Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsra Picasso - Zamiana Alternatora w Xsara picasso czy będzie pasował???

adam0109 24 Sie 2013 21:40 3894 7
  • #1 24 Sie 2013 21:40
    adam0109
    Poziom 6  

    Witam.Pytanie do fachowców od elektryki samochodowej. Zmuszony jestem do wymiany alternatora -na aucie mam Valeo CL 9 (dwa przewody + oraz kontrolka) i nowy został mi Valeo (nie czytelna naklejka) ale ma trzy przewody.Jeden kabel-oczko i kostka z dwoma przewodami. Proszę o pomoc jak podpiąć aby działał .Może ktoś ma schemat valeo ? Samochód to Xsara Picasso 1.6 8v 2000r i były w tym modelu/roczniku montowane 2 rodzaje alternatorów. (jeden z 2 przewodami (zakończonymi oczkami ) oraz z trzema przewodami (1 kabel-oczko oraz wtyczka) . Dziękuję za podpowiedź.

  • #2 25 Sie 2013 12:05
    decybel91
    Poziom 38  

    Nie dokońca rozumiem, CL9 ma:
    fi8 - zasilanie +
    wtyk typu francuzkiego, czyli L oraz DFM.

    Ten drugi powinnien być identyczy, choć opis jest dość chaotyczny.

  • #3 25 Sie 2013 17:08
    kybernetes
    Poziom 39  

    Do Twojego silnika ma być alternator "z oczkiem", taki jak miałeś.

  • #4 25 Sie 2013 18:04
    decybel91
    Poziom 38  

    Może być z wtyczką jeśli będzie umiał przerobić.

  • #5 25 Sie 2013 19:13
    766630
    Usunięty  
  • #6 25 Sie 2013 19:13
    kybernetes
    Poziom 39  

    Ale skoro nie potrafi to niech się za to lepiej nie bierze i da zarobić ludziom, którzy z tego mają chleb.

  • #7 25 Sie 2013 22:29
    adam0109
    Poziom 6  

    Może być inny to na pewno. Kabel-oczko tak samo jak w starym ale w nowym sa 2 przewody który gdzie? Jeden wzbudzenie a drugi kontrolka dobrze myślę ?może ktoś ma schemat budowy alternatora 6 i 9 diodowego Vale? 9i już będzie po kłopocie) .Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź. a nawiasem mówiąc Cl8 już nie produkują a mój nie nadaje się do szybkiej regeneracji (zbyt mocno "zmęczony),a odbudowywanie nie ma sensu (ze względu na koszt-koszt regeneracji alternatora to 1/2 silnika kompletnego z osprzętem do mojego auta) mam prośbę o odpowiedź.

  • #8 26 Sie 2013 21:05
    adam0109
    Poziom 6  

    Już dziękuję poradziłem sobie . A " kolegom" za odpowiedzi "dziękuję" (typu pojedz do elektryka lub musi być taki sam jak się nie znasz to nie mów!) wystarczyło podłączyć gruby do plus oczko i pod czerwony ( z wtyczki w alternatorze wychodziły dwa biały i czerwony) podłączyć pod czerwony i DZIAŁA !!! Zamykam temat.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME