Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 piszcząca klimatyzacja

22 Sie 2013 22:46 3933 12
  • Poziom 9  
    Witam mam problem z Klimatyzacją Audi a4 1.9 110km 98r klimatronik. Zalożony nowy pasek oraz rolka od klimy, klima nabita i w pełni szczelna. Po włączeniu strasznie głośno piszczy i aź topi pasek bo czuć smrud spalonej gumy. Klima raz działa normalnie a raz tak jak pisałem wcześniej. Podczas jazdy gdy właczyłem klime odrazu szarpneło autem. Dzięki za pomoc
  • Poziom 30  
    Sprawdź sprężarkę - łożyska i sprzęgło na niej w szczególności.
  • Poziom 9  
    W jaki sposob to zbadać? Czy można zregenerować czy cala do wymiany.
  • Poziom 16  
    sprawdź szczelinę pomiędzy tarczą zabierakową a kołem pasowym
    jak szczelina dobra to pewnie tarcza zabierakowa albo cewka
  • Poziom 12  
    Czy wentylatory działają prawidłowo?
    Może układ się przegrzewa?


    Moderowany przez zeimp:


    Nie masz bladego pojęcia, o czym mowa, więc proszę nie udzielać się w temacie! Następnym razem, za taką poradę, otrzymasz ostrzeżenie!

  • Poziom 9  
    Wentylatory są ok a co do przegrzewania to tak się dzieje teraz nawet na zimnym silniku jak włącze pisk na maxa. Podejrzewam, że kilka chwil gdybym zostawił na włączonym to by urwało pasek bo strasznie czuć spaloną gumą. Na początku klima działała lecz po jakimś czasie urwało pasek lecz i tak byłem na zmianie rozrządu więc wszystko zostało nowe kupione razem z rolka od klimy i paskiem i po założeniu kompletu i włączenia klimy odrazu pojawił się pisk i smrud gumy. Przez kilka dni klima nie była w ogóle włączana. Ostatnio postanowiłem spróbować i okazało się, że działa i nie piszczy chłodzi, grzeje itp. Przez około 2 dni było ok aż teraz znów to samo. Dzięki za zainteresowanie tematem.
  • Poziom 9  
    Wymień pasek na nowy a przy tym wyczyść dobrze koła pasowe szczególnie to na wale korbowym na pewno mocno zalepione
  • Poziom 11  
    Sprawdzić kompresor osobno na stole diagnostycznym, a w warunkach domowych wykręcić sprężarkę i zlać odrobinę oleju na białą szmatkę i zobaczyć jakiego koloru jest olej: jasno zielony, zielono-szary czy szary? Jaka jest wartość wysokiego ciśnienia gdy ta sytuacja z paskiem występuje?
  • Poziom 16  
    karolgolo słusznie pyta o ciśnienie na wysokim
    objawy pasują do
    1. zatkany uklad freonowy /mokry lub brudny czynnik staje na filtrze lub zaworze rozprężnym
    2. zła praca skraplacza / sprawdź wentylator skraplacza
    3. za dużo czynnika w układzie
  • Poziom 9  
    dzięki za zainteresowanie, pasek był nowy a kolo dokładnie czyszczone.
  • Moderator na urlopie...
    Podaj w końcu ciśnienia HP i LP (!) (LP jest również bardzo ważne, a nie jak piszą co niektórzy: podaj HP!), bo skończy się to wywaleniem tematu w kosz, lub będę musiał ponakładać kilka ostrzeżeń, za bzdurne porady! Proszę w końcu podać odległość szczeliny w sprzęgle sprężarki, oczywiście pomierzonej zgodnie ze sztuką!
  • Poziom 43  
    Kol ziomek skoro nie sprawdziłęś nawet czy po włączeniu klimy można ręką obrócić koło sprężarki , to proponuje udać się do warsztatu zajmującym się klimatyzacją.
  • Poziom 9  
    Sorki,że piszę ale może pomogę.
    Jak wymieniasz rolkę i pasek czasami trzeba go po kilku kilometrach "kilku włączeniach" jeszcze raz naciągnąć(nie zawsze ale czasami trzeba) jeżeli to krótkotrwały pisk.
    Jeżeli to nie pomoże to (i tu dokładnie nie wiem) jeżeli pasek od klimy łączy się np. z pompą wody to bardzo możliwe że koło pasowe jest gdzieś luźne co oznacza,że niedługo będzie coś jeszcze do wymiany.