Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Punto ELX 1.2.1996r. - Zapala sie kontrolka wtrysku i rwie samochód.

lukcio10 27 Aug 2013 12:24 11367 15
  • #1
    lukcio10
    Level 9  
    Witam nie dawno kupilem punto i od jakiegos czasu rwie mi samochód zwłaszcza na drugim biegu i zapala sie kontrolka od wtrysku i niewiem co sie dzieje . Podłaczylismy do komputera samochod bo pewnego razu jechalem i wlasnie na drugim biegu udusilo mi auto i nie dalo sie go zapalic i poszedlem do znajomego mechanika i jego nie pokoila kontrolka ktora caly czas sie swiecila a mianowicie to kontrolka CODE z kluczykiem i podpielismy pod komputer i okazalo sie ze pada komputer ale wyczyscil tam przy komputerze i problem z CODE znikl ale problem z rwaniem i duszeniem i czasami z zapaleniem kontrolki o wtrysku nie znikl co moze byc przyczyna tego bledu prosze o pomoc.
  • #2
    jerry1960
    Level 36  
    Po podpięciu komputera jakie błędy. Wymień filtry powietrza i paliwa.
  • #3
    przem27
    Level 30  
    Ciężko będzie Tobie pomóc, jakbyś bardziej składnie pisał było by łatwiej, jakie błędy zgłasza sterownik? ciśnienie paliwa w momencie przerywania? układ zapłonowy?
    Co zostało do tej pory zrobione/sprawdzone? wiele niewiadomych.
    pozdr
  • #4
    lukcio10
    Level 9  
    Dokladnie niewiem jakie bledy wyskakuja bo to znajomy podpinal do komputera bledy wtedy kiedy mi zgasl wyskoczyly ze komputer.
  • #5
    przem27
    Level 30  
    Jednym słowem dokładna diagnostyka (nie czytanie błędów) prawdę powie. Niech znajomy zdiagnozuje, tutaj nie wywróżymy raczej nic konkretnego.
    pozdr
  • #6
    lukcio10
    Level 9  
    wiele nie zostalo zrobione tylko przeczyszcony komputer i rozrzad bede robil bo jest w tragicznym stanie
  • #7
    przem27
    Level 30  
    Od czegoś trzeba zacząć, chociaż jak przedmówca napisał filtry sprawdź no i układ zapłonowy.
  • #8
    lukcio10
    Level 9  
    jutro mam jechac wlasnie do mechanika rozrzad mi zrobi przeczysci mi wtryski i wymieni mi filter paliwa i filtr powietrza
  • #9
    lukcio10
    Level 9  
    wymienilem flter paliwa i powietrza wyczyscilem wtyski i dalej rwie samochód i zapala sie kontrolka od wtrysków i nie wiem co jest grane ale teraz spostrzeglem ze to czesto robi jak jest zimny silnik i potrezbuje wiecej paliwa np. pod gorke i dusi auto spadaja obroty ale go nie udusi ale jechac sie nie da wlacza sie ta kontrolka ale jak sie rozgrzeje slnik to tak sie nie robi ale gdy dam mu wiecej gazu no przy wyprzedzaniu to tak sporadycznie rwie ale da sie jechac ale troche predkosc wtedy spada i nie wiem co to jest jeszcze dodam ze czesto pali mi sie bezpiecznik od klaksonu i jak odpinam akumulator to pali bezpiecznik od radia niewiem czy to wszystko jest razem powiazene ale napisalem prosze o pomoc.
  • #10
    Sołtys_Elbląga
    Level 31  
    lukcio10 wrote:
    wyczyscilem wtyski

    W jaki sposób dokonałeś tego?
    lukcio10 wrote:
    dodam ze czesto pali mi sie bezpiecznik od klaksonu
    Zobacz czy coś jeszcze masz podpięte pod klakson, bo on sam nie powinien powodować zwarcia wtedy kiedy nie działa, możliwe, że przewody po drodze mogą być uszkodzone i zwierać między sobą.
    lukcio10 wrote:
    jak odpinam akumulator to pali bezpiecznik od radia
    z innym radiem jak i bez niego też?
    lukcio10 wrote:
    niewiem czy to wszystko jest razem powiazene
    Powiązania nie ma. Zajmij się pierw wtryskami. Najpierw musisz się dowiedzieć który to wtrysk.
  • #11
    tzok
    Moderator of Cars
    Kontrolka wtrysku wcale nie sygnalizuje wyłącznie awarii wtryskiwacza. Jest kilkanaście różnych powodów z których może się zaświecać i warto odczytać dlaczego się zaświeca. W ogóle to to jest SPI (60KM) czy MPI (73KM), masz LPG?
  • #13
    tzok
    Moderator of Cars
    To lista możliwych powodów zaświecenia się kontrolki MIL:
    Parametr autokalibracji
    Napięcie akumulatora
    Cewka zapłonowa 1
    Cewka zapłonowa 2
    CPU
    Czujnik temperatury wody
    EEPROM
    EPROM
    Zawór EVAP
    Pompa paliwa
    Przekaźnik główny
    Czujnik temperatury powietrza
    Silnik krokowy biegu jałowego
    Regulacja biegu jałowego
    Wtryskiwacze
    Sonda lambda
    Czujnik MAP
    Kontrolka MIL
    Skład mieszanki
    RAM
    ROM
    Czujnik położenia wału
    Czujnik położenia przepustnicy

    Jak widać sporo tego jest. W pierwszej kolejności sprawdziłbym ciągłość zasilania, bo często padają kostki stacyjki.
  • #14
    lukcio10
    Level 9  
    a jak bym sprawdzil na komputerze to pokaze mi napewno blad czy moze go nie pokazac
  • #16
    lukcio10
    Level 9  
    okazalo sie ze to swiece i kable zaplonowe na kazdym kablu bylo bicie dzieki za pomoc teraz wszystko jest ok i auto smiga ;)