Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Fiesta 1.25 LPG MK6 - Dramatyczna praca silnika na PB i LPG

burmistrz011 25 Sie 2013 19:08 5337 4
  • #1 25 Sie 2013 19:08
    burmistrz011
    Poziom 7  

    Witam forumowiczów. Posiadam fiestę 1.25 z 2004r + LPG. Samochód chodził bez zarzutu do wakacji. Zaczęło się: na benzynie chodziła kulawo, pojechałem do mechanika i stwierdził że uszkodzona listwa wtryskowa. Ok, wymieniłem listwę a auto dalej to samo. Wymieniłem świece, przewody oraz cewkę. Niby pomogło, ale komp pokazywał za bogatą mieszankę która pojawiła się na LPG. Pojechałem do gazownika i okazało się że jeden wtryskiwacz padł. Po jego wymianie faktycznie błąd nie wrócił a sonda lambda pokazuje prawidłowe wskazanie. W zeszłym tygodniu pojechałem tym autem do Niemiec (trasa Bydgoszcz - Hamburg i z powrotem 1400km). Oczywiście po przekroczeniu granicy Polsko-Niemieckiej zapalił się Check. Po powrocie do PL pojechałem na diagnostykę i ukazały się następujące błędy:

    P0131 - Obwód sondy Lambda - sygnal za niski (Bank 1 Sonda 1)
    - nieciagly
    P0325 - Czujnik spalania stukowego 1 - usterka w obwodzie (Bank 1)
    - nieciagly
    P0324 - Blad systemu sterowania spalania stukowego
    - Staly

    Dodam że w drodze powrotnej przy delikatnym operowaniu gazem silnik szarpał i wpadał w rezonans. W jednym momencie myślałem że silnik wyskoczy z ramy!
    Zauważyłem od jakiegoś czasu dziwne stukanie w silniku, jakby zawór lub popychacz. Jak silnik jest zimny jest ciszej, na rozgrzanym stukanie jest cichsze, ale jednak słyszalne.
    Brakuje mi słów na to auto...

    Proszę o podpowiedź co teraz mam zrobić? Czy wymienić sondę, czy wymienić ten czujnik spalania stukowego? Czy może przyczyna jest gdzie indziej.
    Auto ma przejechane 145tyś.

  • #2 25 Sie 2013 19:23
    jerry1960
    Poziom 33  

    Sprawdź ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową. Wymień filtry powietrza i paliwa.

  • #3 25 Sie 2013 20:13
    gimak
    Poziom 36  

    Zakładam, że kuleje na benzynie i na gazie. Podejrzewam, że benzyna i gaz się gryzą i to bym najpierw sprawdził. Zakręciłbym gaz na butli, zrobił reset kompa benzynowego, pojeździłbym parę dni tylko na benzynie i zobaczył czy są problemy. Jak są to problem jest w benzynie, w właściwie na części wspólnej dla benzyny i gazu. Jak nie ma to gaz jest źle ustawiony lub coś jest w instalacji nawalone i odbija się to później również na benzynie.

  • #4 25 Sie 2013 21:14
    burmistrz011
    Poziom 7  

    Czyli zakładacie że to żaden z tych czujników tylko tylko ciśnienie i związane z nim zawory. Może warto by było podjechać do elektryka i sprawdzić czy rzeczywiście czujnik "stukowy" działa prawidłowo? Dodam że na wolnych obrotach na benzynie obroty falują - trochę do góry trochę na dół momentami schodzą tak nisko że zapalają się kontrolki ale auto nie zgaśnie. Teraz rodzi się pytanie: czy czujnik stukowy ma wpływ na pracę silnika na wolnych obrotach? Przecież owy czujnik daje info do ECU a on ustawia kąt zapłonu. Ten samochód to jedna wielka zagadka. Może ma ktoś sprawdzonego mechaniora w Bydgoszczy lub okolicach. U tych u których byłem niestety tylko rozkładają ręce...
    Na razie jeżdżę tylko na PB żeby dokładnie to zdiagnozować, później zobaczymy co z LPG.

  • #5 25 Paź 2013 09:53
    greg1001
    Poziom 9  

    Na 99% sonda lambda, typowe dla tego silnika. U mnie wystarczyło przeczyścić styki wtyczki sondy i gniazdo. Działa choć nie wiem czy zostanie tak na zawsze. Jeżeli znów się pojawi wymieniam sondę!
    Generalnie najlepszy mały miejski samochód.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME