Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Fiesta 1.25 LPG MK6 - Dramatyczna praca silnika na PB i LPG

25 Aug 2013 19:08 7629 4
  • Level 9  
    Witam forumowiczów. Posiadam fiestę 1.25 z 2004r + LPG. Samochód chodził bez zarzutu do wakacji. Zaczęło się: na benzynie chodziła kulawo, pojechałem do mechanika i stwierdził że uszkodzona listwa wtryskowa. Ok, wymieniłem listwę a auto dalej to samo. Wymieniłem świece, przewody oraz cewkę. Niby pomogło, ale komp pokazywał za bogatą mieszankę która pojawiła się na LPG. Pojechałem do gazownika i okazało się że jeden wtryskiwacz padł. Po jego wymianie faktycznie błąd nie wrócił a sonda lambda pokazuje prawidłowe wskazanie. W zeszłym tygodniu pojechałem tym autem do Niemiec (trasa Bydgoszcz - Hamburg i z powrotem 1400km). Oczywiście po przekroczeniu granicy Polsko-Niemieckiej zapalił się Check. Po powrocie do PL pojechałem na diagnostykę i ukazały się następujące błędy:

    P0131 - Obwód sondy Lambda - sygnal za niski (Bank 1 Sonda 1)
    - nieciagly
    P0325 - Czujnik spalania stukowego 1 - usterka w obwodzie (Bank 1)
    - nieciagly
    P0324 - Blad systemu sterowania spalania stukowego
    - Staly

    Dodam że w drodze powrotnej przy delikatnym operowaniu gazem silnik szarpał i wpadał w rezonans. W jednym momencie myślałem że silnik wyskoczy z ramy!
    Zauważyłem od jakiegoś czasu dziwne stukanie w silniku, jakby zawór lub popychacz. Jak silnik jest zimny jest ciszej, na rozgrzanym stukanie jest cichsze, ale jednak słyszalne.
    Brakuje mi słów na to auto...

    Proszę o podpowiedź co teraz mam zrobić? Czy wymienić sondę, czy wymienić ten czujnik spalania stukowego? Czy może przyczyna jest gdzie indziej.
    Auto ma przejechane 145tyś.
  • Level 35  
    Sprawdź ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową. Wymień filtry powietrza i paliwa.
  • Level 39  
    Zakładam, że kuleje na benzynie i na gazie. Podejrzewam, że benzyna i gaz się gryzą i to bym najpierw sprawdził. Zakręciłbym gaz na butli, zrobił reset kompa benzynowego, pojeździłbym parę dni tylko na benzynie i zobaczył czy są problemy. Jak są to problem jest w benzynie, w właściwie na części wspólnej dla benzyny i gazu. Jak nie ma to gaz jest źle ustawiony lub coś jest w instalacji nawalone i odbija się to później również na benzynie.
  • Level 9  
    Czyli zakładacie że to żaden z tych czujników tylko tylko ciśnienie i związane z nim zawory. Może warto by było podjechać do elektryka i sprawdzić czy rzeczywiście czujnik "stukowy" działa prawidłowo? Dodam że na wolnych obrotach na benzynie obroty falują - trochę do góry trochę na dół momentami schodzą tak nisko że zapalają się kontrolki ale auto nie zgaśnie. Teraz rodzi się pytanie: czy czujnik stukowy ma wpływ na pracę silnika na wolnych obrotach? Przecież owy czujnik daje info do ECU a on ustawia kąt zapłonu. Ten samochód to jedna wielka zagadka. Może ma ktoś sprawdzonego mechaniora w Bydgoszczy lub okolicach. U tych u których byłem niestety tylko rozkładają ręce...
    Na razie jeżdżę tylko na PB żeby dokładnie to zdiagnozować, później zobaczymy co z LPG.
  • Level 10  
    Na 99% sonda lambda, typowe dla tego silnika. U mnie wystarczyło przeczyścić styki wtyczki sondy i gniazdo. Działa choć nie wiem czy zostanie tak na zawsze. Jeżeli znów się pojawi wymieniam sondę!
    Generalnie najlepszy mały miejski samochód.