Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara Picasso 2,0 HDI - Auto nie startuje, słabe ciśnienie

22 Sie 2013 18:40 7938 12
  • Poziom 9  
    Witam.

    Mam problem z autem.
    Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 2002 (bosch)

    Auto nie odpala.

    Ciśnienie zasilania mierzone przed filtrem paliwa: 6bar
    Podczas kręcenia wysokie ciśnienie czasem nie przekracza 8-16bar, a czasem dochodzi do 100-110 i wtedy słychac że silnik "załapuje" ale słychać też dziwny dźwięk, jakby jakiś zawór przepuszczał i ciśnienie spada.
    Oczywiście sprawdzone immo oraz czujnik zderzeniowy.

    ECU pokazuje następujące kody jako stałe (permanent)
    P1403 08 - 1 additional heating circuit. Short circuit to earth or open circuit.
    P1408 20 - additional heating circuit. Open circuit or short circuit

    Myślę, że nie mają one większego związku z głównym problemem.
    Zastanawiam się, czy to nie regulator wysokiego ciśnienia (Bosch 0281002493).

    Macie jakieś pomysły?
  • Poziom 42  
    maverick1984 napisał:
    Ciśnienie zasilania mierzone przed filtrem paliwa: 6bar

    Coś za dużo za dużo...
    Czy paliwo jest na powrocie?
    Czy na plaku odpali?
    Trzeba sprawdzić "dekielek" filtra...
    Jak pompa WC nie daje ciśnienia to raczej lipa...
  • Poziom 9  
    Też mi się wydaje, że powinno być mniejsze.
    Na powrocie oczywiście jest paliwo.
    Na plaku się odzywa, ale kiedy plak się kończy silnik stop.
    Zastanawiałem sie nad tym dekielkiem, ale nie wiem jak go sprawdzić.
    Do tej pory podejrzewałem, że skoro niskie ciśnienie jest ok, to może być problem z regulatorem WC, ale wolę wyeliminować inne tańsze usterki zanim go wymienię
  • Poziom 9  
    tak jutro zrobię
  • Poziom 9  
    No i chyba mamy winowajcę.
    Po wykręceniu zaworu z sitka nie było opiłków, ale wystawało jakieś cienkie włókno. Udało się go wyjąć pensetą, ale niestety chyba w środku jest zapchane. Nie wiem czy można zdjąć to sitko. Sprawdziłem tez elektrykę, tzn, cewka sprawna, bo jest przejście pomiędzy stykami, oporność, około 2,5ohm, czyli raczej dobrze. Po podpięciu 12V słychać tylko małe kliknięcie, ale tłoczek wewnątrz się nie porusza. Czy taki zawór to w ogóle jest część rozbieralna=naprawialna? Czy lepiej ruszyć po nowy?
  • Poziom 34  
    Nowy kolego
  • Poziom 9  
    No i lipa niestety.
    Zawór CR wymieniony, dodatkowo obudowa filtra i auto dalej nie startuje.
    Jakieś pomysły?
  • Poziom 39  
    Ciekawi mnie czy zrobiłeś cokolwiek z tym regulatorem ciśnienia w deklu filtra. Jak ma sześć barów na wejściu to widać że coś tam jest skopane. A może filtr paliwa masz zabity, zaglądałeś tam w ogóle?
    Sprawdź czy paliwo dochodzi do pompy HP i jakie ma tam ciśnienie. Sprawdź też czy paliwo przechodzi przez pompę HP. Sprawdź jakie jest ciśnienie na powrocie z silnika.
  • Poziom 9  
    Dekielek razem z obudową filtra wymieniony na nowy.
    Filtr przy okazji też.
    Ciśnienie na wyjściu z pompy HP czasem dobija do 110 bar, a czasem nie rusza powyżej 8.
    Zaczynam podejrzewać samą pompę, szczególnie że auto ma już blisko 300tyś km...
  • Poziom 39  
    Jeżeli jest ciśnienie przed pompą, przelewy na wtryskiwaczach są w porządku a regulator jest na 100% dobry to pozostaje jedynie pompa, nic innego.
  • Poziom 15  
    Przyjrzyj się kabelkom. Jak przetrze się izolacja na kablach od czujnika wysokiego ciśnienia, to robi się zwarcie i objawy są podobne.
  • Poziom 9  
    No i problem rozwiązany.
    Pompa wymieniona, autko śmiga.
    Dziękuję wszystkim za pomoc.