Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TOSHIBA MK5056GSYF - Brak dostępu do dysku, prośba o diagnozę

25 Sie 2013 12:01 1122 4
  • Poziom 2  
    Witam serdecznie,

    Od paru dni walczę z laptopem (Dell Studio XPS 1645). Dwa dni temu wyłączyłem komputer, po cało dniowym użytkowaniu (Start-> Zakmnij), następnego dnia system (Windows 7 64 bit) niestety się nie podniósł - na sekundę pojawił się blue screen, i system zaczął uruchamiać się ponownie wyświetlając propozycję naprawy systemu - wybór tej opcji nie przyniósł żadnych rezultatów (czarny ekran i po chwili restart).
    Zbootowałem system z dołączonej do laptopa płyty z windowsem, instalator się uruchomił, jednak po wyborze języka i kliknięciu Napraw Komputer - zostało samo niebieskie tło instalatora i przez ok 30 min - nic się nie działo, uruchomiłem instalator ponownie - tym razem wybierając Zainstaluj system - niestety podobnie jak ostatnim razem zostałem z niebieskim tłem i totalnym brakiem jakiejkolwiek reakcji.
    W celu wykluczenia problemów z płytą i napędem, postawiłem system na pendrive'ie - niestety rezultat był taki sam.

    Tu zaczyna się zabawa z HDD:

    Model dysku: TOSHIBA MK5056GSYF
    Pojemność: 500 GB

    wykręciłem dysk z laptop'a i podłączyłem go do komputera stacjonarnego, windows (oraz bios) wykrył dysk jako dysk lokalny - jednak nie wyświetla żadnych atrybutów, poza tym nie da się do niego dostać. Po dwukrotnym kliknięciu system "zamiera".

    Poniżej zamieszczam Zrzut ekranu z programu HD Tune z odczytem SMART oraz ze skanowania powierzchni dysku (ERROR SCAN).

    TOSHIBA MK5056GSYF - Brak dostępu do dysku, prośba o diagnozę

    TOSHIBA MK5056GSYF - Brak dostępu do dysku, prośba o diagnozę

    Udało mi się skopiować prawie cały dysk (nie udało się skopiować 36 GB z 466 GB) na dysk zewnętrzny za pomocą programu Ontrack Easy Recovery - funkcja Copy Disk.

    Bardzo proszę o jakiekolwiek rady i informację:

    - co stało się z moim dyskiem ?
    - czy da się go naprawić ? Jeśli tak to jak ?

    Z góry bardzo dziękuję za pomoc, pozdrawiam !
  • Spec od komputerów
    Witam.
    Dysk uszkodzony. Do wymiany. Nic mu już nie pomoże. Kopiuj co jeszcze można skopiować.
    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Dziękuję za ekspresową odpowiedź !

    Mogę wiedzieć po czym to wywnioskowałeś i jak to się mogło stać ?
    Dysk nigdy nie upadł, laptop raczej pracuje stacjonarnie.
  • Spec od komputerów
    Parametr 05 jest nie do naprawy. Nie ma żadnej możliwości naprawy realokowanych sektorów. Trudno podać przyczynę. Prawdopodobnie zgon naturalny. Dysk mało używany to może jest jeszcze gwarancja ?
  • Poziom 2  
    Dzięki bardzo.