Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 406 - Wypadające zapłony na trzech cylindrach Peugeot 406 3.0V6

rafnexster 22 Aug 2013 22:35 6495 8
  • #1
    rafnexster
    Level 9  
    Witam . Mam problem ze swoim autem ,jest to Peugeot 406 Coupe 3.0V (silnik ES9J4S 207KM) . Od kilku dni auto dosyć mocno szarpało , pojechałem na diagnostykę (PP2000) błędy :Wypadające zapłony na 4,5,6 cylindrze ...
    Mechanik stwierdził że może cewki albo świece , ale sam był zdziwiony że trzy naraz , na początek wymieniłem świece niestety nie pomogło , potem zamieniłem cewki również bez skutku , zamieniłem również wtryski i "regulatory zmiennych faz rozrządu" - nic to nie dało ! .
    Sam już niewiem o co chodzi i miechanik niestety też :( .
    Problem występuje z reguły już po lekkim nagrzaniu auta ,przewody i kostki sprawdziłem ,ręce mi już opadły , dodam jeszcze że spalanie wzrosło z 13 do 19-litrów !!! , chyba że komputer w aucie mnie oszukuje .
    Auto posiada automatyczną skrzynie biegów ale to chyba bez znaczenia ...
    Po wciśnięciu klawisza "F6" na tych błędach niewiele się dowiedzieliśmy ...
  • #2
    Don de Leon
    Level 24  
    Drożność katalizatora dla tej głowicy sprawdziliście?
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    rafnexster
    Level 9  
    Katalizatora nie sprawdzałem , ale sondy (są cztery) pracują prawidłowo , przynajmniej PP2000 tak pokazywał podczas pracy silnika , no i jeszcze spaliny mają dziwny zapach (dosyć mocno czuć paliwo i kopći na czarno , jak przygazuję)
  • #6
    rafnexster
    Level 9  
    Rozrząd był robiony przy 180tyś , teraz auto ma 210tyś , niewiem czy mógł się sam przestawić ? , ale to chyba było by źle też na pozostałych cylindrach ? .
    Czyli te przerwy w zapłonie mogą być powodowane nie przez brak iskry tylko przez zalewanie świec przez źle dobraną mieszankę , jak dobrze rozumię ?
  • #7
    rafnexster
    Level 9  
    Sprawdziłem już niemal wszystko czyli cewki , świece , wtryski , katalizator , kolektor ssący na nową uszczelkę itp. i nadal było źle ... więc postanowiłem przyjżeć się bliżej sondzie lambda którą wymieniałem pół roku temu ( zamiennik "NO NAME" z Allegro) , nie mogłem jej odkręcić bez specjalnego klucza więc poprostu ją odpiołem , i stało się :) , auto jeździ , nie szarpie , nie kopci na czarno !!! .
    Zastanawia mnie jeszcze fakt że "Peugeot Planet" nie wykrywał uszkodzonej sondy ? , jak sprawdzałem podczas pracy silnika to wszystkie sondy według PP2000 pracowały prawidłowo !!! . Może ona nie jest spalona tylko wysyła błędne dane o zawartości mieszanki ? .
    Teraz pomimo odłączonej sondy auto jeździ normalnie ....
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    ja5iu
    Level 2  
    Miałem kiedyś podobny przypadek w moim 3.0 v6. Po zalozeniu nowych cewek. (Stare praktycznie spalone)
    Przyczyna były slabodociskajace piny w kostkach. Trzeba powyjmowac piny z kostek i delikatnie je podoginac tak żeby nawet mimo drgań było połączenie.