Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic 98 1.6 - Odpala i od razu gaśnie

22 Sie 2013 12:40 7413 20
  • Poziom 26  
    Witam, problem przedstawia się następująco.
    Auto odpala na 1-2 sekundy po czym momentalnie gaśnie, raz strzeli z tłumika.
    Nie jest to wina immo. Iskra jest na wszystkich cewkach. Świece nowe - zrobiły się momentalnie czarne.
    Paliwo podaje, wygląda na to że zalewa albo znika iskra po odpaleniu silnika.
    Zero błędów w ECU. MAP sensor sprawny. Ciśnienie sprężania w normie. Czujnik prędkości silnika ok.
    Co pozostaje? Rozrząd?
  • Poziom 38  
    Witam
    Czy jak puścisz kluszyk z pozycji rozrusznika to zaraz gaśnie?,jeżeli tak ,to może być problem ze stacyjką.To tak na marginesie.
  • Poziom 26  
    Stacyjka jest ok, puszczam rozruch i silnik pracuje przez 1-2 sekundy. Mogę nawet przygazować. Nagle coś odcina i nawet jak dodaję gazu to silnik i tak zgaśnie.
  • Poziom 33  
    A może proste rozwiązania zatkany wydech.
  • Poziom 26  
    W zasadzie chyba tylko wydechu nie sprawdziłem i rozrządu.

    Na prawdę bardzo dziwny przypadek. Auto odpala raz po raz bez wyłączania stacyjki na zero. Jak zgaśnie to z pozycji zapłon przekręcam na rozruch i odpala.

    Dziś jeszcze bawiłem się z paliwem. Opróżniłem zbiornik, zalałem nową benzynę. Sprawdziłem ciśnienie przed listwą wtryskową w momencie rozruchu jak i gaśnięcia silnika. Wszystko jest ok.
    Dodatkowo sprawdziłem iskrę czy aby nie zanika gdy silnik zaczyna gasnąć.
    Iskra jest do końca - do samego zatrzymania silnika.
    Ten silnik odpala nawet na jednym cylindrze :).

    Sądzę że go zalewa. Do sprawdzenia są jeszcze wtryskiwacze a przede wszystkim napięcie i cykliczność ich załączania. Jak tu będą jakieś klocki to wysypał się sterownik.
  • Poziom 26  
    Wydech i sygnały wtryskiwaczy ok. Zgłupiałem... Jedzie do mechaniorów na sprawdzenie rozrządu. Za kilka dni będzie wiadomo czy to to.
  • Poziom 28  
    Kolego odepnij pompę paliwa i zapal na plaku...
  • Poziom 26  
    Na plaku nie chce zapalić...
  • Poziom 2  
    Moja honda też tak miała ale tylko po deszczu i nad ranem jak była rosa. Przewody były do wymiany. Twój przypadek rzeczywiście dziwny. Daj znać co było nie tak.
  • Poziom 23  
    Jarro,piszesz że ciśnienie paliwa jest ok.to znaczy ile barów?
  • Poziom 26  
    2.8 bar trzyma cały czas.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    W takich sprzętach podłączam miliamperomierz analogowy po wtryskiwacz i widzę uśrednioną ilość dawki. Jak wypadnie nawet na jeden cykl to widać jak przerywa.
  • Poziom 26  
    heretapawel napisał:
    A ciśnienie,w garkach?


    NA każdym około 14barów.

    Dodano po 2 [minuty]:

    żałosna udręka napisał:
    W takich sprzętach podłączam miliamperomierz analogowy po wtryskiwacz i widzę uśrednioną ilość dawki. Jak wypadnie nawet na jeden cykl to widać jak przerywa.


    To jest bardzo dobry pomysł:). Dzięki. Puki co auto jest u mechanika, mają sprawdzać rozrząd.
  • Poziom 11  
    Niech mechanik sprawdzi tez wydech...a dokladniej katalizator.Mogł faktycznie sie zapchac.
    Rozrzad sam z siebie sie nie przestawi,chyba ze pasek jest w agonalnym stanie
  • Poziom 11  
    Odświeżę wątek. I co było? Bo mam identyczny przypadek. Tylko honda 1,4
  • Poziom 16  
    Może trochę walenie do komara z armaty,
    ale ja bym podłączył pod tester i popatrzył na live data: lambda, STFT i LTFT;
    może być LTFT podkręcony na max przez zapchany kat i faktycznie będzie zalewał silnik paliwem.
  • Poziom 11  
    Nie ma błędów. A jak nie odpala trudno coś stwierdzić na kompie.
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie udało się rozwiązać problem? Mam identyczny przypadek. Sterownik i immo zmienione i dalej to samo. Brak błędów w sterownikach immobilaizer sprawny. Auto odpala i gasnie.
  • Poziom 9  
    A więc tak panowie honda chodzi jak zegarek. W sterowniku silnika i immo brak błędów. Kompresja doskonała. Klient twierdzi że auto jeździło i po nocnym postoju zaczął odpala i od razu gasnąć.Teraz kolej na mój błąd, sprawdzając rozrząd ustawiłem dolny znak, a na głowicy sprawdziłem wysokość wysunięcia tłoka. Dopuściłem możliwość pomyłki o ząb. To był błąd. okazało się że rozrząd był zmieniany tuż przed usterką. dokładnie po wymianie od razu usterka wystąpiła. Nie wiem dlaczego klient to zataił i dlaczego nie zareklamował u wymieniającego. Gdybym taką informacje usłyszał od razu, nie było by tylu problemów. Podsumowując brak synchronizacji na zapłonie nie powoduje kodu błędu! Większość silników z przestawionym zapłonem pracuje nierówno albo wcale nie odpali itd. W tym przypadku objaw jak przy zepsutym immo. Odpala i gaśnie. ROZRZĄD USTAWIONY I OK! NIGDY NIE UFAJ KLIENTOWI!
  • Poziom 11  
    To samo było tutaj. Drobina z czujnika położenia wałka przerzuciła pasek o ząb.
    Pozdrawiam.