Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Powstajace szumy w eterze jak ruszam kierownica w radiu cb alan 48

Derex-trans 25 Aug 2013 13:13 4683 9
  • #1
    Derex-trans
    Level 8  
    Dzień dobry Państwu mam taki problem z którym nie umiem sobie poradzić.Zakupiłem nowe radio Alan 480 w raz z anteną do samochodu Opel Vivaro 1,9 Dti i po podłączeniu gry ruszam kierownica powstaja duze szumy w eterze.Nie ma znaczenia czy to jest na włączonym zapłonie czy wyłączonynm.Radio jest podłączone bezpośrednio pod akumulator,nie pomagaja zadne zagłuszacze prosze o pomoc jak ktoś takie coś już mial.Dziś podłaczylem inne radio i jest to samo.
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    cbserwis
    Level 12  
    Są to zakłócenia od wspomagania układu kierowniczego. Nie ma takiej możliwości aby generowały się przy wyłączonym zapłonie.
    Należy ustalić drogę ich przenoszenia się do CB radia. Odłącz antenę, otwórz blokadę szumów i sprawdź czy bez anteny radio odbiera te zakłócenia. Jeżeli nie, to niewiele można zrobić poza odsunięciem anteny maksymalnie na tył samochodu. Jeżeli zakłócenia nadal będą słyszalne to znaczy, że przenoszą się po kablach zasilających radiotelefon. W pierwszej kolejności należy przyłączyć radiotelefon do zasilania w cywilizowany sposób, tzn. do gniazda zapalniczki. Podłączanie CB radia bezpośrednio do akumulatora jest pokutującym w śród CB-stów szczytem głupoty.
    Jeżeli to nie pomoże... to po tych próbach podpowiemy co dalej robić.
  • #4
    PLEXI
    Level 24  
    Napisz który masz rocznik, oraz czy masz na pewno wspomaganie elektryczne, gdyż z moich doświadczeń z tym samochodem wynika, iż wspomaganie układu kierowniczego jest hydrauliczne.
    Poniżej obrazek wnętrza komory silnika, strzałką zaznaczyłem zbiornik oleju wspomagania.
    Powstajace szumy w eterze jak ruszam kierownica w radiu cb alan 48

    Opel owszem posiada wspomaganie elektryczne ale np. w corsie C.
  • #5
    MACIEK_M
    Level 29  
    -> cbserwis

    Quote:
    W pierwszej kolejności należy przyłączyć radiotelefon do zasilania w cywilizowany sposób, tzn. do gniazda zapalniczki. Podłączanie CB radia bezpośrednio do akumulatora jest pokutującym w śród CB-stów szczytem głupoty.



    Mógłbyś rozwinąć tę złotą myśl? W końcu gniazdo zapalniczki i tak jest podłączone do akumulatora.
  • #6
    Olek II
    Moderator
    cbserwis wrote:
    Podłączanie CB radia bezpośrednio do akumulatora


    MACIEK_M wrote:
    Mógłbyś rozwinąć tę złotą myśl?


    Co tu wyjaśniać? Bezpośrednio po ominięciu zapalniczki. Proste. Dlatego to jest głupota, bo jak sam zauważyłeś, gniazdo zapalniczki jest również podłączone do akumulatora.
  • #7
    Derex-trans
    Level 8  
    Plexi tak dokladnie mam tak jak na zdjeciu czyli wspomaganie hydrauliczne ale wykluczyl bym wspomaganie poniewaz nawet jest wyłaczony silnik zblokowana kierownica a mimo to lleko ja ruszam i te szumy powstaja podejrzema ze moga byc to szczotki na kierownicy jutro dalej z tym bede wlaczyl

    Dodano po 5 [minuty]:

    a jeszcze Cb serwis jak wykluczam te wspomaganie tak jak wczesniej wpomnialem zapłon jest wyłaczony kiera zablokowana i jak ruszam lekko kiera to trzeszczy a wspomaganie mam hydrauliczne na pasku mysle o szczotkach na kiery taki watek slyszalem tez

    Zgodnie z regulaminem naszego forum należy dbać o szacunek dla języka polskiego w swoich wypowiedziach. Przypominam również o punkcie 3.3 regulaminu. /Olek II/
  • #8
    PLEXI
    Level 24  
    Pod kierownica nie ma szczotek, do poduszki powietrznej sygnał wyzwalający idzie taśmą, ale klakson może być załączany poprzez miedziany pierścień ślizgowy i stykającą się z nim miedzianą blaszką, tylko nie wiem czy w tym aucie jest tak jak piszę. zanim zdejmiesz kierownicę i narobisz sobie roboty, to wyjmij przekaźnik od klaksonu i sprawdź czy też radio szumi.
  • #9
    Olek II
    Moderator
    PLEXI wrote:
    klakson może być załączany poprzez miedziany pierścień ślizgowy i stykającą się z nim miedzianą blaszką........
    ....wyjmij przekaźnik od klaksonu i sprawdź czy też radio szumi.


    Jeśli przez styki nie płynie żaden prąd, nie ma najmniejszej różnicy potencjału, to jakim cudem może wystąpić iskrzenie które zakłóca CB? To tak, jakbyś trzymał w rękach dwa kawałki blaszki i próbował wywołać zakłócenia w radiu.
    Mogło by to być, pod warunkiem przepływu prądu, który uruchamia klakson.
    W tym wypadku wyjmowanie przekaźnika, jakiekolwiek prace w tym kierunku to tylko niepotrzebne grzebanie, które nie przyniesie żadnych efektów.