Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centralny w Mercedes 124D

11 Mar 2005 20:39 19408 26
  • Poziom 12  
    Witam, niestety nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na temat podłączenia alarmu do sterownika (pompki) centralnego zamka w Mercedesie 124, zlokalizowalem pompke i wiazke sterujaca ( 3 przewody). Nie mam pojecia ktorymi przewodami co idzie, jak probowalem metoda prob i bledow(raz do masy raz do +12V) to tylko iskry szly, jak to podłączyć zeby nie kolidowalo ze sterowaniem kluczykiem? Za wszelkie informacje z gory dziekuje i pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 37  
    Witam
    Trzy przewody zniebieski, czerwony z białym chyba i brazowy
    sterujący to niebieski na przemian + i - analogicznie otw. i zam potrzebny interface przeciąc niebieski a reszta w/g instrukcji z przystawki
    pozdrawiam
  • Poziom 12  
    A jak przetne niebieski to bedzie sie otwieral kluczykiem?
  • Poziom 12  
    Też iałem ten problem montowałem sobie alarm i były problemy z zamkiem ,jak przetniesz niebieski to nie bedzie otwierał z drzwi kierowcy wszystkich ,ale poco Ja tak zrobiłem bo i tak otwieram i zamykam pilotem alarmu .można spróbować przeciąć chyba zielony od drzwi pasażera to nie bedzie otwierania od strony pasażera ,a bedzie od strony kierowcy.

    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    No zaczynam rozumiec dzialanie tej pompy, czyli te 3 przewody to po prostu lewe, prawe dzwi i bagaznik? W zasadzie to mam zepsuty zamek w drzwiach kierowcy to podlacze tam i nie bedzie problemu, dzieki za odpowiedzi, jutro biore sie do roboty! Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 12  
    Niezupełnie jeden to + drugi - a trzeci sterowanie w zamku podajesz albo + albo - i otwiera lub zamyka ,trzeba go przeciąć bo inaczej nie chciało mi śmigać zwarcia mi się robiły to przecinaj niebieski będzie hulało :) tylko pamiętaj raz + raz - ,Ja akurat miałem fajny alarm QX005 w którym miałem do syspozycji dwa przekaźniki z dowolną konfiguracją gdzie chce mase a gdzie plusa.

    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Z moich obserwacji i pomiarow wynika, ze sa to 3 kable sterujace (w okaglej wtyczce), na ktore podaje sie mase lub +12v, kolor niebieski jest od zamka klapy, kolor zielony jest od prawych drzwi, a kolor zolty od drzwi kierowcy. Zasilanie poprowadzone jest z osobnej wtyczce. Alarm podlaczylem pod zielony przewod(przecinajac go), dzieki temu zamek dziala z pilota, lewych drzwi i klapy bagaznika.
  • Poziom 12  
    Pojawil sie kolejny problem, chyba zrobilem male zwarcie i moja pompa zdechla, gdzie mam szukac beziecznika?
  • Poziom 37  
    Witam
    Troche przekombinowałes . Kolory sie zgadzają. Niebieskiego się rozcina i łączy z interface po to żeby w stanie spoczynku on go łączył ze sobą. w momencie wywołania funkcji otw. lub zamknij rozłącza go i podaje stosownie + lub - i co zatym idzie otwiera lub zamyka. po tej funkcji ponownie łączy przecięty niebieski i można nornalnie otwierać kluczykiem.
    Do tego najlepiej wykozystać istniejącą wiązke . Pod dywanikiem jest korytko i tam jest wszystko co potrzeba do sterowania trzeba tylko doprowadzić sterujące masy i wszystko musi działać tak to robię od wielu lat i jak na razie żadnej reklamacji
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Rozwiazanie ktore podales jest eleganckie, ja poszedlem na skroty i ocialem zielony przewod czyli prawe drzwi, sterowanie jest na przekazniku, podaje raz mase raz +12V i juz 2 dni dziala :) jedyna wada jak do tej pory to ze nie mam otwierania kluczykiem z drzwi prawych, dzieki za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    W alarmie ,lub interfejsie trzeba włączyć opcję 3sek. impulsu wysterowania.Robi się to programowo(tryb serwisowy),lub przełącznik dip,lub przecina petlę z przewodu-zależy jaki typ alarmu.
    Pozdro
  • Poziom 28  
    Robiłem kiedyś takiego i zauważyłem że pompka wymaga bardzo krótkiego impulsu znacznie krótszego od innych c-zamków czas pracy pompki ustala wyłącznik ciśnieniowy możesz mieć uwaloną elektronike w pompce (chyba że masz inny typ pompki)
  • Poziom 12  
    a mam takie pytanie czy w c klasie 93 r W202 bedzie to samo??
  • Poziom 21  
    O ile pamiętam,to w c-klasie też jest pompka ,ale sterowanie jest na 2 osobnych przewodach (otw/zam) sterowanych chyba do masy.
  • Poziom 37  
    witam
    W C klasie napewno sterowanie jest dwoma masami na OTW i ZAM
    niebieski i czarny L sł. lub korytko pod dywanikiem
  • Poziom 2  
    WITAM KUPILEm MODÓŁ STERÓJĄCY CENTRALNYM ZAMKIEM (SPECJALNY PNEUMATYCZNY Z IMPULSEM 3 S NA PILOTA I NIEMOGE GO PODŁĄCZYĆ W TYM MODULE SĄ 4 WEJSCIA 12V+ ,MASA - , I 2 STERÓJĄCE JEDEN OTWIERAJĄCY I DRUGI ZAMYKAJĄCY . A W MOIM MERCEDESIE JEST JEDEN STERÓJĄCY KTÓRY OTWIERA I ZAMYKA
    MOZE MA KTOS JAKIS SCHEMACIK LUB WIE JAK TO PODŁĄCZYĆ BARDZO BYM PROSIL O POMOC
    czy takie rozwiązanie było by dobre
    żebym dolutował w tym module co kupilem jeden przekażnik do otwierania i drugi do zamykania i potem podłączył bym go do plusa by coś z tego wyszło/???????
  • Poziom 21  
    poszukaj na forum,sterowanie cz w 124 jest na przemian plusem i minusem(zamknij otwórz) trzeba odpowiednio połączyć te dwa przekażniki w interfejsie aby na pompe szedł raz plus a raz masa,przy czym przewód dochodzący od zamków do pompy jest przerywany w momencie wysterowania z interfejsu. załączam na szybko nagryzmolony schemat połączenia.Niepamiętam teraz tylko czy zamyka plusem a otwiera masa,czy odwrotnie,musisz sprawdzić. Niebieski przewód znajdziesz z przodu po lewej stronie za plastikowym boczkiem po stronie kierowcy.
  • Poziom 14  
    Witam
    a spotkał się ktoś z czymś co wygląda na moduł komfortu ??
    są tam wpiete przewody sterujące z przednich drzwi i z bagażnika (niebieski zielony i żółty) oraz wygląda na to że jest w tym zintegrowany sterownik centralnego zamka. Jest jeszcze coś wpięte ale narzie nie doszedłem co.
    Najwiekszy problem jest z tym, że niema nigdzie schematu takiego wynalazku
  • Spec od Mercedesów
    Sterownik centralnego jest w pompce. Moduł komfortu zbiera tylko sygnały z wkładek drzwi, żeby uruchomić funkcję domykania lub otwierania szyb i dachu. Ten moduł nie steruje centralnym zamkiem!
  • Poziom 14  
    ok wszystko jasne, jeszcze tylko jedno czy dobrze myślę że sygnał zamykania drzwi trwający kilka sekund (przytrzymanie kluczyka w pozycji zamknij) uruchamia domykanie szyb? czy jest dodatkowy switch w drzwiach ??
  • Poziom 17  
    witam - odkopię ten stary temat - mam mrecedesa 124 z centralnym zamkiem i domykaniem szyb i sz.dachu , podłączyłem dodatkowo alarm z pilotem, podczepiłem się pod "niebieski" kabel od kierowcy za pośrednictwem 2 przekaźników - zamykanie drzwi działa idealnie ale męczy mnie jeszcze jedna sprawa - czy można sterować domykaniem szyb z pilota ??? jeśli tak to jak to zrobić ????
  • Poziom 12  
    Jeśli masz moduł komfotu to tak
  • Poziom 28  
    ... a jeśli nie masz, to kup moduł MPW-4. Więcej szczegółów w necie i w dziale Zabezpieczenia i Alarmy.
  • Poziom 12  
    witam posiadam sterownik do zamka centralnego na pilot i chciałbym go podłączyć pod kierunkowskazy żeby sygnalizowały otwarcie i zamknięcie dźwi w mercedesie 190 przesyłam schemat owego sterownika od centralnego.
    Centralny w Mercedes 124D Centralny w Mercedes 124D
    ==============================================
    Mercedes 190e w201 2.0 kat.1982r B+G
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No masz przecież wszystko wyrysowane, brązowy przewód ze sterownika, rozgałęźiasz za pomocą dwóch diod, i pod przewody kierunkowskazów, kolory biały/czarny i zielono/czarny.

    Dodano po 2 [minuty]:

    lub biało zielony i zielono czarny jeśli to benzyna. Nie podałeś jaki silnik, szklana kula już śpi.