Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Inverter Mitsubishi - Jak uruchomić

zbignieww 24 Aug 2013 22:12 4371 12
  • #1
    zbignieww
    Level 19  
    Na allegro kupiłem jednostkę zewnętrzną klimatyzatora Mitsubishi SCM45 ZGS inverter i jednostkę wewnętrzną SRK35ZIX . Miały być nowe, co rozumiałem jako fabrycznie skręcone i nikt w nich nie kręcił. Są rozkręcane i po podłączeniu nie działa .
    Nie wiem czy to wina nie współpracujących z sobą modeli , zewnętrzna to multi, a wewnętrzna ma pracować z pojedyńczo. Co pamiętam z szkolenia to można było rożnie zestawy składać . NA pewno prze de mną ktoś to w łapkach miał .
    SRK35ZIX po podaniu napięcia komunikuje się z pilotem w zakresie załącz, wyłącz, praca wentylatora, mode działa, na grzaniu wyłączony wentylator . Napięcie sterujące z zacisku 3 wynosi zero.
    Jak podam napięcie na jednostkę zewnętrzna L, N, masa to słychać na chwilę zawory i nic więcej. Na zaciskach 1, 2 pojawia się napięcie, a na 3 zero .
    Podłączyłem kabelki, rury i tez nie ma sygnału sterującego .
    Nie sprawdzałem wcześniej montując klimy, jak z napięciami sterującymi w inwerterze, czy najpierw musi pojawić się jednostki zewnętrznej, czy odwrotnie gdy multi . Teraz nie mam dostępu do sprawnych klim.
    Zależy mi na uruchomieniu samej jednostki zewnętrznej . Jakie sygnały podać aby silnik i wentylator ruszył ? Cyfrowo są sterowane .
    W/g mnie płytka sterująca w jednostce wewnętrznej jest uszkodzona. Jak ją pominąć, mógłbym wtedy ta sprężarkę w pompie ciepła zastosować .
  • #2
    zbignieww
    Level 19  
    Jak wyczytałem są gdzieś dostępne układy co wymuszają uruchomienie się invertera, poza sterowaniem z jednostki wewnętrznej . Jakie impulsy ma ?
  • #3
    Zbig30
    Level 14  
    Najpierw zapytaj w Zymetric czy [zakładam, że ti Mitsubishi Elactric a nie Heavy Industry] czy to współpracuje, jeśli tak to poproś ich o dokumentację. Akurat Mitsu ma bardzo dobrą.
    Na reklamację na Allegro już chyba za późno...
  • #4
    zbignieww
    Level 19  
    Pytałem się i Heavy mam, dzisiaj zadzwonię do nich.

    Firma nie da informacji o tych produktach bo kupione poza ich siecią. Do tego dowiedziałem się, ze modele co mam maja rok róznicy w produkcji i inne sygnały sterujące. Nie skomunikują się.
    Jest tam silnik DC 220V , nie wiem na razie co to znaczy, poszukam :)
  • #5
    jack63
    Level 43  
    Pompę ciepła robimy ? Nie własnoręcznie?
    Tak, niestety nie skomunikują się.
    Silniki oba są DC 220V. Tzn. sprężarki i wentylatora jz. Dodatkowo w jw też jest silnik DC.
    Ogólnie wszystkie silniki są BLDC. Poczytaj co to.
    Bez schematu płyty jz masz małe szanse na uruchomienie sprężarki. A nawet z nim będzie trudno. Nie wiem jak z protokołami komunikacyjnymi. Pewnie też tajne/poufne...
    Uwaga!
    Żeby ci nie przyszło do głowy podłączać samego silnika sprężarki do sieci trójfazowej lub z kondensatorem jak dla zwykłego silnika jednofazowego!!!
  • #6
    zbignieww
    Level 19  
    Nie przypuszczałem, ze aż tak "skomplikowana" komunikacja jest.
    Doczytałem już, że nawet choćby używały tego samego protokołu to o ile nie ma ujętego w oprogramowaniu współpracy, to nie zareagują na siebie .
    Teraz szukam na płycie inwertera jakiś punkt co z zewnątrz sterując ruszy . Ponoć to napięciowe sterowanie, ale jeszcze w innym miejscu częstotliwość pracy jest określana.
  • Helpful post
    #7
    mroqa
    Level 14  
    przerabiałem temat z carrierem, bez jw nie idzzie odpalic jw, wywał orginalna elektronike i podłacz sprezarke pod oddzielny falownik
  • #8
    zbignieww
    Level 19  
    Falownik o niższym napięciu 3 fazowy jak trafić napięciem pewnie by nie spalił sprężarki. Normalnie zasilana jest napięciem w kształcie trapezu naprzemiennie 2 cewki z 3 co zapewnia wirowanie pola magnetycznego w silniku. Zawory rozprężne sterowane są silnikami krokowymi w/g konstrukcji cewki chyba 48 kroków/ obrót. Wybuduję płytki, rozkręcę radiatory i może po symbolach dojdę do tego, jaki układ fabryka proponuje. Silniki DC maja duży zakres regulacji mocy, obrotów i większą sprawność .
  • Helpful post
    #9
    jack63
    Level 43  
    Zapomnij o falowniku do silników indukcyjnych! Spalisz uzwojenia silnika BLDC.
    Nie ma żadnego wirowania pola. To nie silnik indukcyjny. BLDC jak sama nazwa wskazuje jest silnikiem prądu stałego. Nie ma komutatora mechanicznego tylko tranzystory włączane w odpowiednich momentach. Komutator mechaniczny miałby 3 sekkcje. W sprężarkach stosuje się niestety najgorszą metodę określania położenia wirnika względem stojana czyli pomiar napięcia na trzeciej niepracującej fazie. W porządnych silnikach BLDC są czujniki halotronowe lub nawet enkodery. Zakłócenia napięcia informującego o położeniu prowadzą do niewłaściwego włączania tranzystorów czyli jak gdyby "obluzowanie" komutatora a przez to do prawie zwarcia. Ogólnie pali się elektronika. Najczęściej hybrydowe matryce tranzystorów. Są to dość duże (ok 3x5 cm) elementy przyciśnięte do radiatora. Spróbuj odczytać symbol i szukaj schematu po symbolu tego elementu. Ja kiedyś znalazłem w ten sposób schematy, ale straciłem je razem z dyskiem. Mam tylko karty katalogowe do dwóch takich elementów: FSBS10CH60 i HIP4086. Możesz ściągnąć je z netu.
  • Helpful post
    #10
    p.obelix
    Refrigeration equipment specialist
    A czy nie prościej kupić samą płytkę od jednostki wewnętrznej i wykorzystać ją jako sterownik pompy ciepła. Będziesz miał dużo mniej zabawy i większą szansę że to zadziała.
    To akurat się dotyczy daikina ale może coś rozjasni http://ecorenovator.org/forum/geothermal-heat...s/2169-controlling-dc-inverter-machine-8.html
  • #11
    zbignieww
    Level 19  
    Na pewno najlepiej kupić płytkę, wysłałem zapytanie do jednej z firm i czekam na odpowiedź, czy uda im się ją ściągnąć . Jednostki co pasują to SKM 20- 60ZG-s
    Za jednostkę wewnętrzną co dostępna chcą ok 500 euro netto. Z tego co wyczytałem, jest możliwość, ze sterują ciągiem sygnałów, np. trwa 1,5 s i przerwa 0,5 s, inny 3 s, przerwa 1 s.
  • Helpful post
    #12
    jack63
    Level 43  
    Z tym kupowaniem płytek jednostki wew. jest taki problem, iż bardzo często producenci zmieniają protokoły komunikacyjne i/lub znaczenie komend. Zdarza się że po roku nie można dokupić jednostki wew do zew lub odwrotnie. A wydawanie 500E aby uruchomić sprężarkę mija się z celem. Dochodzi ryzyko niedopasowania...
  • #13
    zbignieww
    Level 19  
    Kupiłem na ebay jednostkę wewnętrzną do tego modelu, temat uważam za zamknięty . Dziękuję.