Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 106 1.1 - Rozrząd: pali na trzy cylindry, szarpie, huragan z wydechu

24 Sie 2013 18:03 4449 11
  • Poziom 9  
    Mój Peugeot po wymianie świec zaczął nierówno chodzić. Pomogło solidne przegazowanie, przez dwa dni był spokój i objawy powróciły. Chodzi jak traktor, trzęsie się, bardzo mocno dmucha z wydechu (mam przelot), spaliny śmierdzą benzyną, przy przyspieszaniu szarpie (podobnie przy naciśnięciu lub puszczeniu pedału gazu), raz zgasł po hamowaniu, zapala się kontrolka silnika. Tyle o objawach.
    Długo szukałem przyczyny (przy okazji znalazłem masę usterek o których nie miałem pojęcia, ale nic nie pomagało) aż odważyłem się rzucić okiem na rozrząd.
    To co zobaczyłem trochę mnie przeraziło: pasek jest zsunięty, jakby zjechał.
    Samochód kupiłem bardzo tanio - chciałem we własnym zakresie doprowadzić go do przyzwoitego stanu i pojeździć jakiś czas. Stąd moje pytanie: czy po wymianie rozrządu objawy ustąpią? Może coś innego jest przyczyną? Jest możliwość, że silnik uległ uszkodzeniu? Będę wdzięczny za wszystkie sugestie.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Rozrząd i tak do wymiany , jak nie wiadomo jaki przebieg . Być może zużyta rolka prowadząca. Nie ma to wpływu na palenie . Sprawdź przewody wysokiego napięcia. Po za tym sprawdź kompresję wraz z próbą olejową.Jakie świece założyłeś dedykowane do tego silnika.
  • Poziom 9  
    To dla mnie najważniejsza informacja :) Założyłem świece NGK.
    Przewody raczej ok, chociaż pewnie i tak je wymienię.
    Podejrzewałem cewkę, ale iskra jest na wszystkich cylindrach (przy czym na jednym wyraźnie mocniejsza). Biorąc pod uwagę wartość samochodu nie uśmiecha mi się dochodzenie do przyczyny usterki metodą prób i błędów, bo wszystkie próby kosztują...
    Wybaczcie głupie pytanie, ale jakie wnioski (poza uszkodzeniem uszczelki) można wysnuć na podstawie badania kompresji?
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    JakBob napisał:
    można wysnuć na podstawie badania kompresji?

    Bardzo wiele o stanie silnika ;-) kabli nie musisz kupywać możesz podmienić na próbę z innego jakiegokolwiek auta o zbliżonej długości. Koniecznie trzeba sprawdzić luzy na zaworach bo mogą być za małe i też mogą wystąpić takie objawy... najlepiej wyreguluj zawory zanim zmierzysz ciśnienie...
  • Poziom 9  
    Próbowałem wyregulować luzy, ale chyba najpierw trzeba zmienić rozrząd, bo nie widać znaczników. Chyba coś faktycznie jest na rzeczy, bo częścią zaworów można minimalnie ruszać, a częścią nie. Zauważyłem, że świece momentalnie pokrywają się czarnym nalotem, do tego przy dodawaniu gazu z wydechu leci czarny dym (nie jestem pewny, czy zbyt słabo nie wkręciłem świec, bo pod uszczelkami był olej).
    Czy te objawy wskazują na inną usterkę?
  • Poziom 30  
    Bez urazy ale weź to auto do mechanika (nie koniecznie warsztatu) nie wiedząc jak ustawić zawory czy wymienić rozrząd doprowadzisz do destrukcji silnika szybciej niż myślisz.
    Który rok tego auta? zainteresuj się czujnikiem temp.
    pozdr
  • Poziom 9  
    Rozrządu nie mam zamiaru wymieniać sam, a zawory to trochę prostszy zabieg, więc chciałem spróbować, ale nie dałem rady więc odpuściłem :)
    Staram się ustalić przyczynę samodzielnie, bo mechanicy chcą to robić zmieniając kolejne części, a taka metoda nie jest opłacalna w samochodzie wartym najwyżej 1000 zł.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Czy wiesz w jakim położeniu ma być krzywka wałka w momencie pomiaru luzu zaworowego? jeśli nie to zaprowadź konkretnie na regulację zaworów, to nie majątek.
    pozdr

    0,20 ssący
    0,40 wyd
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Dzięki za dotychczasową pomoc. Jakiś czas temu padł aku, więc dopiero dzisiaj zabrałem się za ponowne grzebanie.
    Zgodnie z radą georgesgr zacząłem kombinować ze świecami. Założyłem poprzednie i co dziwne nic się nie zmieniło (wcześniej silnik gasł, ale pracował równo po rozgrzaniu, teraz nie gaśnie i pracuje tak samo jak na nowych). Idąc tym tropem zmieniłem przewody na nowe, ale to nic nie dało. Po dłuższym postoju silnik przestał szarpać i jeździ całkiem ok, tylko na wolnych obrotach kuleje i trzęsie.
    Zauważyłem jeszcze, że spala olej (co pewien czas idzie biała chmurka przy ruszaniu), a czasem z rury leci czarny dym.
    Mam jeszcze jedno pytanie: czy to dymienie może wskazywać na rozregulowane zawory?

    Jeśli nie dojdę do przyczyny to chyba sobie odpuszczę i będę jeździł nim, aż się rozkraczy. :)
  • Poziom 27  
    JakBob napisał:
    że świece momentalnie pokrywają się czarnym nalotem


    Tłusty ten nalot? Jeśli tak to spala olej silnikowy. Zmierz kompresję, ona powie Ci o stanie pierścieni tłokowych, szczelności zaworów. Do tego próba olejowa obowiązkowo. A próbnik kompresji do benzynowego kupisz tanio.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    markslew napisał:
    A próbnik kompresji do benzynowego kupisz tanio.


    JakBob napisał:
    w samochodzie wartym najwyżej 1000 z





    JakBob napisał:

    Jeśli nie dojdę do przyczyny to chyba sobie odpuszczę i będę jeździł nim, aż się rozkraczy.



    Dlatego temat zamykam.