Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF 105 Sporo pali, nie pobiera AdBlue.

22 Sie 2013 20:10 3486 3
  • Poziom 8  
    Witam, mam dafika 105.410 z 2006 roku, e5, mam z nim taki problem że zaczął mi sporo palić od 36do 38l/100km. Problem pojawił się gdy zaczął nie pobierać adblue, ale to jeszcze było w miarę, ale teraz zaczęła się zapalać kontrolka układ wydechowy na żółto, moc jest, ale na razie zachowuje się tak jakby kotwice zrzucił w asfalt, nie kopci, ładnie odpala.
  • Poziom 39  
    Cytat:
    Problem pojawił się gdy zaczął nie pobierać adblue, ale to jeszcze było w miarę, ale teraz zaczęła się zapalać kontrolka układ wydechowy na żółto, moc jest, ale na razie zachowuje się tak jakby kotwice zrzucił w asfalt, nie kopci, ładnie odpala.


    Jak naprawisz AdBlue to kotwica zniknie i pewnie zacznie mniej palić.
    Kotwica jest po to żebyś pojechał do serwisu i zostawił kasę bo masz nie ekologiczne auto i pojawia się po 1000-1500 km od wystąpienia permanentnej awarii adblue (w pierwszych systemach gasiło silnik). Pali więcej bo nie ma swojej mocy - depczesz gaz żeby się rozpędzić a on zjada małą dawką paliwo ale przez długi czas w efekcie wychodzi większe spalanie.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    kwok napisał:
    (w pierwszych systemach gasiło silnik)


    W pierwszych systemach właśnie nic nie robiło więc użytkownicy ignorowali kontrolkę i jeździli dalej. Płacili opłaty jak za Euro4 a tak naprawdę w tym momencie jeździli Euro3 wiec teraz żeby zapobiec takim sytuacją wprowadzono ograniczenie mocy.
  • Specjalista - DAF Trucks
    W 2006 roku, z którego pochodzi ten samochód, nie było jeszcze normy euro 5 tylko euro 4 w wydaniu OBD1.To gwoli ścisłości pierwsza generacja w speku euro 4 która w odróżnieniu od Euro 4 OBD 1+ nie miała czujników NoX.To w tych autach można było wlać wodę zamiast AdBlue i system nie wykrył usterki.
    Z chwilą wprowadzenia systemu OBD 1+ pojawił się czujnik NoX który monitorował poziom NoX w spalinach.
    I w pierwszej, i w drugiej generacji silnik nie gasł, lecz mial ograniczanie mocy po przekroczeniu 50 godzin od czasu kiedy po raz pierwszy zarejestrował usterkę w systemie EAS.
    Tak jak Ci przedmówca sugerował, usuń usterkę w systemie EAS.