Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SEAT TOLEDO 2.3 V5 OMVL - SZARPIE NA LPG GDY ZIMNY

26 Sie 2013 17:36 3555 5
  • Poziom 13  
    Witam!
    Panowie mam taki problem ,otóż próbuje cały czas reanimować instalację w Lpg ,którą posiadamw swoim Seacie Toledo 2.3 v5 AGZ 150 KONI.Jest tam zamontowany OMVL DREAM XXL na wtryskach OMVL Standard .
    Moją bolączką jest to ,że gdy auto jest zimne to po przerzuceniu na gaz zaczyna nieładnie pracować objawia się to szarpaniem podczas przyspieszania ,dzieje się tak aż do momentu mniej więcej uzyskania temp 60-70 stopni.Jak się nagrzeje to zaczyna lepiej pracować ale po gwałtownym deptaniu przy mniej więcej 5-6 rpm jest spadek mocy tak jakby za mało gazu dostawał.Na benzynie chodzi idealnie.
    Wymienione :
    Przewody(BREMI)
    Świece(NGK)
    Filtr gazu
    Przewody gazowe(gumowe)
    Nowy parownik KME SILVER (wcześniej ktoś odwalił kaszane i dał za słaby parownik)
    Po tych zabiegach auto znacznie odżyło ale dalej jeszcze jest objaw poszarpywania.
    Temperatura przełączania jest ustawiona 34 stopnie.
    Gaz tankuje tylko na jednej pewnej stacji .
    Nie ruszone zostały jedynie wtryskiwacze.
    Chciałbym wymienić te standardy na nowe ,ponieważ mają już nalatane ze 40-50tys więc mogły się zasyfić jak wcześniej nikt nie dbał o wymianę filterków
    Pytanie moje jest takie,wiem o tym ,że te wtryski które mam teraz są 5 ohm a u mnie gaziarze polecają spokojnie do tego auta omvl reg fasty 3ohm ,które podobno bdb się spisują ,tylko gość powiedział mi ,że musi przeprogramować sterownik na 3ohm a to podobno nie zawsze sie udaję i na dodatek może się uszkodzić sterownik.Jak to wygląda wprawdzie ,bo potem byłem u kolegi który zaś zajmuje się Lpg fachowo co by porównać opinię.Powiedział ,że nie ma opcji aby się coś uskodziło przy przeprogramowaniu ,on mi polecał wtryski pojedyńćze Hana które ma u siebie na warsztacie po 100zł zaq sztukę.
    Dodatkowo dodam ,że u mnie na chwilę obecną wtryskiwacze są zamontowane przy pasie przednim ,więc i długość przewodów jest większa trochę.
    Czy to również ma duży wpływ tutaj??
    Czy lepsze są pojedyńćze wtryski zamontowane jak najbliżej króćca w kolektorze czy też dwie listwy ustawione blisko siebie.


    No i jak to w praktyce teraz wygląda ,kogo mam słuchać
    Proszę o doradzenie.
  • Poziom 38  
    W megance mam OMVL Dream XXI N, reduktor też OMVL, wtryskiwacze REG standard, instalacja ma obecnie nawinięte ponad 160 kkm i nadal spisuje się bardzo dobrze.
    luki32 napisał:
    wiem o tym ,że te wtryski które mam teraz są 5 ohm a u mnie gaziarze polecają spokojnie do tego auta omvl reg fasty 3ohm ,które podobno bdb się spisują ,tylko gość powiedział mi ,że musi przeprogramować sterownik na 3ohm a to podobno nie zawsze sie udaję i na dodatek może się uszkodzić sterownik.

    Istotne czy producent sterownika przewidział zastosowanie wtryskiwaczy o takiej oporności (3 ohmy). Jeżeli przewidział to powinna być w okienku możliwość ich wyboru i nie trzeba przeprogramowywać sterownika, tylko po prostu wybrać tą opcję. Jeżeli nie przewidział, to moim zdaniem przeprogramowanie nic nie da, bo elementy sterujące wtryskiwaczami (w sterowniku) pozostają te same i mogą nie wytrzymać tego obciążenia i padną.
    luki32 napisał:
    Moją bolączką jest to ,że gdy auto jest zimne to po przerzuceniu na gaz zaczyna nieładnie pracować objawia się to szarpaniem podczas przyspieszania ,dzieje się tak aż do momentu mniej więcej uzyskania temp 60-70 stopni.Jak się nagrzeje to zaczyna lepiej pracować ale po gwałtownym deptaniu przy mniej więcej 5-6 rpm jest spadek mocy tak jakby za mało gazu dostawał.

    Więcej można by powiedzieć, gdyby było wiadomo jak to wygląda w programie diagnostycznym. Jak w tych momentach zachowuje się temperatura reduktora i gazu oraz ciśnienie.
    Gdybając - czy sam reduktor nie ma za małej wydolności cieplnej do potrzeblub za mało ciepła otrzymuje (za mały przepływ płynu) i zachodzi sytuacja, że przy zwiększaniu obciążenia na wtryskiwacze i tym samym do kolektora ssącego, dostaję się niecałkowicie odparowany gaz, który odparowując do końca w kolektorze, powoduje powstanie bardzo bogatej mieszanki (nie przewidzianej programowo), powodującej dławienie się silnika.
  • Poziom 32  
    Goń od tego gaziarza jak najdalej, listwa 3 ohm-owa jest obsługiwana, nie trzeba nic programować, wystarczy wybrać typ listwy podczas programowania.
  • Poziom 13  
    Ok to trochę mnie uspokoiliście ale te wtryki tak czy siak wymienie dla pewności bo auto odkupiłem już z taką usterką .
    Jakie te wtrychy wybrać w rozsądnej kwocie bo powiem szczerze ,że te Hana i ich cena mnie troszku przeraża.
    Czekam na propozycję.
    Czy ktoś ma doświadczenia z tymi OMVL REG FAST??
    Autem dużo rocznie nie zrobię bo ok 10 tys
    Pzdr
  • Poziom 32  
    Nie są złe te regfasty,jak robisz około 10tys rocznie, to śmiało je bierz. Tylko znajdz gazownika z głową.
  • Poziom 11  
    Te silniki mają właśnie dziwną strategię podczas rozgrzewania, co skutkuje szarpaniem na gazie podczas rozgrzewania.

    Njaprostszym sposobem "zamaskowania" problemu jest zasymulowanie ECU benzynowemu temperatury 90st.C podczas pracy na LPG, wtedy szarpania nie będzie.

    REG FAST to dobre, budżetowe wtryski.