Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podpięcie przetwornicy samochodowej, a wytrzymałość akumulatora

karolrybnik 24 Sie 2013 18:02 8916 12
  • #1 24 Sie 2013 18:02
    karolrybnik
    Poziom 10  

Witam kolegów.
    Noszę się z zamiarem kupna przetwornicy samochodowej i mam w związku z tym kilka pytań, dodam, że jestem raczej zielony z tych tematów ;)

Otóż chciałbym kupić przetwornicę o mocy stałej 300W i mocy skokowej 600W, chciałbym ją podpiąć bezpośrednio pod akumulator. Chciałbym wiedzieć jak długo pociągnie taka przetwornica na wyłączonym silniku?

Załóżmy, że będę ładował laptopa na zasilaczu którego jest info: 19V i 2.1A Czyli mój lapek potrzebuje:

19V * 2.1A = 40W ???

Zakładam (logicznie myśląc), że przetwornica pobiera z akumulatora tyle prądu ile aktualnie potrzebuje urządzenie do niej podpięte plus troszkę na swoją normalną pracę, czyli w tym przypadku pobierałaby 2.1A dla lapka plus (dla prostoty obliczeń) 0.4A "dla siebie". W sumie 2.5A

Mój akumulator ma pojemność 95Ah i prąd rozruchu 800A, aczkolwiek nie wiem co oznacza ten drugi parametr :)

Zakładając (czysto teoretycznie), że mój akumulator jest w 100% sprawny i że przetwornica też uzyskuje 100% swojej sprawności, to czas pracy tej przetwornicy z podłączonym laptopem do pełnego wyładowania akumulatora wyniósłby:

95Ah / 2.5A = 38h ???

Nie mam pojęcie czy dobrze to liczę dlatego proszę o sprostowanie jeżeli coś źle liczę.
    Wiem, że aku nie ma 100% sprawności i należy to uwzględnić w realu.

Drugie moje pytanie:
    Ile volt musi mieć akumulator żeby samochód odpalił (czyli kiedy muszę wyłączyć przetwornicę) i w jakim tempie alternator ładuje akumulator?