Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 1997 - Moduł komfortu - brak komunikacji z klapą bagażnika (sedan)

24 Sie 2013 17:46 14868 8
  • Poziom 9  
    Witam

    Od kilku dni walczę z klapą bagażnika do mojego auta. Problem polega na tym, że przy zamykaniu wszystkich drzwi klapa bagażnika wciąż zostaje otwarta. Patrzyłem na siłownik, na mikrostyk i wszystko wydaje się być w porządku. Znalazłem po okablowaniu, że sygnał na siłownik podawany przez kabel zielony i niebieski. Podpinając na "ostro" do kostki modułu komfortu 12V na piny 19 i 20 (kabel zielony, kabel niebieski) to słychać jak siłownik pracuje i klapa się zamyka bądź otwiera. Zamykając klapę bagażnika kluczykiem, zauważyłem, że zamykają mi się również wszystkie drzwi, także komunikacja jakaś jest. Modułem komfortu tol "1JO 959 799 H". Patrząc na płytkę od modułu to do obu tych pinów (19 i 20) przylutowany jest przekaźnik NEC EN2-N9. Przekaźnik ten odpowiedzialny jest za oświetlenie w aucie, z którym akuratnie nie mam problemu ale zastanawiam się czy ma jakiś związek z komunikacją tylnej klapy. Czy ktoś ma jakieś pomysły co może być przyczyną?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 28  
    Wepnij voltomierz równolegle i zobacz jaki jest spadek napięcia i podaj nam wynik przy module i przy siłowniku.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    Z tego co pamiętam to przy module już to sprawdzałem i przy zamykaniu/otwieraniu drzwi woltomierz nic nie wskazywał. Dla pewności sprawdzę jeszcze raz, dodatkowo podepnę woltomierz przy samym siłowniku.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Nic nie da mierzenie napięcia bo przecież widać że nie wychodzi ono z modułu.
    Po co mierzyć jak widać że pod podaniu napięcia od strony modułu siłownik zaczyna działać.
    Daj zdjęcie gdzie będzie widać styki pod które podłączony jest siłownik i do czego one idą.
    Problem siedzi w module komfortu.
  • Poziom 9  
    VW Passat B5 1997 - Moduł komfortu - brak komunikacji z klapą bagażnika (sedan)VW Passat B5 1997 - Moduł komfortu - brak komunikacji z klapą bagażnika (sedan) VW Passat B5 1997 - Moduł komfortu - brak komunikacji z klapą bagażnika (sedan)

    Przed chwilką zrobiłem zdjęcie płytki modułu komfortu. Na zdjęciu nr 2 zaznaczyłem pin 19 i 20, odpowiedzialny za sterowanie siłownikiem. Widać, że ścieżka kieruje się do wcześniej opisywanego przekaźnika NEC. Na zdjęciu nr 3 wstawiłem tabelkę z pinami mojej kostki. Nigdzie nie mogłem znaleźć dokładny opis kostki dlatego niektóre pola w tabelce pozostawiłem puste. Może to pomoże w rozwiązaniu problemu.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    To teraz pytanie czy podczas zamykania/otwierania słychać że ten przekaźnik pracuje?
    Tu masz dokumentację od niego
    http://www.mgfcar.de/MFU/nec_EP2-B3N3S.pdf
    Ten Twój to separate (T) type .
    Trzeba zobaczyć czy podawane jest napięcie na cewki przy zamykaniu/otwieraniu.
  • Poziom 9  
    VW Passat B5 1997 - Moduł komfortu - brak komunikacji z klapą bagażnika (sedan)

    Sprawdziłem i co zauważyłem:
    Będę się posługiwał powyższym obrazkiem.

    Pin 1 i 8 -> są zwarte (oba piny jak widać na płytce są połączone z omawianym wcześniej pinem 19 i 20 modułu komfortu) I tu nasuwa się pytanie, czy na pewno typ T?
    1-9 -> zwarty
    1-4 -> 12V
    1-5 i 1-10 -> brak napięcia
    1-5 -> zwarty
    2-3 -> zwarty ale nie na zero tylko pokazuje warto 88, opór 98 omha
    6-7 -> bez zwarcia, bez oporu
    8-9 -> zwarty
    8-4 -> 0,3 V

    Od czasu do czasu słychać cyknięcie przekaźnika ale brak takiego cykania przy otwieraniu/zamykaniu drzwi. Wydaje się, że cewki w ogóle nie pracują bo czy zamknięte drzwi, czy otwarte, wyniki pomiarów są takie same a sprawdzając napięcie na cewkach, brak jakichkolwiek wskazań na mierniku.
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Pomiary bez sensu.
    Nie wiadomo co do czego.
    Masz uszkodzony przekaźnik skoro nie ma oporu na 6-7 - uszkodzona cewka przekaźnika.
    Powinno być zwarte 5 z 9, 4 z 10 więc z tego powodu 1 z 8 jest zwarte.
    Na 4 i 10 powinna być masa bo one są z zwarte z wtyczką - pin 23.
    Na 5,9 (oraz 1 i 8) powinien być plus - powinno to być zwarte z pinem 22 wtyczki.
    2,3 oraz 6,7 to cewki przekaźników więc jedna strona z każdej cewki powinna być zwarta ze sobą i powinien być tam plus lub masa, druga strona cewki powinna być sterowana z jakiegoś tranzystora przez procesor.
    Mam nadzieje że teraz wiadomo o co chodzi i co sprawdzić.
    VW Passat B5 1997 - Moduł komfortu - brak komunikacji z klapą bagażnika (sedan)

    Jeżeli dalej nie wiesz o co chodzi to sprawdź jakie jest napięcie pomiędzy:
    - plusem a 5,
    - plusem a 10,
    - masą a 5,
    - masą a 10,
    Czy pojawia się 12V przy zamykaniu/otwieraniu pomiędzy 2 a 3 oraz czy pojawia się 12V przy zamykaniu/otwieraniu pomiędzy 6 a 7. Kiedy pojawia się napięcie pomiędzy 2 a 3 a kiedy pomiędzy 6 a 7 (chodzi o zamykanie i otwieranie).
    Skoro twierdzisz że na cewkach nie ma napięcia podczas zamykania/otwierania to zobacz czy jest tam plus czy masa i na której nóżce.

    Tak patrzę na zdjęcia tej płytki i sterowanie przekaźnikiem jest z ULQ2003A w górnym lewym rogu - noga 15 podaje masę na 2 przekaźnika a nóżka 16 na 7 przekaźnika.
    3 z 6 przekaźnika powinna być zwarta z plusem.
    Sprawdź czy jest plus na 3 lub 6 i czy pojawia się masa na 2 lub 7 podczas zamykania lub otwierania.
    Widać że moduł jest po zalaniu bo pomiędzy nogami ULQ2003A jest śniedź - trzeba to wyczyścić.
  • Poziom 9  
    grala1 Wielkie dzięki za pomoc. Było troszkę roboty z tym modułem ale teraz klapa zamyka się tak jak powinna :)

    Poniżej napiszę co zrobiłem/wymieniłem u siebie w module. Może się komuś przydać.

    1. Do wymiany był przekaźnik EN2-N9. Jedna z cewek była spalona (brak oporu na cewce, spuchnięty przekaźnik). Koszt takiego przekaźnika wraz z przesyłką to równe 20zł.
    2. Przeczyściłem całą płytkę oraz wszystkie styki alkoholem izopropylowym, widoczna na obrazkach śniedź, została usunięta.
    3. Przed wymiana sprawdziłem wszystkie ścieżki. U mnie między pinami 6-3, 5-9 oraz ścieżki wychodzące od układu scalonego ULQ2003A (sterowanie cewkami) do pinów 2 i 7 były przerwane. Po zastosowaniu "mostów" ze zwykłych przewodów, przekaźnik zaczął normalnie przełączać (słychać cykanie). Dlatego najlepiej sprawdzić wszystkie ścieżki od układu i między przekaźnikiem.

    Temat można zamknąć. Jeszcze raz wielkie dzięki za nakierowanie :)