Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa D Van - Przeróbka z vana na osobowy

Soprzemo 23 Sie 2013 20:56 9522 14
  • #1 23 Sie 2013 20:56
    Soprzemo
    Poziom 17  

    Witam :)

    Za jakiś czas będę posiadaczem Opla corsy D trzy drzwiowej z homologacją na ciężarowy.

    Z czasem może przerobie ją z vana na osobowy.
    Pytanie moje czy mogę przerobić? W jakich sytuacjach?
    Bo obiło mi się o uszy że jeśli fabrycznie to nie można przerobić na osobowy.

    1 14
  • #2 24 Sie 2013 09:24
    mono12345
    Poziom 13  

    Witam.
    Ja w 2000 roku (fakt, dawno) zakupiłem Cinquecento VAN. Najpierw zarejestrowałem go jako "ciężarowy" :-) Następnie przeróbka i ponowna rejestracja. Przeróbka polegała na usunięciu kratki i wstawieniu tylnego fotela. Obowiązkowo z zagłówkami. No i oczywiście pasy bezpieczeństwa. Po tym obowiązkowa kontrola w stacji kontroli pojazdów ale nie pierwszej z brzegu tylko w okręgowej. Protokół z badania - dość lakoniczny: "elementy zamocowane w punktach fabrycznych, brak uwag". Potem do Wydziału Komunikacji i rejestracja. Nie orientuję się jak wygląda sprawa przepisów na dzień dzisiejszy ale proponuję udać się z pytaniem do Wydziału Komunikacji i do "Okręgowej stacji kontroli pojazdów". Myślę, że tam Kolega uzyska potrzebną informację. Ostatecznie to od tych dwóch "instancji" zależy dopuszczenie do ruchu.
    Pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    PS. Sam aktualnie jeżdżę Corsą D :-)

    1
  • #3 31 Sie 2013 20:40
    Soprzemo
    Poziom 17  

    No nic z tego nie mogę tego auta przerobić na osobowy. Ale w zasadzie mi to nie przeszkadza.

    Ponieważ go jeszcze nie mam zastanawiam się jak mogę sprawdzić czy posiada on filtr cząstek stałych. Trochę się tym denerwuje bo z tego co czytam robi wiele problemów. W mojej rodzinie jest takie auto i były kłopoty.
    Moja Corsa to van , diesel 1.3 z 2010 roku.

    0
  • #4 01 Wrz 2013 20:09
    Soprzemo
    Poziom 17  

    czy podejmie się ktoś by mi rozkodować ten VIN i odczytać czy w tym aucie jest filtr cząstek stałych? W0LVSDL08A6012570

    0
  • #5 02 Wrz 2013 07:04
    mono12345
    Poziom 13  

    Witam
    O ile dobrze pamietam, to na tabliczce znamionowej w lewym dolnym rogu nad mocą, jest liczba. Jeżeli 0,50 to jest filtr. Jeżeli 1.2 i więcej, to brak.

    0
  • #6 03 Wrz 2013 21:13
    tzok
    Moderator Samochody

    Soprzemo napisał:
    No nic z tego nie mogę tego auta przerobić na osobowy.
    Zależy od OSKP, w Bielsku np. można tylko trzeba mieć fakturę z uprawnionego do takich przeróbek zakładu, np. OBR-BOSMAL - tam Ci przerobią i zrobią przegląd "za jednym zamachem" (ale niektóre warsztaty też mają takie uprawnienia). Mój kolega przerabiał Seicento VAN na osobówkę i nie było najmniejszego problemu (on to załatwiał u siebie, w Oświęcimiu). Ja przerabiałem i rejestrowałem w Bielsku Octavię Premia na osobówkę i też zero problemów (tylko tam była kanapa i pasy, tylko kwestia wyjęcia kratki, a właściwie załatwienia faktury za demontaż kratki, bo kupiłem już bez).

    Soprzemo napisał:
    Moja Corsa to van , diesel 1.3 z 2010 roku.
    W przypadku Fiatów łatwo to było odróżnić 90KM nie miały DPF, a 95KM - miały lub inaczej - EURO-4 bez DPF, EURO-5 z DPF. Jak będziesz nim jeździł jak na diesla przystało, czyli po odpaleniu robił min. 8-10 km i nie będziesz lał paliwa niewiadomego pochodzenia to nie powinno być problemów.

    -1
  • #7 04 Wrz 2013 08:37
    Soprzemo
    Poziom 17  

    Witam :)

    W urzędzie, wówczas jak byłem, dowiedziałem sie ze mam napisać do ministra infastruktury ......
    Szwagier pracuje w oplu i dowiedział sie ze nie mogę przerobić - wyjechał z fabryki jako Van. Opel nie lubi przerobek.

    Ale w sumie to nie problem u mnie.

    Opelek nie ma filtra. Popatrzyłem na tabliczkę znamionową

    Myślę ze nie trzeba tematu drążyć. Pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie :)

    0
  • #8 07 Wrz 2013 16:13
    Soprzemo
    Poziom 17  

    Nie zakładając nowego wątku.

    Zastanawiam się nad założeniem spoilera na tylną klapę. Widzę na zdjęciach że idzie to na klej. Czy można inaczej nie niszcząc lakieru?

    Zastanawiam się też nad kupieniem felg aluminiowych anzio turn R14, 5.5, 4x100
    Czy ktoś coś słyszał o tych felgach?

    0
  • #9 07 Wrz 2013 21:05
    zed71
    Poziom 22  

    Soprzemo napisał:
    Witam :)

    W urzędzie, wówczas jak byłem, dowiedziałem sie ze mam napisać do ministra infastruktury ......
    Myślę ze nie trzeba tematu drążyć. Pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie :)

    nie musisz pisać do ministra. musisz tylko zlecić przeróbkę dla warsztatu który posiada pozwolenie na takie rzeczy a następnie zrobić badania (niezbędna jest faktura za przeróbkę) i oczywiście trzeba iść do wydziału komunikacji ;-) a urzędasy mogą mówić co zechcą ;-)

    0
  • #10 07 Wrz 2013 21:45
    tzok
    Moderator Samochody

    Dokładnie, w Skodzie po przeróbce zmieniła się nazwa modelu ;) i nie było żadnych problemów, koszt przeglądu to było coś 170 czy 180zł. Koledze w Seicento zresztą też zniknęło VAN z dowodu. Obydwa omawiana przypadki dotyczyły samochodów które fabrycznie były ciężarowe i miały homologację, z czego jeden był rejestrowany w tym roku.

    Spojler w VANie ;) a tak na serio to jego instalacja znakomicie utrudnia dostęp do 3go stopu. Nowy jest tylko w wersji do lakierowania i trzeba malować praktycznie całą klapę (tak przynajmniej jest w bliźniaczym Grande Punto). Co do montażu to chyba lepszy klej niż wiercenie dziur w klapie...

    0
  • #11 08 Wrz 2013 17:53
    Soprzemo
    Poziom 17  

    jest jeszcze coś takiego, ponoć, jak zakaz producenta. Ale spoko Nie ma problemu.

    hm trzecie światło stopu? Muszę się przyjrzeć. I chyba dam se spokój.

    0
  • #12 08 Wrz 2013 18:17
    tzok
    Moderator Samochody

    Soprzemo napisał:
    jest jeszcze coś takiego, ponoć, jak zakaz producenta.
    Nie ma, kupiłeś - jest Twoje i możesz sobie robić co Ci się podoba. Oczywiście producent może utrudniać życie i np. w wersji VAN nie pozostawić fabrycznych punktów mocowania pasów bezpieczeństwa czy kanapy. Wszystko się da tylko jest kwestia skomplikowania takiej przeróbki i jej kosztów.

    -1
  • #14 01 Mar 2015 19:06
    toudi158
    Poziom 8  

    Witam,

    Chciałbym odświeżyć temat.

    Czy ktoś ma może jakiś manual odnośnie przekładki z Vana na osobowy?
    Dzisiaj zakupiłem wszystkie potrzebne części tylko zastanawiam się czy dam radę sam wszystko pozmieniać.

    0
  • #15 01 Mar 2015 20:32
    tzok
    Moderator Samochody

    ...nawet jeśli dasz radę to i tak ktoś (z uprawnieniami do takich przeróbek) Ci na to fakturę musi wystawić, bo inaczej nie zarejestrujesz jako osobowy.

    0