Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FIAT UNO 1.4 + LPG - Inny silnik w dowodzie rejestracyjnym niż na nr VIN

Maciek85 25 Sie 2013 02:05 5175 23
  • #1 25 Sie 2013 02:05
    Maciek85
    Poziom 11  

    Witam,
    Wczoraj oglądałem całkiem interesującego Fiata UNO 1,4 i.e. z gazem. Wszystko pięknie fajnie, tyle, że w dowodzie jest właśnie silniczek 1,4 (taki też widniał w ogłoszeniu) , a po zdekodowaniu VIN, okazało się, że auto wyjechało z fabryki z silnikiem 1.0. Stąd moje pytanie - czy nie będzie żadnych problemów z rejestracją takiego samochodu? Czy mam żądać dodatkowych dokumentów od właściciela?

    0 23
  • #2 25 Sie 2013 02:16
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Silnik, to część zamienna i jego numerów już od długiego czasu nie wpisuje się w dowód rejestracyjny. Więc problemów nie będzie. Masz tylko pewność, że auto rzeźbione.

    0
  • #3 26 Sie 2013 19:11
    Maciek85
    Poziom 11  

    Niby tak, ale z drugiej strony powinna być jakaś adnotacja (w karcie pojazdu) lub faktura kiedy i kto to robił... Gość nie ma ani jednego, ani drugiego, do tego jeszcze w zaparte się wypiera, że silnik nie był wymieniany... mimo, że VIN mówi co innego...
    W związku z tym, że nie mogliśmy w tej kwestii dojść do porozumienia, odstąpiłem od zakupu...

    0
  • #5 27 Sie 2013 08:26
    Maciek85
    Poziom 11  

    na tych dwóch stronach:
    Autobaza

    VIN-decoder

    W obydwu przypadkach wskazywały inny silnik i pojemność. W drugim nawet wyszła niezgodność nadwozia (htb 3 zamiast htb 5). Nie byłoby to specjalnym problemem, gdyby sprzedający potrafił udokumentować kiedy w tym uno zmieniono silnik... Niestety nie dość, że nie był w stanie, to jeszcze się kłócił, że żadnej zmiany nie było...

    0
  • #6 27 Sie 2013 12:06
    tzok
    Moderator Samochody

    Sprawdź sobie w ePer, ale nie sądzę aby w tak starym Fiacie cokolwiek poza modelem można było zdekodować z numeru VIN. Dekodery VIN, jeśli chodzi o starsze auta, sprawdzają się głównie w przypadku aut grupy VAG.

    Ten pierwszy dekoder podaje bzdury w przypadku mojego Grande Punto, twierdzi, że benzyna 1.2, a jest diesel 1.3, silnik na 100% nie był wymieniany i ePer poprawnie go rozpoznaje, autobaza co prawda podaje dobrze ale to sporo nowsze auto.

    0
  • #7 27 Sie 2013 12:20
    Maciek85
    Poziom 11  

    No właśnie bzdur nie podają - przynajmniej w moim przypadku, bo wszystko poza silnikiem się zgadza... Dwa różne dekodery, popełniają jeden i ten sam błąd?
    W ePer próbowałem, ale w ogóle go nie znajduje.

    Może to i stare auto, ale ja wyznaję zasadę, że VIN musi się zgadzać, a jeśli jest inaczej, musi być jakiś papier na poparcie (np. karta pojazdu). Jeśli nie ma - to niestety auto zostaje zdyskwalifikowane...

    0
  • #8 27 Sie 2013 12:44
    tzok
    Moderator Samochody

    Jak w ePer nie znajduje to znaczy, że nawet FIAT nic nie potrafi powiedzieć na temat tego VINu, oni w tych czasach po prostu w VINie nie kodowali tego typu informacji. Jaki to rocznik jest?

    0
  • #9 27 Sie 2013 12:50
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ale co ci przeszkadza ta niezgodność? Auto źle jeździ? Bokiem? Tyłem? Silnik wystaje z komory? Kabinę trzeba było przesunąć do tyłu? Coś nie pasuje oprócz niezgodności w numerze? I jaka to jest przeszkoda w codziennym użytkowaniu? Skoro silnik został wymieniony, to znaczy,że poprzedni padł, a w tej chwili jest to taka sama część zamienna, jak żarówka lub opona. Robisz wielką aferę o nie wiadomo co. Masz wątpliwości - nie kupuj. A nie siejesz tu jakieś straszne teorie spiskowe. Chcesz auto z pewnym numerem i znanej ci konfiguracji? Salony czekają..

    0
  • #10 27 Sie 2013 12:59
    tzok
    Moderator Samochody

    Na tabliczce znamionowej powinieneś mieć kod silnika, 1.4 i.e. zależnie od rocznika mógł mieć oznaczenie 146 C1.000 (1989-1995 produkcja w IT) lub 160 A1.046 (1996-2002 produkcja w PL).

    Jedyna pewna informacja z VIN to producent, model i rok modelowy. Reszta jest na podstawie numeru seryjnego i baz producenta, a w tej kwestii Fiat w tamtych latach miał "lekki" bałagan. Nawet jeśli silnik był wymieniany to nie musi być o tym nigdzie wzmianki, chyba że zmieniła się jego pojemność - jeśli w dowodzie jest wpisana właściwa pojemność silnika, a w karcie pojazdu nie ma informacji o zmianie tego parametru (bo o wymianie silnika na taki sam żadnej wzmianki być nie musi) to znaczy, że takiej zmiany nie było i w chwili wydania karty pojazdu auto miało taki właśnie silnik. Chyba, że auto było sprowadzone np. z DE z uszkodzonym silnikiem, handlarz wymienił silnik i już z takim go rejestrował i na taki dostał kartę pojazdu, ale to nawet dobrze bo mniejsza szansa, że był rozbity, bo w DE można kupić za grosze takie niebite Uno czy Punto z uszkodzonym silnikiem.

    0
  • #11 27 Sie 2013 13:27
    Maciek85
    Poziom 11  

    @Błażej - to, że silnik padł to się zdarza, ale tak jak w przypadku instalacji gazowej, fajnie by było, aby koleś miał na to jakieś papiery... Nie wiem jak wy, ale ja nie lubię kupować samochodów z "dziurą" w życiorysie... Silnik to zbyt ważny komponent, żeby tak "bez śladu" go wymieniać. Nie mówiąc, że przy odsprzedaży takiego auta mogłyby być tego typu problemy...
    Nie ważne - myślę, że mamy dwa różne podejścia do sprawy. A tekst z salonami mogłeś sobie podarować. Nie robię wielkiej afery, tylko chciałem rozwiać swoje wątpliwości, jeśli tobie nie przeszkadza co masz w aucie, ani jak to się ma do nr VIN twoja sprawa...

    Jeśli dalsza dyskusja ma być taką przepychanką na posty, to moim zdaniem lepiej zamknąć temat.

    0
  • #12 27 Sie 2013 13:47
    tzok
    Moderator Samochody

    Sprawdź tą tabliczkę znamionową i kod silnika na niej to się wszystko wyjaśni, we Fiatach po prostu nie można polegać na nr. VIN.
    Widziałeś dowód rejestracyjny? Jaką pojemność silnika ma wpisaną? Nie da się jej zmienić w DR bez adnotacji o takiej zmianie w KP. Jeśli silnik był wymieniony przed pierwszą rejestracją w kraju to jakie chciałbyś mieć na to papiery?

    Może podaj mi ten VIN na PW to postaram Ci się sprawdzić co na jego podstawie da się ustalić, albo podaj chociaż rocznik tego auta.

    0
  • #13 27 Sie 2013 14:16
    cirrostrato
    Poziom 36  

    Kolego Maciek85 widzę, że jesteś szczególant przy wybieraniu autka dla siebie ale może to i dobrze (ja każdą wątpliwość uznaję za ewentualny powód do odstąpienia od chęci kupna autka), zauważ, że większość Polaków nie wie nawet na jakim oleju jeździł ostatnio ich ,,nowy'' samochód z autokomisu bo ich to kompletnie nie interesuje.....

    0
  • #14 27 Sie 2013 14:34
    Maciek85
    Poziom 11  

    Jestem szczególant bo "diabeł tkwi w szczegółach" z resztą, chociażby na studiach czy w pracy nauczyłem się, że wszelki stan urz. mechanicznego musi mieć odzwierciedlenie w papierach. Wtedy można uniknąć wielu niespodzianek.
    @tzok - wysłałem nr na pw

    0
  • #15 27 Sie 2013 18:33
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Silnik już NIE JEST tak istotnym elementem, by jego wymianę odnotowywać w papierach. Tak było w minionej epoce, kiedy nr silnika był wpisany do dokumentów, jako element identyfikacji pojazdu. W tej chwili tej rubryki nie ma. I od dobrej woli właściciela zależy, czy jakiś ślad takiej zabawy pozostawi. I tak, jak wyżej wskazano, jeśli zmieniana byłaby pojemność silnika, to istniałby wpis do DR o takiej wymianie. Jeśli nie, to wpisu nie ma. I zapytam jeszcze raz - co ci ta niezgodność przeszkadza i w czym? Auto jeździ? Działa poprawnie? Jest legalne? Chcesz, to kupuj. Masz wątpliwości, szukaj następnego.

    0
  • #16 28 Sie 2013 02:06
    Maciek85
    Poziom 11  

    @Błażej - przeczytaj mój wcześniejszy post skierowany do ciebie... nie chcę się powtarzać...

    0
  • #17 28 Sie 2013 03:17
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    Dla mnie tez to dziwne... Kupujesz auto, które jest lub zaraz będzie pełnoletnie i wymagasz Bóg wie czego. Miałem silnik od B3 passata który trzecia budę napędzał i kupujący wiedział i brał. Silnik się też zużywa kolego. Sprzedający może iść w zaparte bo sam nic faktycznie nie wie. Jak chcesz dobre auto to kliknij to co w podpisie. Ale pewno będzie stać na parkingu bo nie ma lpg :)

    Tak jak wyżej napisali, stare auta ciężko zdekodowac. Wg vin mojej meganki to nie powinienem mieć klimy i elektryki. Powinienem poprzedniego właściciela wychlostac że przebił numery albo budy zamienił.

    0
  • #18 28 Sie 2013 08:01
    Maciek85
    Poziom 11  

    Sołtys_Elbląga napisał:
    Dla mnie tez to dziwne... Kupujesz auto, które jest lub zaraz będzie pełnoletnie i wymagasz Bóg wie czego.


    Dla mnie dziwne jest to, że w tak, co by nie mówić ważnej kwestii, przechodzicie do porządku dziennego, jak gdyby nigdy nic... Teraz tak cwaniakujecie, a później to można poczytać gorzkie żale na różnych forach, jak to "super igła, bezwypadek" okazała się zardzewiałym szrotem...
    Ja wymagam tylko zgodności stanu faktycznego z papierami/numerami... Widzę, że dla wielu z was to zwykłe burżujstwo, ok... co, kto lubi... Jeśli gustujecie w "rodzynach" złożonych z kilku aut - wasza sprawa... Wolę być ostrożny, niż potem świecić oczami np. przed policją...
    Wg. mnie temat do zamknięcia, bo dalsze przepychanki na posty nie mają najmniejszego sensu ani związku z tematem...

    0
  • #19 28 Sie 2013 08:14
    janek1815
    Poziom 38  

    Masz podejrzenia to szukaj innego samochodu a ten zostaw w spokoju. Ktoś inny kupi może będzie mniej dociekliwy. Powiem szczerze że obecnie nawet nie przyszło by mi do głowy sprawdzać po vin jaki silnik i wyposażenie w takim leciwym samochodzie.

    0
  • #20 28 Sie 2013 09:16
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    Maciek85 napisał:
    cwaniakujecie, a później to można poczytać gorzkie żale na różnych forach, jak to "super igła, bezwypadek" okazała się zardzewiałym szrotem...

    Owszem, kupiłem po "stłuczce parkingowej", trzeba się przyjrzeć aby zobaczyć, do wymiany też tarcze hamulcowe były i czujnik pedału stop. Dzięki temu kupiłem o 5000zł taniej a jeździ tak jak i przed kolizją i przed zrobieniem hamulców.
    Passat po wymianie silnika jeździł podobnie jak na starym a nawet lepiej bo silnik napędzający trzecią budę był w lepszym stanie. Więc ja cwaniakuje w ten sposób, że jak po okazje i po igły to tylko do salonu. Założyłeś temat aby się pożalić to się nie dziw odpowiedzi. Kup ode mnie megankę, trochę rdzawa ale jak napisałeś
    Maciek85 napisał:
    okazała się zardzewiałym szrotem...
    to widzę, że szukasz 20 letniego auta bez oznak korozji i bez zarysowanego lakieru, takich codziennie przepędzam jak przychodzą pooglądać "mój zardzewiały szrot".

    Mając 1000zł w portfelu to nie licz, że kupisz cuda na kiju.

    0
  • #21 28 Sie 2013 10:43
    tzok
    Moderator Samochody

    Maciek85 napisał:
    Ja wymagam tylko zgodności stanu faktycznego z papierami/numerami... Widzę, że dla wielu z was to zwykłe burżujstwo, ok... co, kto lubi... Jeśli gustujecie w "rodzynach" złożonych z kilku aut - wasza sprawa... Wolę być ostrożny, niż potem świecić oczami np. przed policją...
    Dlaczego nie przemawiają do Ciebie rzeczowe argumenty - FIAT nie ma zakodowanego wyposażenia ani wersji silnikowej w numerze VIN, w na pozycjach na których powinny być te informacje FIAT ma same zera. Całe dekodowanie odbywa się w oparciu o numer seryjny ale FIAT gdzieś do roku 2003 miał taki bałagan w tych bazach, że nic pewnego nie można ich podstawie powiedzieć.
    W Twoim przypadku decydującym będzie wpis z kodem silnika na tabliczce znamionowej, zgodność danych w papierach z obecnym stanem faktycznym i... ogólny stan samochodu.

    0
  • #22 28 Sie 2013 11:29
    cefaloid
    Poziom 30  

    Maciek85 napisał:
    na tych dwóch stronach:
    Autobaza

    VIN-decoder

    W obydwu przypadkach wskazywały inny silnik i pojemność. W drugim nawet wyszła niezgodność nadwozia (htb 3 zamiast htb 5).

    Czemu wierzysz tym dekoderom jesli każdy z nich pokazuje inny wynik? Przecież co najmniej jeden z nich pokazuje banialuki - auto nie może być na raz 3 i 5 drzwiowe! Obawiam się że oba te dekodery pokazują bzdety a Ty kłóciłeś się Bogu ducha winnym właścicielem Uno.

    PS: Dla mojego auta:
    - ten pierwszy "dekoder" uświadomił mnie że mam diesla podczas gdy Mitsubishi w ogóle wtedy nie produkowało mojego auta ani 'w dieslu' ani w nadwoziu liftback!
    FIAT UNO 1.4 + LPG - Inny silnik w dowodzie rejestracyjnym niż na nr VIN

    - ten drugi "dekoder" pokazał takie bzdety w wyposażeniu że głowa boli. Nie było np. ESP ani komputera w żadnym produkowanym!
    FIAT UNO 1.4 + LPG - Inny silnik w dowodzie rejestracyjnym niż na nr VIN
    A to auto z polskiego salonu więc wybacz..... ochrzaniłeś niewinnego goscia a z nami też się wykłócasz.

    Maciek85 napisał:
    Jeśli dalsza dyskusja ma być taką przepychanką na posty, to moim zdaniem lepiej zamknąć temat.

    Zgadzam się - moim zdaniem przeproś właściciela UNO za nieporozumienie i bierz, jesli jest fajne.

    0
  • #23 20 Lis 2017 14:43
    DJF1
    Poziom 22  

    A ja mam pytanie trochę z innej beczki. Kupiłem auto które w dowodzie ma wpisaną pojemność 1.6 a w rzeczywistości ma 2.0, sprzedający powiedział mi że był błąd tłumaczeniu jak auto było sprowadzone. Auto według vin ma faktycznie pojemność 2.0 i teraz pytanie co zrobić żeby w dowodzie zmienić ten wpis. Auto jest ubezpieczone jako 1.6




    Moderowany przez T5:

    3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.

    0
  • #24 20 Lis 2017 15:04
    sk700
    Poziom 31  

    @DJF1 Najszybciej jak przy swapie tj kwitek ze stacji kontroli pojazdów o wymianie silnika na inny ale występujący w danym modelu dzięki czemu auto zachowuje fabryczną homologację. Ale ślad w papierach zostanie.

    0