Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel vectra B 98 2.0 DTH - brak mocy

wwdd1977 26 Sie 2013 21:39 2931 6
  • #1 26 Sie 2013 21:39
    wwdd1977
    Poziom 2  

    Witam,
    od 2 tygodni walczę z moją Vectrą i nikt mi nie potrafi pomóc, dlatego zwracam sie po poradę do Was. Zaczeło się od tego, że pękł przewód doprowadzający paliwo do wtryskiwacza. Zakupiłem nowy i oddałem do mechanika do wymiany. Gdy odebrałem auto okazało sie, że auto po nocnym postoju się zapowietrzyło i nie chce odpalić. Przy użyciu pompki udało mi się odpowietrzyć i odpalić auto. Pojechałem do mechaniora, żeby dokręcił bo pewnie się nie przyłożył. Po odebraniu auta, stwierdziłem że zaczoł klekotać i nie ma mocy. pracuje/jedzie jak załadowany na maxa Star. Gdy wróciłem do mechanika, powiedział że zabrudzony jest dolot powietrza (te klapki pod kolektorem dolotowym). Po oczyszczeniu dolotów, intercoolera, klapek okazało się że nic to nie pomogło. Instalacja podciśnienia sprawna, zawór EGR działa, zawór sterujący turbiną też działa, turbo chodzi ale słabo. na komputerze pokazuje błąd 1220. I teraz najciekawsze: Przez pierwsze 10 sek. od odpalenia auto idzie normalnie, turbina kręci, ale klekocze. Po tych 10 sek. auto słabnie i jedzie w trybie awaryjnym. Rano pali bez problemu, spalanie wzrosło z 5,5 l do 6,5l. No i co wy na to ? Pomocy, bo już zaczołem zbierać ulotki typu: "kupie każde auto". Z góry dzięki

    Dodano po 1 [godziny] 5 [minuty]:

    Czy jest możliwość, żeby podczas zmiany przewodu pomiędzy pompą i wtryskiwaczem doszło do przestawienia pompy względem wałka rozrządu? Czy jest jakaś możliwość regulacji/obrotu pompy na mocowaniu do bloku silnika.

    0 6
  • Pomocny post
    #2 26 Sie 2013 22:05
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Pompa do naprawy.

    0
  • Pomocny post
    #3 26 Sie 2013 22:09
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Sprawdź przewody od sterownika pompy do zaworu przestawiacza. Ale raczej będzie tak jak kolega wyżej napisał pompa do naprawy.

    0
  • #4 26 Sie 2013 22:15
    wwdd1977
    Poziom 2  

    a przepływomierz ?

    1
  • Pomocny post
    #5 26 Sie 2013 22:20
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Przecież masz podany błąd. Jakie wartości kąta wtrysku masz w momencie gdy silnik klekocze? Wpisz w Google P1220 i kilka dni można czytać.

    0
  • Pomocny post
    #6 27 Sie 2013 06:09
    niuniu36

    Poziom 27  

    Zatarty tłok przestawiacza kata w pompie porównaj w parametrach kat wtrysku zadany przez sterownik silnika,a kat otrzymywany z pompy wtryskowej maja się równać.

    0
  • #7 27 Sie 2013 12:32
    wwdd1977
    Poziom 2  

    Witam,
    problem rozwiązany. Okazało się, że przewody od zaworu regulacji dawki mają przetopiną izolacje i zwierają do masy. Auto śmiga idealnie. Muszę je dobrze zaizolować i w droge. Dzięki wszystkim za pomoc.

    0