Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania 114 380 2004 r. Spadek mocy, wzrost spalania.

stefann29 25 Aug 2013 13:55 5163 18
Texa Poland
  • #1
    stefann29
    Level 9  
    Witam. Mam problem ze swoją skakanką a mianowicie w ostatnim czasie zauważyłem wzrost spalania, nie kopci, chodzi równo, pali na strzała, turbina bije do 2,5 bara czy to prawidłowo czy za mało ?? ile wynosi prawidłowe ciśnienie ?? Dodam że czuć jak by scania miała mniej siły.
    Może ktoś maił taki przypadek. Podejrzewam że to coś z turbo ale wolał bym się upewnić zanim się za to zabiorę.

    Pozdrawiam i będę wdzięczny za pomoc.
  • Texa Poland
  • #2
    RomekRud
    Level 15  
    Zrób podpięcie czegoś do dobrej diagnozy i sprawdź parametry silnika w czasie jazdy. Te 2.5 bara to jak odczytałeś? Testerem czy manometrem? Skontroluj temp. powietrza w kolektorze.
  • #3
    stefann29
    Level 9  
    2.5 bara pokazuje mi na wyświetlaczu, mam taki, pokazuje średnie spalanie temperaturę i takie tam. Wydaje mi się że wcześniej pokazywał 2.8 nawet a teraz tylko 2.5. Muszę ją podpiąć pod kompa bo wszystko wydaje się być dobrze, żadnych wycieków, nie kopci a pali dużo i jest osłabiona.
  • #4
    saron22
    Trucks specialist
    Sprawdź szczelność dolotu.
  • #5
    stefann29
    Level 9  
    Dolot szczelny. Wybłyskało mi kod usterki 37 wie ktoś o co chodzi ??

    Dodano po 41 [minuty]:

    EDC 37 Sygnał z przełącznika awaryjnego
    wyłączenia, coś takiego znalazłem, tylko jak mam to rozumieć, gdzie szukać ??
  • Texa Poland
  • #6
    multihunter
    Level 26  
    2,5 bara jest to ciśnienie bezwzględne jakie widzi EDC korzystając z czujnika ciśnienia doładowania. W rzeczywistości masz 1,5 atm (ciś. względne)
    Silnik by kopcił jeżeli czujnik kłamał by w górę. Musisz sprawdzić czy czujnik ciśnienia działa prawidłowo (liniowo) czyli manometr w dłoń od kolektora ssącego i porównujesz wartości z komputera odejmując jedną atm. z tym co uzyskasz na manometrze.
    Temat spalania i mocy poruszany był wielokrotnie na tym forum i nie ma co się rozpisywać wystarczy użyć opcji SZUKAJ
  • #7
    stefann29
    Level 9  
    Dziś byłem na kompie i nic nie wykazało, a podczas wymigania błędów wykazuje błąd EDC 37 ale nikt nie wie co on oznacza i gdzie szukać :(
  • #8
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    stefann29 wrote:
    Dziś byłem na kompie i nic nie wykazało
    Jakim kompie ???

    stefann29 wrote:
    podczas wymigania błędów wykazuje błąd EDC 37 nikt nie wie co on oznacza i gdzie szukać

    Komunikat dla awaryjnego wyłączenia silnika, styk B22 w jednostce sterującej jest podłączony do masy.
    Jeżeli pojazd posiada alarm fabryczny VPS (Vehicle Protection System) to kod usterki może także powstać jeśli włączony zostanie układ VPS.
  • #9
    saron22
    Trucks specialist
    Jakby ten błąd był aktywny to byś nie uruchomił silnika.
  • #10
    szaman108
    Level 31  
    Witam a coś takiego jak parametry ten rzekomo komputer ogarnia chodzi mi czujnik doładowania i temperatury powietrza można to podejrzeć?
  • #11
    karlos85
    Level 16  
    Zaraz komputery diagnostyki ect. i od tyłu diagnozę zaczynać ...
    Sprawdzane było ciśnienie zasilania pompowtrysków ?
  • #12
    stefann29
    Level 9  
    Komp texa mechanik powiedział że czujnik doładowania jest ok, reaguje prawidłowo.
    Błąd 37 wymigało ale edc się nie zapala, może powoduje on że skakanka przeszła w stan awaryjny ?? na chłopski rozum biorąc to jak by było coś nie tak z wtryskami to by albo kopcił albo się dusił czy nierówno chodził albo ciężko odpalał a nie dzieje się nic takiego.
    Spalanie z 28 skoczyło na 34,2 i tak się trzyma a turbina bije tylko 2,5 bara a biła 2,8. Jeszcze raz muszę sprawdzić szczelność bo to wygląda jak by gdzieś powietrza łapał albo ucieka mu. Co do tego błędu 37 być możliwe ,że był on wcześniej bo nikt tego nie sprawdzał, przyczyna może być całkiem gdzie indziej. EDC 37 to błąd który występuje w autobusach z takimi silnikami i oznacza on awaryjne wyłączanie tylnego silnika czy coś w tym stylu. Wydaje mi się że pali tyle bo turbina za słabo go popycha i nadrabia wtedy paliwem. Jak lecę na pusto to spalanie wynosi 22,5 litra a wcześniej było w okolicy 21,3. z góry dziękuje wszystkim za pomoc.
  • #13
    saron22
    Trucks specialist
    Jak ktoś słusznie prędzej zauważył zmierz ciśnienie paliwa na zasilaniu.
  • #14
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    stefann29 wrote:
    EDC 37 to błąd który występuje w autobusach z takimi silnikami i oznacza on awaryjne wyłączanie tylnego silnika czy coś w tym stylu
    Gdzie takie bajki głoszą ???
    Awaryjne wyłączanie silnika poprzez wyłącznik umieszczony z tyłu przy silniku.
    Ten błąd może powstać również po aktywacji VPS-u, jak również pojawia się w momencie podania masy na pin 2 złącza C107 (złącze specjalne dla zabudowy), wtedy gdy pojazd nie jest w ruchu silnik zostaje wyłączony, natomiast jeżeli pojazd jest w ruchu to prędkość silnika spada do biegu jałowego aby zachowane było wspomaganie układu kierowniczego i można się było bezpiecznie zatrzymać, jest to wykorzystywane w pojazdach np. z dźwigiem.
    Tym bym się nie martwił póki co bo gdyby to było aktywne cały czas nie miał byś obrotów silnika albo w ogóle nie odpalił.



    karlos85 wrote:
    Sprawdzane było ciśnienie zasilania pompowtrysków ?

    saron22 wrote:
    Jak ktoś słusznie prędzej zauważył zmierz ciśnienie paliwa na zasilaniu.

    Jak koledzy sugerują sprawdź to ciśnienie.

    stefann29 wrote:
    mechanik powiedział że czujnik doładowania jest ok, reaguje prawidłowo.
    Na pewno ? nie jest zakleszczony ?

    stefann29 wrote:
    Jak lecę na pusto to spalanie wynosi 22,5 litra a wcześniej było w okolicy 21,3.
    Na czym to kolega mierzy ??? bo jak to dane z wyświetlacza to bym im za bardzo nie wierzył.
  • #15
    stefann29
    Level 9  
    Od tankowania do tankowania norma wychodzi identyczna jak na tym wyświetlaczu.
    Muszę podjechać i sprawdzić to ciśnienie i po kolei wykluczać różne warianty.
    Dzięki kolego za pomoc.
  • #16
    multihunter
    Level 26  
    stefann29 wrote:
    Komp texa mechanik powiedział że czujnik doładowania jest ok, reaguje prawidłowo

    Zastanawia mnie jak ten mechanik sprawdził czujnik ciśnienia, przecież nie można opierać się na wskazaniach tego co on pokazuje nie mając porównania, podejrzewam że owy mechanik przegazował silnik i obserwował wahania ciśnienia i na tej podstawie twierdzi że jest ok.
  • #17
    Artur2910
    Level 17  
    A zawory i pompowtryskiwacze były ustawiane?
  • #18
    kwantor
    Level 38  
    stefann29 wrote:
    turbina bije tylko 2,5 bara a biła 2,8. Jeszcze raz muszę sprawdzić szczelność bo to wygląda jak by gdzieś powietrza łapał albo ucieka mu


    Jak masz jakieś pojęcie, to zrób sobie zaślepki na wlocie i wylocie intercolera, do jednej z nich zamocuj króciec i podaj ciśnienie 3 bary.
    Słuchaj, pryskaj mydlinami, obserwój manometr.
    W Scacani 4 przeważnie rozszczelnia się prawa górna strona od strony wentylatora.
  • #19
    stefann29
    Level 9  
    multihunter masz rację tak zrobił ten "mechanik" o ile można go tak nazwać. Pogazował pogazował i mówi że czujnik jest ok. Jutro umówiłem się z jeszcze innym bardziej obieganym w tym temacie zobaczymy co on mi powie.