Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Na ile ustandaryzowane są interfejsy diagnostyczne

24 Aug 2013 23:10 3852 8
  • Level 14  
    Mam pytanie, może naiwne, może kwalifikujące wątek do kosza, niemniej moja ciekawość jest nie do odparcia - jak to jest z tymi interfejsami diagnostycznymi i innymi magistralami w autach? Chciałem kupić do mojego Forda Focusa MK2 jakiś interfejs diagnostyczny. Znalazłem ELM327, ale dowiedziałem się z Elektrody, że równie dobrze mógłbym kupić kolbę do lutowania rynien z myślą o lutowaniu SMD 0402. Chciałem też kupić jakiś alarm do tego samego auta. Są alarmy oparte o magistralę CAN, ale CAN-y ponoć są dwa (główny i komfort), a do tego OBD-II z liniami K i L (i to ponoć tylko może sczytać ELM327), a ja nie nie mam pojęcia, czy mając CAN muszę prowadzić okablowanie do krańcówek w drzwiach, do zamka centralnego, do siłowników szyb itp. Dotąd miałem naiwne wyobrażenie, że mogę się wpiąć czymkolwiek w CAN (jakimś tanim konwerterem CAN<->USB), znaleźć w sieci szybkość magistrali, listę kodów i jestem w stanie zrobić wszystko, np. wyślę jakiś kod w magistralę i odczytam kody błędów, wyślę kod i odczytam dane z prędkościomierza, wyślę kod i domknę szyby. Okazuje się jednak, że jest jeszcze gorzej niż z JTAG-iem, który jest niby standardem, a jednak słowo "standard" ma się nijak do rzeczywistości (są cuda na kiju jak Versaloon, ale przecież toto i tak obsługuje tylko jakiś odsetek produkowanych układów scalonych z JTAG-iem).

    Jakie są więc np. realne możliwości wykonania alarmu CAN albo zaprojektowania własnego czytnika - zerowe? Czy są w ogóle jakieś standardy w motoryzacji?
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • TermopastyTermopasty
  • Level 21  
    Kolego, widziałem moduł przechwytujący z magistrali CAN dane prędkości pojazdu na potrzebę tachografu. Alarm przystosowany do CAN wychwytuje potrzebne do działania informacje i na określoną komendę wprowadza odpowiednie dane do magistrali.
  • Level 42  
    vmario wrote:
    a do tego OBD-II z liniami K i L (i to ponoć tylko może sczytać ELM327)
    Nie, ELM komunikuje się tylko po HS CAN.
  • TermopastyTermopasty
  • Level 18  
    leonov wrote:
    vmario wrote:
    a do tego OBD-II z liniami K i L (i to ponoć tylko może sczytać ELM327)
    Nie, ELM komunikuje się tylko po HS CAN.

    Z przelacznikiem chyba gada po MS CAN.
  • Level 29  
    vmario wrote:
    Chciałem kupić do mojego Forda Focusa MK2 jakiś interfejs diagnostyczny. Znalazłem ELM327, ale dowiedziałem się z Elektrody, że równie dobrze mógłbym kupić kolbę do lutowania rynien z myślą o lutowaniu SMD 0402.

    Nie słuchaj dekarzy. Robiłem diagnostykę ELM-mem focusa II programem forscan. Błędy odczytane, skasowane. Tym samym ELM-em wykonałem procedurę osiowania wymienionych wskaźników w jednym fiacie gdzie trzeba było wejść w magistralę CAN. Licznik dopisany do oryginalnego przebiegu
  • Level 18  
    ForScan i ELM Config zrobia w Focusie II prawie wszystko co potrafi VCM, tylko trzeba je umiec uzywac, bo bezmyslne kodowanie prowadzi do usuniecia danych i uniruchomienie pojazdu.
    Tak czy inaczej tymi programami mozna kodowac liczniki, wtryski, moduly, zmieniac parametry.
    Wazne jest to, zeby kabel mial mozliwosc przelaczenia miedzy MS i HS, wiec albo szukaj taki kabel, albo przerob ELM327 z Allegro, chocby wg tego poradnika.
    http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=204800

    Sam sprawdzalem i ten kabel w Focusach II potrafi naprawde duzo.
  • Moderator of Cars
    Z tymi standardami to jest tak, że producenci samochodów wcale nie mają ochoty się ich trzymać tylko taki mają nakaz. Uniwersalny tester/interfejs OBD2 jedyne co pewne że ogarnie w każdym samochodzie z tym standardem to silnik, i to też tylko w zakresie usterek/parametrów które mogą mieć wpływ na emisję spalin.
  • Level 18  
    I tu przychodzą z odsieczą chińscy producenci klonów. Niestety od pewnego czasu coraz więcej elementów programu jest dostępna serwerowo, wiec i to się ukróca.