Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Primera P12 2.0 16v - rozrząd, tłok?

27 Sie 2013 16:48 3252 4
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich. jadąc samochodem na wycieczkę w pewnym momencie usłyszłem głośniejsza pracę silnika i odczułem spadek mocy - auto bardzo wolno przyspieszało zarówno na 5 i 6 biegu. w pewnym momencie dojeżdżając do skrzyrzowania samochód zgasł. odpalił po delikatnym ostygnięciu. po odkręceniu korka oleju bardzo mocno dmuchało spalinami a z rury wydechowej wylatywał biały dym. płyn chłodzący w normie. silnik zagazowany ok 15tys tem w profesjonalnym zakładzie z doświadczeniem, zresztą sam u nich gazowałem dwa nissany i toyotę. przebieg ok 150 tys, rok 2005. do tej pory nie było z autem żadnych problemów. Macie jakieś pomysły co to może być?

    Ciśnienie zmierzone - 1-11bar, 2-11bar, 3-7bar, 4-7bar. Głowica zrzucona - uszczelka jak nowa, zawory szczelne, zapchany katalizator środkowy, gładzie cylindrów bez rantu. Dziś może wyleci dół, żeby sprawdzić pierścienie bo nie mam pomysłu.

    Witam,

    tak więc wyleciał dół. Piersćienie - luzy na zamkach ok 4-6mm.

    Wymienione na firmę RIK. Dodatkowo wymienione uszczelniacze zaworowe.

    Silnik złożony. Rozrząd ustawiony aczkolwiek nie wiem czy dobrze złożyłem koło zmiennych faz rozrządu. Założone tak jak zdjęte. W QG18 trzeba je cofnąć. Nie znalazłem instrukcji montażu go silnika QR.

    Przedmuchy zginęły, zostało terkotanie przy przyspieszaniu. I teraz mam z tym problem.

    Posprawdzam jeszcze luzy zaworowe.

    Coś jeszcze hałasuje od dołu silnika - panewki bez uszkodzeń.

    Brakuje mu jeszcze mocy - efekt jakby chciał jechać ale coś go trzyma.

    Jakieś pomysły?


    Ponizej link z pracy silnika:

    http://m.youtube.com...&v=l1b3Z2TTz7I#

    Zmierzone cisnienie: po 9 bar na kazdym tloku. Zle ustawiony rozrzad lub wariator?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Link nie działa.
    Jesteś pewny że dźwięk idzie od spodu?
    Może łańcuch rozrządu trze o obudowę lub łańcuch pompy.
    Tam trzeba luzy zaworowe po zdjęciu głowicy poustawiać bo brak tu popychaczy hydraulicznych.
    Wałki nie pozacierane?
  • Poziom 10  
    Moim zdaniem coś z rozrządem. Tam jest chyba z tego co widziałem na łańcuchu. Sprawdziłbym napinacz rozrządu.
  • Poziom 10  
    Usterka powróciła po ok dwóch miesiącach - wymieniono silnik.