Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Civic 1,5 16V Rok 90

Suchy48 11 Mar 2005 20:36 7561 15
  • #1
    Suchy48
    Level 14  
    Kupielm Honde Civic z 90 r i mam problem bo strasznie duzo pali ok. 16 l na 100 km i nie wiem w czym problem pali na dotyk, obroty ma rowne 800 pomocy.
    Ktos mi powiedzial ze to wina Sondy Labdy jak to sprawdzic ??
  • Helpful post
    #2
    Mariogr
    Level 17  
    w wiekszości samochodów napięcie wysyłane przez sondę jest w zakresie do 1 V, i jest impulsowe (zależy od obrotów i rozgrzania sondy, chyba że jest z grzałką). Można zmierzyć oscyloskopem lub voltomierzem. Opisy sprawdzania są na forum. Tyle że to tylko jeden z elementów odpowiedzialnych za dawkę paliwa, do tego jeszcze : czujnik położenia przepustnicy, czujnik temp. silnika, wtryski, regulator ciśnienia paliwa, ustawienia zapłonu itp. jest tego sporo. Najlepiej chyba podłączyc go do kompa i sprawdzić co wykaże.
  • #3
    Suchy48
    Level 14  
    Prawdopodobnie w tym model nie da sie podpiac po kompa tylko miga jakas dioda i ona pokazuje co jest uszkodzone tak mi powiedzial elektryk
  • Helpful post
    #4
    Mariogr
    Level 17  
    kody migawkowe w zupełności wystarczą do jako takiej diagnozy czujników, dowiedz się tylko co oznaczają ,pewnie odpowiedzą ci posiadacze tego typu samochodów z tej strony : http://www.hondapl.org/ . Kody migawkowe polegają na : długi sygnał to 10 , krótki 1 np. ---- ----- - to 21 w Hyundaiu Lantra oznacza że coś nie tak z czujnikiem temperatury silnika.Zapytaj na forum Hondy.
  • #5
    Suchy48
    Level 14  
    Pytalem sie tam juz raz i bez odpowiedzi
  • Helpful post
    #6
    Mariogr
    Level 17  
    nie wiem jaki masz silnik ale zobacz to :

    Kody błędów - HONDA Civic 1,5 (69kW) PGM-FI D15B2

    Odczyt
    Kiedy przez ECU wykryte zostaną błędy, to zapala się lampka kontrolna silnika.
    -Włączyć zapłon.
    -Na wyświetlaczu na urządzeniu ECU pojawiają się kody błędów.

    Resetowanie
    -Wyłączyć zapłon.
    -Wyjąć bezpiecznik "zagrożenia" na co najmniej dziesięć sekund lub odłączyć ujemną końcówkę akumulatora na co najmniej dziesięć sekund.

    Sygnał
    Ilość błysków diody świecącej odpowiada kodowi błędu.
    -Po przekazaniu pierwszego kodu dioda świecąca wyłączy się (zgaśnie), a następnie przekazany zostanie kolejny kod.
    -Kiedy przekazane zostaną wszystkie kody powtarzana jest sekwencja kodów błędów.

    Kody błędów
    Jeśli dioda świecąca na ECU pozostaje zapalona, to urządzenie ECU jest uszkodzone (kod błędu 0).

    0 Uszkodzony ECU.
    1 Obwód czujnika tlenu.
    3 Obwód czujnika MAP.
    4 Magnetyczne zwiększenie prędkości na wałku rozrządu, sygnał obr/min.
    5 Obwód czujnika MAP.
    6 Obwód czujnika temperatury chłodziwa.
    7 Obwód czujnika położenia przepustnicy.
    8 Magnetyczne zwiększenie prędkości na wałku rozrządu, sygnał zwrotnego położenia odkorbowego.
    9 Czujnik położenia cylindra 1 (silnik D16A6-8).
    10 Obwód czujnika temperatury powietrza.
    11 Obwód potencjometru CO (IMA) (bez katalizatora).
    13 Obwód czujnika ciśnienia bezwzględnego.
    14 Zawór regulacyjny biegu jałowego.
    15 Sygnał wyjściowy zapłonu.
    16 Obwód wtryskiwacza paliwa.
    17 Obwód czujnika prędkości pojazdu.
    19 Obwód elektrozaworu blokującego (A/T).

    i przeczytaj to : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic263734.html
  • #7
    Suchy48
    Level 14  
    Bylem sprawdzic to miganie diody po wlonczeniu zaplonu mignela raz przerwa i 16 razy jutro sprubuje zresteowac to minusem od akumulatora chyba ze masz inny pomysl z gory Dziekuje za wszystko
  • Helpful post
    #8
    Mariogr
    Level 17  
    to wskazuje na uszkodzone : sonda lambda i obwód wtryskiwaczy paliwa. Wtryski są proste do sprawdzenia, nie znam tylko wartości dla twojego samochodu. Zdejmujesz kable i mierzysz oporność między dwoma stykami - dla mojego silnika wartśc ma wynosić przy temp. 20st 12-16om. I to wszystko ,jeśli wartość nie mieści się a podanych wartościach-wtrysk do wymiany. Sondy lambda uniwersalne znajdziesz na allegro za niewielkie pieniądze, sprawdź tylko ile masz przewodów. Średnia cena to 60-100zł. Podłączenie to już prosta sprawa.
  • #9
    Suchy48
    Level 14  
    to jest 1 punktowy wtrysk a sonda labda ma 1 przewod
  • #11
    Suchy48
    Level 14  
    dzieki do jutra ja dokladnie jutro rano sprawdze i sie odezwie strasznie mi pomogles bo tu kazdy gadal co im slina na jezyk przyniesla do jutra, a silnik mam 1,5 .16V (75KW)
  • #12
    Suchy48
    Level 14  
    Odlonczylem ten minus od Akumulatora i dioda nie pokazuja zadnych blendow bylysnela raz i koniec przypomnialem sobie ze jak go kupilem to mialem klopoty z pompa paliwa raz podawala raz nie, nie wiem czy te blendy w kompie mogly byc od tego zobaczymy czy poprawi sie spalanie bedzie miej palic.
    Mam nadzieje ze bedzie mniej palic.
    Mam prozbe do Mariogr jak by ci przyszlo cos jeszcze do glowy na ten temat to bardzo prosze napisz z gory Dzieki bede sprawdzal tu lub na gg 9514514
  • Helpful post
    #13
    Mariogr
    Level 17  
    jak ci błysnęła raz ,to wakazuje na sondę dla pewności możesz ją sprawdzić, opis jest w wątku : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic263734.html .Kody które podałem są prawidłowe, sprawdziłwm z Autodata 2004. A sondę jak możesz to wymień, to nie taki wielki wydatek.
  • #14
    Suchy48
    Level 14  
    to co po wlonczeniu zaplonu dioda ma ani raz nie mrugnac ??
  • Helpful post
    #15
    Mariogr
    Level 17  
    tak wynika z opisu, jakby świeciła cały czas to wskazuje na uszkodzenie ECU - kod 0. Może znasz jakiegoś elektryka który by ci sprawdził tą sondę ? A po reseci kompa, tak jak opisują powinienes odpalić ją na wolnych obrotach i zaczekac aż włączy się wentylator chłodnicy (dwa razy) - wtedy procedura zapisu nowych danych się skończy. Spróbuj jeszcze raz - jak po tym wyświetli ci znowu jedynkę - to już chyba nie masz wyjścia.
  • #16
    Suchy48
    Level 14  
    oki dzieki pozdrawiam