Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Prosz, dodaj wyj徠ek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

Radio CB, s造chac w g這snikach

11 Mar 2005 19:57 3707 18
  • #1 11 Mar 2005 19:57
    68750
    U篡tkownik usun掖 konto  
  • #2 11 Mar 2005 22:34
    @Pinki
    Poziom 11  

    Ale jak wyglada to podlaczenie?? Jest sobie CB Radio i obok niego stoi jakis g這郾ik czy cos w tym stylu??

    0
  • #3 12 Mar 2005 00:58
    Zbyszek K.
    Poziom 12  

    WITAM !
    Wyglada na duze niedopasowanie anteny .sprawdz ciag這嗆 masy-ekranu na drodze radio- antena- dach(ostatnie pomin dla magnetycznej).j瘰li jest ok. pod陰cz reflektometr i sprawdz WFS.(chyba b璠ziesz mia bardzo du篡). Moc W.CZ. zamiast w eter rozsiewasz po aucie albo po domu -:)
    Tydzien temu kolega przyjecha z tym samym problemem. ale on sporadycznie uzywa radia w osob闚ce i nie dokr璚i kabla przy radyjku.
    Identyczny objaw.
    Zbyszek K.

    0
  • #4 12 Mar 2005 01:25
    SQ9MLP
    Poziom 14  

    Zbyszek K. napisa:
    WITAM !
    Wyglada na duze niedopasowanie anteny .sprawdz ciag這嗆 masy-ekranu na drodze radio- antena- dach(ostatnie pomin dla magnetycznej).j瘰li jest ok. pod陰cz reflektometr i sprawdz WFS.(chyba b璠ziesz mia bardzo du篡). Moc W.CZ. zamiast w eter rozsiewasz po aucie albo po domu -:)
    Tydzien temu kolega przyjecha z tym samym problemem. ale on sporadycznie uzywa radia w osob闚ce i nie dokr璚i kabla przy radyjku.
    Identyczny objaw.
    Zbyszek K.


    My郵e, 瞠 nie masz racji. To nie chodzi o dopasowanie anteny. Bardziej o ekranowanie g這郾ik闚 itp. spotka貫m si ju nie raz z tym, 瞠 s造chac CB w g這snikach/radiu FM. IMHO to wina nie ekranowanych g這郾ik闚. Przy moich sytuacjach jak byo to s造cha, SWR by na poziomie 1,1 - 1,5.

    0
  • #5 12 Mar 2005 03:22
    Zbyszek K.
    Poziom 12  

    Mo瞠 i masz racje ale mi przez 7 lat nikt nie sygnalizowa do tej pory takiej usterki przy sprawnej antenie.Sam mam bardzo rozbudowany system audio w samochodzie radio CB le篡 30 cm od radia audio ida 3 pary cinch na ty i nic nie s造sze nigdy, opr鏂z momentu gdy popuszcz nakr皻ke wtyku antenowego(w zasadzie musze j odkrecic albo niedokrecona +brudek =rezyztancja i jedzie w g這snikach a mi這.
    Na zdrowy rozum kilka przyczyn moze sie sumowac i efekt jest jaki jest.
    Do tej pory, to s逝chaja mnie sasiedzi z warsztatu na g這snikach od komputera ,podczas zawodowego sprawdzania radyjek i liczenia od 1-10.odleg這sc w lini prostej przez mur 40 cm 10-15 metr闚.
    hej i dobranoc.

    0
  • #6 12 Mar 2005 10:57
    68750
    U篡tkownik usun掖 konto  
  • #7 12 Mar 2005 11:51
    SQ9MLP
    Poziom 14  

    Invert napisa:
    mam radio alana 100 i do teggo magnes闚ke presidenta. jest ona nieregulowana. Nie mam reflektometr, czy glosniki sa ekranowane wiemrz ze kable id康zy z glosnik闚 jest podw鎩nie ekranowany.
    Podjechac do kogosc kto ma reflektometr? i niech mi sprawdzi to?

    Kabel mo瞠 i tak, a co w g這郾ikach? Jakie to s dok豉dnie g這郾iki? Tak czy inaczej podjecha bym sprawdzi SWR-a, chocia spotka貫m si z przypadkiem, 瞠 SWR na 1,1-1,2 a i tak s御iadka w radiu s造szy :-)

    0
  • #8 12 Mar 2005 12:45
    68750
    U篡tkownik usun掖 konto  
  • #9 12 Mar 2005 13:01
    SQ9MLP
    Poziom 14  

    Invert napisa:
    g這sniki s hertza, kabel sygna這wy caliber co do tych rzeczy to si niemoge przyczepic jedynie co to kabel glosnikowy jest deczko s豉by.dodam ze odlaczylem antenke od karoseri i polozylem na szybie, i jakos juz nieslyszalem siebie w radiu?!


    Podejrzewam, 瞠 wtedy to wog鏊e cie nie by這 s造cha :)

    0
  • #10 12 Mar 2005 14:11
    68750
    U篡tkownik usun掖 konto  
  • #11 12 Mar 2005 16:07
    andrew220
    Spec od GSM

    Wywal t magnes闚k i zamontuj porz康n anten na uchwycie, zestr鎩 j i dopiero wtedy sprawdzaj. Tak to jest jak si kupuje w sklepie : "Panie daj pan mi anten mocn ale kr鏒k, a najlepiej na magnesie."

    0
  • #12 12 Mar 2005 18:00
    68750
    U篡tkownik usun掖 konto  
  • #13 13 Mar 2005 09:30
    Preskaler
    Poziom 37  

    Nic si kolego nie przejmuj! Tak jest z CB, 瞠 mo瞠sz mie wszystko OK i tak b璠zie Ci s造cha. Dawniej w鈔鏚 CB-st闚 kr捫y豉 taka anegdota (wymy郵ona zreszt przez jednego z nich) 瞠 "z mojego CB to mnie nie s造cha tylko w... piekarniku". A inny podzcas nadawania mia wra瞠nie, 瞠 co do niego "gada" z biurka. Odsun掖 szuflad i znalaz w niej lu積o le膨cy g這郾ik w鈔鏚 innych "szpej闚" i widocznie dotyka do jakiej "anteny" i "gada"! 畝rty 瘸rtami ale w zasadzie wszyscy koledzy maj racj. Wa積a jest antena i SWR i ekranowanie kabli g這郾ikowych. Sprawdzisz to wszystko a i tak mo瞠 to nie pom鏂. Sprawdzi jednak trzeba koniecznie (瞠by mia spokojny sen)!

    0
  • #14 18 Mar 2005 00:15
    TheMonter
    Poziom 17  

    Ja bym proponowa jeszcze sprawdzi pod陰czenie zasilania CB i radia samochodowego - porz康ne lutowane kabelki i mog by do tego jeszcze filterki. Powiem, 瞠 czasem mo瞠 paskudnie sia po zasilaniu.
    Dodatkowo mo積a r闚nie posprawdza wp造w usytuowania antenki CB wzgl璠em anteny radiowej oraz jej sprawdzenie.

    0
  • #15 21 Mar 2006 15:03
    mgrio
    Poziom 10  

    Witam mam ten sam problem (sic - ju za這篡貫m nowy temat na forum... sorki). My郵 aby zrobi ekranowanie foli aluminiow pomi璠zy CD i CB ale nie wiem czy to co da niech si kto wypowie znaj帷y temat. pozdrawiam

    0
  • #16 21 Mar 2006 15:25
    humek
    Poziom 32  

    przeczyta貫m takie zdanie"by貫m jeszcze raz w garazui......" Czy Ty kolego te pr鏏y robisz z nadawaniem w garazu????? Takie pr鏏y powinienes robic w tzw"przestrzeni otwartej" gdzie antena stoi w srodkowej czesci dachu samochodu, sprawdz jeszcze raz pod豉czenie wtyczki do kabla od anteny CB oraz czy sie czasem nie urwa豉 masa-oplot przy antenie. Poza tym taka energia wysokiej czestotliwosci zw豉szcza przy modulacji amplitudy(AM) lub jednowstegowej (SSB) moze sie indukowac w r霩nych urzadzeniach akustycznych.Czasem wystarczy poblokowanie kondensatorami do masy wyjsc i wejsc radioodbiornika oraz jego zasilania czasem zaekranowanie przewod闚 .Nie jest to rzecz szkodliwa i jesli masz WFS anteny w granicach przyzwoitosci to nie ma co sie tym przejmowac.Podobnie sie dzieje gdy tel kom鏎kowy lezy przy TV czy radioodbiorniku i ktos telefonuje co Ciebie lub sam telefon sie loguje do sieci wtedy tez s造szysz charakterystyczne dzwieki.

    0
  • #17 21 Mar 2006 15:28
    mgrio
    Poziom 10  

    Humek je郵i mo瞠sz to napisz jak zaekranowa ?

    0
  • #18 21 Mar 2006 17:48
    humek
    Poziom 32  

    豉twiej bedzie chyba zabezpieczyc radioodbiornik (jego wzmacniacz akustyczny a dok豉dniej jego wejscie )aby silne pola radiowe nie powodowa造 detekcji na z豉czach tranzystor闚.Mysle ze jest to radio stereofoniczne wiec masz 2 kana造 akustyczne LiP i do baz tranzystor闚 przedwzmacniacza dolutuj kondensatory 2 do 4,7nf kondensatory ceramiczne .Taka rob鏒ka wymaga jednak znajomosci elektrotechniki i jednoczesnych pr鏏 z nadawaniem kt鏎e pokaze czy juz cel odk堯cenia zosta osiagniety.Czasem same kondensatorki ceramiczne nie wystarczaja i stosuje sie mini d豉wiki ferrytowe jako pu豉pki na r霩nego rodzaju pola w.cz.Samo "owijanie blacha radia nic nie da bo fala radiowa (pole w.cz) dostanie sie po kablach g這snikowych,zasilajacych i innych dzia豉jacych w tym przypadku jako antena.Takie dzia豉nia sa dosyc "upiardliwe" i nawet dobry fachowiec z serwisu rtv bedzie mia z tym problem - da sie zrobic ale jest bardzo czasoch這nne.

    0
  • #19 21 Mar 2006 19:00
    olo
    Poziom 18  

    Ja mam podobne zjawisko tylko 瞠 w domu, poniewa posiadam stacj bazow. Slychac mnie w g這郾ikach od komputera mimo, 瞠 komp jest w innej cz窷ci domu. Zaznaczam 瞠 anten mam dobrze zestrojon a moc to 4W.W zwyk造ch g這郾ikach s造cha je郵i rozmawaiam przez Cb ale pod陰czy貫m do komputera wzmacniacz Diory i od tego momentu problem ust徙i. Wi璚 moim zdaniem problemem nie jest tu g這郾ik tylko wzmacniacz m.cz. w radiu samochodowym. Trzeba spr鏏owa go zaekranowa, przylutowa blache pod nim od strony 軼ie瞠k i otoczy ca貫go ekranem z blachy.Na FMie nie bedziesz mia zak堯ce, natomiast na AMie tak, poniewa sygna zmodulowany amplitudowo zostaje prostowany na elementach p馧przewodnikowych, np diodach kt鏎e tworz detektor dla takiego sygna逝. Pozdrawiam

    0