Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

FSO Polonez Caro - Szarpie, podczas jazdy gaśnie trudno ponownie odpalic

galad 27 Aug 2013 17:52 3759 9
  • #1
    galad
    Level 18  
    Witam, walczę z usterka już dwa tygodnie, a rezultatów nie ma. Samochód to OHV na wtrysku Abimex, ma on inst gazowa Stag L plus. Usterka jest następująca auto po odpaleniu pracuje normalnie zarówno na Pb jak i na LPG, jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów silnik przerywa dławi sięe nie pracuje na wszystkie cylindry i gaśnie. Ponowne odpalenie jest bardzo trudne, jak już złapie trzeba trzymać obroty aby nie zgasł a i tak z trudem jedzie i przerywa, szarpie. Ma to miejsce zarówno na benzynie i na LPG.
    Co już zrobiłem:
    -Wymieniłem moduł z cewkami
    -Wymieniłem czujnik położenia wału razem z kablem
    -Wymieniłem całe urządzenie wtryskowe TBI 700
    -Wsadziłem drugi komputer
    -Podmieniałem silniczki krokowe
    -W akcie desperacji, przerzuciłem silnik
    Nadal to samo przejedzie kilkaset metrów dostaje auto strzał, nie pracuje na wszystkich cylindrach dusi się gaśnie.
    Wykluczyłem silnik (na obu to samo) a zarazem defekt mechaniczny, zostaje tylko elektronika, ale już chyba wszystko posprawdzałem i podmieniłem. Na chwilę obecną nie mam już koncepcji co może być przyczyną.
    Aha zapomniałem dodać, jest to model bez sondy lambda, zastępuje ja emulator w postaci potencjometru który znajduje się na prawym błotniku Oznaczenie silnika to wg FSO 1,6 AF.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    puciu16
    Level 11  
    Sprawdź czy dolot nie jest podłączony do kolektora wydechowego w celu ogrzania powietrza(harmonijka). Gaz nie lubi ciepła
  • #3
    galad
    Level 18  
    Nie jest podłączony, mam kolektor z wydechowy z GSI i tam nie ma jak podłączyć tego papierowego przewodu.
  • #4
    SadekMB
    Level 15  
    Podobne objawy powodowało kiedyś mi zanieczyszczenie koła "koronowego" i czujnik położenia wału nie sczytywał sygnału prawidłowo (strzelał) przeczyszczenie pomogło.

    Ale tu podmienione i drugi silnik i nie ma zmiany.

    Czy wszystkie połączenia/ciągłość na lini czujnik położenia wału - sterownik - cewka sprawdzone ?
  • #5
    galad
    Level 18  
    Tak wszystko posprawdzane, jedynie nie zmieniłem czujnika ciśnienia w dolocie i czujnika prędkości samochodu, bo ich nie mam.
  • #6
    grzeskk
    Level 34  
    Kilka lat temu walczyłem z podobnymi objawami tyle że z astrą. Objawy ustąpiły po dodaniu dodatkowej masy od akumulatora do kolektora ssącego modułu zapłomowego i komputera.
  • #7
    galad
    Level 18  
    Próbuję podłączyć dziada, do komputera, a ten nie chce się komunikować, milczy jak zaklęty.
    Kabelek mam zrobiony wg wzorów które są dostępne na elce, programy też mam ściągnięte z elki. Komputer na którym próbuję go zmusić do działania to ESC Green 320, z dwoma systemami XP i 98. Oczywiście próbuje dziada skomunikować z komputerem z poziomu DOS'u.
    W Biosie laptopa mam załączony port com. Po podłączeniu kabla kontrolka check engine mruga nieregularnie i nic poza tym. Ma ktoś może jakieś rady jak zaprzyjaźnić poldka z Dosem
  • #9
    gumijagoda12345
    Level 12  
    Skoro zmieniłeś silnik nie zapomnijmy o zresetowaniu przepustnicy przed odpaleniem (przekręcamy kluczyk i 5 razy otwieramy przepustnice do oporu, następnie przebiega automatycznie resetowanie ustawień i kontrolny przejazd przez wszystkie pozycje silniczka krokowego).
  • #10
    galad
    Level 18  
    Problem rozwiązany, wymieniłem całe urządzenie wtryskowe, oraz pompę paliwa, i auto znów jeździ tak jak ma jeździć.