Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

FSO Polonez Caro - Szarpie, podczas jazdy gaśnie trudno ponownie odpalic

galad 27 Aug 2013 17:52 3909 9
  • #1
    galad
    Level 18  
    Witam, walczę z usterka już dwa tygodnie, a rezultatów nie ma. Samochód to OHV na wtrysku Abimex, ma on inst gazowa Stag L plus. Usterka jest następująca auto po odpaleniu pracuje normalnie zarówno na Pb jak i na LPG, jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów silnik przerywa dławi sięe nie pracuje na wszystkie cylindry i gaśnie. Ponowne odpalenie jest bardzo trudne, jak już złapie trzeba trzymać obroty aby nie zgasł a i tak z trudem jedzie i przerywa, szarpie. Ma to miejsce zarówno na benzynie i na LPG.
    Co już zrobiłem:
    -Wymieniłem moduł z cewkami
    -Wymieniłem czujnik położenia wału razem z kablem
    -Wymieniłem całe urządzenie wtryskowe TBI 700
    -Wsadziłem drugi komputer
    -Podmieniałem silniczki krokowe
    -W akcie desperacji, przerzuciłem silnik
    Nadal to samo przejedzie kilkaset metrów dostaje auto strzał, nie pracuje na wszystkich cylindrach dusi się gaśnie.
    Wykluczyłem silnik (na obu to samo) a zarazem defekt mechaniczny, zostaje tylko elektronika, ale już chyba wszystko posprawdzałem i podmieniłem. Na chwilę obecną nie mam już koncepcji co może być przyczyną.
    Aha zapomniałem dodać, jest to model bez sondy lambda, zastępuje ja emulator w postaci potencjometru który znajduje się na prawym błotniku Oznaczenie silnika to wg FSO 1,6 AF.
  • #2
    puciu16
    Level 11  
    Sprawdź czy dolot nie jest podłączony do kolektora wydechowego w celu ogrzania powietrza(harmonijka). Gaz nie lubi ciepła
  • #3
    galad
    Level 18  
    Nie jest podłączony, mam kolektor z wydechowy z GSI i tam nie ma jak podłączyć tego papierowego przewodu.
  • #4
    SadekMB
    Level 15  
    Podobne objawy powodowało kiedyś mi zanieczyszczenie koła "koronowego" i czujnik położenia wału nie sczytywał sygnału prawidłowo (strzelał) przeczyszczenie pomogło.

    Ale tu podmienione i drugi silnik i nie ma zmiany.

    Czy wszystkie połączenia/ciągłość na lini czujnik położenia wału - sterownik - cewka sprawdzone ?
  • #5
    galad
    Level 18  
    Tak wszystko posprawdzane, jedynie nie zmieniłem czujnika ciśnienia w dolocie i czujnika prędkości samochodu, bo ich nie mam.
  • #6
    grzeskk
    Level 34  
    Kilka lat temu walczyłem z podobnymi objawami tyle że z astrą. Objawy ustąpiły po dodaniu dodatkowej masy od akumulatora do kolektora ssącego modułu zapłomowego i komputera.
  • #7
    galad
    Level 18  
    Próbuję podłączyć dziada, do komputera, a ten nie chce się komunikować, milczy jak zaklęty.
    Kabelek mam zrobiony wg wzorów które są dostępne na elce, programy też mam ściągnięte z elki. Komputer na którym próbuję go zmusić do działania to ESC Green 320, z dwoma systemami XP i 98. Oczywiście próbuje dziada skomunikować z komputerem z poziomu DOS'u.
    W Biosie laptopa mam załączony port com. Po podłączeniu kabla kontrolka check engine mruga nieregularnie i nic poza tym. Ma ktoś może jakieś rady jak zaprzyjaźnić poldka z Dosem
  • #9
    gumijagoda12345
    Level 12  
    Skoro zmieniłeś silnik nie zapomnijmy o zresetowaniu przepustnicy przed odpaleniem (przekręcamy kluczyk i 5 razy otwieramy przepustnice do oporu, następnie przebiega automatycznie resetowanie ustawień i kontrolny przejazd przez wszystkie pozycje silniczka krokowego).
  • #10
    galad
    Level 18  
    Problem rozwiązany, wymieniłem całe urządzenie wtryskowe, oraz pompę paliwa, i auto znów jeździ tak jak ma jeździć.