry pomysł:). Dzięki. Puki co auto jest u mechanika, mają sprawdzać rozrząd.

    0
  • #15 27 Paź 2013 07:37
    fulcrum14
    Poziom 11  

    Niech mechanik sprawdzi tez wydech...a dokladniej katalizator.Mogł faktycznie sie zapchac.
    Rozrzad sam z siebie sie nie przestawi,chyba ze pasek jest w agonalnym stanie

    0
  • #16 21 Sie 2014 11:37
    waldek500
    Poziom 11  

    Odświeżę wątek. I co było? Bo mam identyczny przypadek. Tylko honda 1,4

    0
  • #17 22 Sie 2014 15:23
    bew2
    Poziom 16  

    Może trochę walenie do komara z armaty,
    ale ja bym podłączył pod tester i popatrzył na live data: lambda, STFT i LTFT;
    może być LTFT podkręcony na max przez zapchany kat i faktycznie będzie zalewał silnik paliwem.

    0
  • #18 22 Sie 2014 22:09
    waldek500
    Poziom 11  

    Nie ma błędów. A jak nie odpala trudno coś stwierdzić na kompie.

    0
  • #19 23 Wrz 2014 12:03
    dorek83
    Poziom 9  

    Witam serdecznie udało się rozwiązać problem? Mam identyczny przypadek. Sterownik i immo zmienione i dalej to samo. Brak błędów w sterownikach immobilaizer sprawny. Auto odpala i gasnie.

    0
  • #20 27 Wrz 2014 10:26
    dorek83
    Poziom 9  

    A więc tak panowie honda chodzi jak zegarek. W sterowniku silnika i immo brak błędów. Kompresja doskonała. Klient twierdzi że auto jeździło i po nocnym postoju zaczął odpala i od razu gasnąć.Teraz kolej na mój błąd, sprawdzając rozrząd ustawiłem dolny znak, a na głowicy sprawdziłem wysokość wysunięcia tłoka. Dopuściłem możliwość pomyłki o ząb. To był błąd. okazało się że rozrząd był zmieniany tuż przed usterką. dokładnie po wymianie od razu usterka wystąpiła. Nie wiem dlaczego klient to zataił i dlaczego nie zareklamował u wymieniającego. Gdybym taką informacje usłyszał od razu, nie było by tylu problemów. Podsumowując brak synchronizacji na zapłonie nie powoduje kodu błędu! Większość silników z przestawionym zapłonem pracuje nierówno albo wcale nie odpali itd. W tym przypadku objaw jak przy zepsutym immo. Odpala i gaśnie. ROZRZĄD USTAWIONY I OK! NIGDY NIE UFAJ KLIENTOWI!

    0
  • #21 01 Paź 2014 13:55
    waldek500
    Poziom 11  

    To samo było tutaj. Drobina z czujnika położenia wałka przerzuciła pasek o ząb.
    Pozdrawiam.

    0