Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.plTermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Na ile ustandaryzowane są interfejsy diagnostyczne

24 Sie 2013 23:10 3513 8
  • Poziom 14  
    Mam pytanie, może naiwne, może kwalifikujące wątek do kosza, niemniej moja ciekawość jest nie do odparcia - jak to jest z tymi interfejsami diagnostycznymi i innymi magistralami w autach? Chciałem kupić do mojego Forda Focusa MK2 jakiś interfejs diagnostyczny. Znalazłem ELM327, ale dowiedziałem się z Elektrody, że równie dobrze mógłbym kupić kolbę do lutowania rynien z myślą o lutowaniu SMD 0402. Chciałem też kupić jakiś alarm do tego samego auta. Są alarmy oparte o magistralę CAN, ale CAN-y ponoć są dwa (główny i komfort), a do tego OBD-II z liniami K i L (i to ponoć tylko może sczytać ELM327), a ja nie nie mam pojęcia, czy mając CAN muszę prowadzić okablowanie do krańcówek w drzwiach, do zamka centralnego, do siłowników szyb itp. Dotąd miałem naiwne wyobrażenie, że mogę się wpiąć czymkolwiek w CAN (jakimś tanim konwerterem CAN<->USB), znaleźć w sieci szybkość magistrali, listę kodów i jestem w stanie zrobić wszystko, np. wyślę jakiś kod w magistralę i odczytam kody błędów, wyślę kod i odczytam dane z prędkościomierza, wyślę kod i domknę szyby. Okazuje się jednak, że jest jeszcze gorzej niż z JTAG-iem, który jest niby standardem, a jednak słowo "standard" ma się nijak do rzeczywistości (są cuda na kiju jak Versaloon, ale przecież toto i tak obsługuje tylko jakiś odsetek produkowanych układów scalonych z JTAG-iem).

    Jakie są więc np. realne możliwości wykonania alarmu CAN albo zaprojektowania własnego czytnika - zerowe? Czy są w ogóle jakieś standardy w motoryzacji?
  • TermoPasty.plTermoPasty.pl
  • Poziom 21  
    Kolego, widziałem moduł przechwytujący z magistrali CAN dane prędkości pojazdu na potrzebę tachografu. Alarm przystosowany do CAN wychwytuje potrzebne do działania informacje i na określoną komendę wprowadza odpowiednie dane do magistrali.
  • TermoPasty.plTermoPasty.pl
  • TermoPasty.plTermoPasty.pl
  • Poziom 18  
    leonov napisał:
    vmario napisał:
    a do tego OBD-II z liniami K i L (i to ponoć tylko może sczytać ELM327)
    Nie, ELM komunikuje się tylko po HS CAN.

    Z przelacznikiem chyba gada po MS CAN.
  • Poziom 29  
    vmario napisał:
    Chciałem kupić do mojego Forda Focusa MK2 jakiś interfejs diagnostyczny. Znalazłem ELM327, ale dowiedziałem się z Elektrody, że równie dobrze mógłbym kupić kolbę do lutowania rynien z myślą o lutowaniu SMD 0402.

    Nie słuchaj dekarzy. Robiłem diagnostykę ELM-mem focusa II programem forscan. Błędy odczytane, skasowane. Tym samym ELM-em wykonałem procedurę osiowania wymienionych wskaźników w jednym fiacie gdzie trzeba było wejść w magistralę CAN. Licznik dopisany do oryginalnego przebiegu
  • Poziom 18  
    ForScan i ELM Config zrobia w Focusie II prawie wszystko co potrafi VCM, tylko trzeba je umiec uzywac, bo bezmyslne kodowanie prowadzi do usuniecia danych i uniruchomienie pojazdu.
    Tak czy inaczej tymi programami mozna kodowac liczniki, wtryski, moduly, zmieniac parametry.
    Wazne jest to, zeby kabel mial mozliwosc przelaczenia miedzy MS i HS, wiec albo szukaj taki kabel, albo przerob ELM327 z Allegro, chocby wg tego poradnika.
    http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=204800

    Sam sprawdzalem i ten kabel w Focusach II potrafi naprawde duzo.
  • Moderator Samochody
    Z tymi standardami to jest tak, że producenci samochodów wcale nie mają ochoty się ich trzymać tylko taki mają nakaz. Uniwersalny tester/interfejs OBD2 jedyne co pewne że ogarnie w każdym samochodzie z tym standardem to silnik, i to też tylko w zakresie usterek/parametrów które mogą mieć wpływ na emisję spalin.
  • Poziom 18  
    I tu przychodzą z odsieczą chińscy producenci klonów. Niestety od pewnego czasu coraz więcej elementów programu jest dostępna serwerowo, wiec i to się ukróca.