Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 B4 Combi 1,9 TDI 1995 rok.

11 Mar 2005 19:12 4318 6
  • Poziom 10  
    Witam!W tym samochodzie mam problem ze zuzyciem paliwa,pali ok 9 litrow na 100km.Termostat wymienilem,temperature osiaga ok 85 stopni.Drugi problem polega na tym iz samochod ten osiaga max 120-130 km/h,tak jakby brakowalo mu paliwa.Filtry wszystkie wymienione.Podlaczalem auto do komputera,wszystko jest ok,nie ma uszkodzen w elektronice,nic bynajmniej nie wykazuje.Na biegu jalowym osiaga max 4700 obr/min,powinno byc ok 5400 obr/min.Fachowiec stwierdzil ze trzeba ustawic pompe,drugi zas powiedzial ze cos z jakims czujnikiem w pompie lub z elektronika.Moze ktos mial podobny problem i mi podpowie co mam robic?
  • Poziom 12  
    może to przepływomierz spróbuj go odłaczyć i sprawdź jak sie zachowuje autko jeżeli bez zmian to spróbuj podłączyć przepływomierz inny(tzn na 100% sprawny) ale niesprawny przepływomierz chyba powinieneś odczytać w błędach.Spróbuj to zrobić jak masz możliwość powodzenia
  • Poziom 12  
    Jeżeli nie znajdziesz nic w elektronice to możesz też sprawdzić czy nie masz przypchanego katalizatora.
  • Poziom 10  
    Witam serdecznie wszystkich.
    Problem wysokiego zuzycia paliwa nie musi być problemem elektronicznym.
    W pierwszej kolejności napisz czy samochód mocno dymi, opisz kolor dymu. Sprawdzenie dymienia powinno polegać na gwałtownym przygazowaniu rozgrzanego silnika do ok 3500 obr/min i kilkusekundowym utrzymaniu takich obrotów. W pierwszej fazie silnik powinien zadymić na czarno ale prawidłowo pracujący diesel po ok 2 sek. powinien przestac dymić , jeśli twój nadal dymi stawiał bym na wtryskiwacze lub zbyt dużą dawkę paliwa ( do ustawienia na stole probierczym w specjalistycznym serwisie ). W 95% przypadków wysokiego zużycia paliwa w TDI są zużyte końcówki wtryskiwaczy ( rozpylacze - mówi sie o nich potocznie że "leją" ).
    Jeżeli to nie pomoże to pozostaje skontrolować kąt wtrysku, wybitnie mechaniczna czynność oraz coś co wielu mechaników zaniedbuje a co ma kolosalne znaczenie - dokładne ustawienie rozrządu ( na płytkę w wałku !!!) Niewielu mechaników przy np. wymianie paska rozrządu ściąga koło zębate z wałka rozrządu...a powinno sie ściągać...
    Napisz jak rozwiązałeś problem.
  • Poziom 10  
    Witam!Po przygazowaniu samochod nie dymi.Dzisiaj jeszcze sie dowiedzialem ze to co sie u mnie dzieje z silnikiem to na pewno katalizator,ktory jest zapchany.Czy to mozliwe?Czy zapchany katalizator moze byc przyczyna braku pelnych obrotow i duzego zuzycia paliwa?
  • Poziom 14  
    Jak najbardziej zapchany katalizator może mieć wpływ osiągi i zużycie paliwa. Proponuję sprawdzić czy po przejachaniu kilku kilomertów katalizator nie jest nadmiernie rozgrzany. Posłuchaj też wydechu czy jest normalny. Sprawdź czy w rura wydechowa jest czysta czy okopcona.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam!Rura nie jest okopcona,wydech spalin wydaje mi sie ze ma slaby,porownywalem z passatem 1,9 d 1993 rok kolegi.U niedo duzo mocniej wydmuchuje.Sprobuje na probe usunac katalizator,na jego miejsce wstawie kawalek lacznika.