Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw golf 4 1.6 SR - czy silniki vw golf 4 1.6 SR biorą olej?

goja8721 22 Sie 2013 21:48 35412 14
  • #1 22 Sie 2013 21:48
    goja8721
    Poziom 10  

    Witam! Mam pytanie czy to norma ze golf 4 1.6 SR bierze olej. gdzies slyszalam o tym ze maja one wade fabryczna pierścieni i tak sie zastanawiam czy to prawda? Licze na odzew właścicieli golfa 1.6 SR. moj golf bierze olej:-( dlatego zastanawiam sie czy to norma

    3 14
  • #2 22 Sie 2013 22:26
    psilos1
    Poziom 31  

    Częściej problemem są uszczelniacze zaworowe które można wymienić bez ściągania głowicy.Z tego co zauważyłem problemem nie jest silnik- ale w jaki sposób jest eksplatowany i serwisowany.Golf 4 rocznik 2000 salonowy-114tys przebiegu od nowości na syntetyku Motul 5w40 od wymiany do wymiany(co 15 tys) bierze jakieś 2-3 mm na bagnecie.Kumpel ma Octawię z tym samym silnikiem -nowszą z podobnym przebiegiem która "bierze" 2-3 litry oleju na 10 tys km ale jeździ na najtańszych olejach -bo po co przeplacać.

    4
  • #3 22 Sie 2013 23:27
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Bo wszyscy jeżdżą "tylko na mobilu", a o motul, valvoline, quaker state liqui moly nawet nie słyszeli. Nie zmienia to faktu, że silnik ten cudem techniki nie jest, a wręcz przeciwnie.

    2
  • #4 23 Sie 2013 05:16
    psilos1
    Poziom 31  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    silnik ten cudem techniki nie jest, a wręcz przeciwnie.

    Oczywiście ma swoje wady(delikatna przepustnica)ale nie zmienia to faktu ze to stara dobra osmiozaworówka.

    1
  • #5 23 Sie 2013 08:33
    goja8721
    Poziom 10  

    No wlasnie bo ja mialam robione pierścienie a co za tym idzie i głowice. auto miana brac olej do ok 10 tys. tymczasem ja zrobilam juz tym autem po remoncie jakies 16 tys. przy czym po remoncie po 7 tys byla wymiana oleju tak zalecił mechanik. nie wiem co moze byc przyczyną tego ze olej dalej znika. czy powinnam udać sie z tym do mechanika który to robil?

    1
  • #6 23 Sie 2013 14:20
    j4rek
    Poziom 18  

    A ile spala tego oleju na 1000 km? Nie wiadomo czy podczas remontu zostały sprawdzone cylindry, które mogą mieć już na powierzchniach progi.

    Jeśli ubytki nie są tragiczne i zna się przewidywany przebieg roczny i okres użytkowania auta, to warto sobie policzyć czy taki remont jest/był w ogóle opłacalny i ile mamy za to oleju np. 10W40. Trzeba się tylko przyzwyczaić do okresowego zaglądania pod maskę i na bagnet.

    2
  • #7 24 Sie 2013 11:25
    elemen_th
    Poziom 29  

    Określ ile tego oleju ubywa, nie ma silnika, który jest idealnie szczelny, zawsze trochę oleju może zużyć, są pewne normy dla danych silników, niektóre zużywają go więcej - inne mniej a nawet prawie wcale.

    2
  • #8 24 Sie 2013 18:35
    psilos1
    Poziom 31  

    elemen_th napisał:
    Określ ile tego oleju ubywa, nie ma silnika, który jest idealnie szczelny, zawsze trochę oleju może zużyć, są pewne normy dla danych silników, niektóre zużywają go więcej - inne mniej a nawet prawie wcale.

    Norma VW to litr(1litr)na 1000 km -co jest oczywistą kpiną z użytkowników !!
    Normalne"branie oleju"w tym silniku to około 0,5 litra od wymiany do wymiany(co 10 tys).

    1
  • #9 24 Sie 2013 18:55
    elemen_th
    Poziom 29  

    psilos1 napisał:
    Norma VW to litr(1litr)na 1000 km -co jest oczywistą kpiną z użytkowników !!
    Mój kolega jechał kiedyś astrą 1.6 8V z gdańska do warszawy, przez tą trasę oleju ubyło na miarce od max do min :) Silnik był zdrowy, normalnie dolewał 1L na kilka tysięcy ale jazda na pełnym uderzeniu niestety spowodowała co spowodowała.
    Znam też przypadek, że fabia (3-4 letnia w benzynce) na trasie gdańsk-warszawa-gdańsk przy popędzaniu wypiła tyle oleju, że przez jego niski stan przeskoczył rozrząd, łyżwa napinająca łańcuch przestała dociskać. Przed wyjazdem miał połowę miarki a po powrocie i zlaniu zostało nie całe 1,5L.

    -2
  • #10 26 Mar 2018 15:41
    golabek08
    Poziom 2  

    Witam. Jestem posiadaczem Skody Octavi 1.6 sr oznaczenie silnika AKL. Silnik brał mi jakiś 1 l / 700km. Tydzień temu rozebralem silnik i okazało się, że pierscienie olejowe stoją. Zakupiłem wiec komplet pierscieni z firmy Prima, polecane na forum ze względu na budowę pierścienia olejowego. Stan panewki i gładzi był zadowalajacy. Przy okazji wymiana uszczelniaczy i rozrządu oraz planowanie glowicy. Koszt części około 500 zł +Nowy olej i 3 popołudnia grzebania. Narazie wszystko gra, ale trzeba zrobić z 2000km ze by zobaczyć czy remont przyniesie oczekiwanie zmiany.

    2
  • #12 28 Mar 2018 19:26
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Mialem paseratii 1.6 b5 i nie żarł nic.

    0
  • #13 28 Mar 2018 19:37
    robokop
    Moderator Samochody

    andrzej20001 napisał:
    Mialem paseratii 1.6 b5 i nie żarł nic.
    Tyle że tam mogłes mieć poprzednią generację tego silnika, na żeliwnym bloku. Tamte faktycznie nie brały.

    0
  • #15 30 Mar 2018 23:43
    golabek08
    Poziom 2  

    Jak rozebralem silnik to pierscienie były oryginalne czyli olejowe trzy częściowe, zapieczone całkowicie. Teraz założyłem pierscienie jednoczęściowe z sprężyna pod pierścieniem. Pierścień kompresujacy i zgarniajacy był ok. Ale i tak wymieniłem wszystkie na nowe.

    1