Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

rozdział przyłącza elekt. na dwa kolejne liczniki 3-faz

25 Sie 2013 13:19 3876 15
  • Poziom 7  
    Witam,

Mam pytanie odnośnie rozdziału przyłącza elektrycznego ze skrzynki zewnętrznej (przyłącze z słupa do tej skrzynki idzie pod ziemią) na dwa kolejne liczniki 3 faz.
    Obecnie jest jeden licznik obsługujący parter i dwa piętra oraz wszystko na działce. Ma być na każdym piętrze po jednym liczniku, a stary licznik ma obsługiwać parter działkę i garaże.

Przede wszystkim chodzi mi o to czy samemu (nie jestem elektrykiem) mogę wykonać instalację. poprowadzić kabel, przyłączyć liczniki i odłączyć stary licznik od dwóch pięter oraz włączyć się w główną skrzynkę na zewnątrz.
    A na koniec nabyć podpis sprawności instalacji i oddać do odebrania elektrowni.

(chyba że włączenie sie w główną skrzynkę zostawić elektrykowi?)

PS

skrzynka na zewnątrz nie ma plomby i są tam 3 topikowe bezpieczniki 50A

rozdział przyłącza elekt. na dwa kolejne liczniki 3-faz

oraz czy mogę na każdym poziomie zastosować róźnicówkę...pytam się bo instalacja jest 4 przewodowa na zdjęciu widać jak zero jest zblokowane z uziomem

ze skrzynki prowadziłbym 5 żyłowe kable do każdego licznika (oczywiście na początku jeden, dopiero przed licznikiem na piętrze w puszce bym rozdzielił) więc na każdym piętrze w skrzynce z licznikiem uziemienie by było ale w mieszkaniach w całym domu w gniazdkach są jedynie 2 kable i jest zerowanie.....w takiej instalacji byłby sens zakładać różnicówkę?

z góry dzięki
  • Poziom 22  
    Konri_zse napisał:
    Przede wszystkim chodzi mi o to czy samemu (nie jestem elektrykiem) mogę wykonać instalację. poprowadzić kabel, przyłączyć liczniki i odłączyć stary licznik od dwóch pięter oraz włączyć się w główną skrzynkę na zewnątrz.