Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault scenic 1.9 dTi brak mocy, pali się kontrolka świec żarowych

decybel3 27 Sie 2013 20:25 13848 7
  • #1 27 Sie 2013 20:25
    decybel3
    Poziom 2  

    Witam, w autku renault scenic 1.9 dTi 1999r (po lifcie)
    Padł rozrząd w samochodzie jednak mechanik wszystko naprawił silnik pracuje równo (rozrząd dobrze ustawiony) jednak pojawił się problem tj. po chwili jazdy (po przejechaniu ok 500 metrów) jednak jest to zależne od jazdy, jak się cały czas trzyma go na dość wysokich obrotach (od 2,5 tys obr/min) to kontrolka się nie zaświeci, jednak przy stabilizacji jazdy nawet powyżej 120 km/h kontrolka się zapala, autko całkowicie traci moc. Zauważyłem jeszcze jakby autko jakoś trudniej miało odpalić ale odpala od pierwszego bez problemu (nie wiem czy to może być wina akumulatora już nie jest pierwszej nowości). Cały czas z lewej strony słychać straszny świst podczas jazdy (nie było tego przed naprawą). Mechanik podłączał samochód pod komputer pokazywał błąd przepustnicy, została wymieniona jednak problem pozostał, teraz pokazuje błąd zaworu turbiny jednak on jest w porządku. Proszę o pomoc jeżeli ktoś się spotkał z takim problemem.

    0 7
  • #2 27 Sie 2013 20:28
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jakie ciśnienie doładowania podczas jazdy?

    decybel3 napisał:
    pokazuje błąd zaworu turbiny jednak on jest w porządku.


    W jaki sposób zostało to stwierdzone?

    decybel3 napisał:
    błąd przepustnicy,


    Której?

    1
  • #3 27 Sie 2013 20:39
    decybel3
    Poziom 2  

    Dowiem się od tego mechanika i dam znać jutro

    0
  • #4 27 Sie 2013 21:26
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A kto naprawia auto i trzepie kasiorkę?

    0
  • #5 29 Sie 2013 22:14
    decybel3
    Poziom 2  

    Podłaczałem teraz samochód do innego komputera i innego mechanika bład jaki wykazało to:
    "Przepływomierz powietrza; przerwa w obwodzie lub zwarcie w obwodzie do masy - stały"

    i widać na komputerze że przepływomierz stoi, jego koszt nie jest mały i nie wiem czy kupować chodź wiem że sprawdzić przepływomierz jest ciężko, i rozumiem że nie mogę sobie go odłączyć i zobaczyć jak będzie bez niego bo tak samo błąd będzie wywalało i autko wchodziło w tryb awaryjny ?

    0
  • #6 29 Sie 2013 22:20
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A zajrzał chociaż w kostkę?

    decybel3 napisał:
    Przepływomierz powietrza; przerwa w obwodzie


    Jak będzie przewód ułamany albo zgnity gdzieś dalej to też będzie walić takim błędem.

    Może być uszkodzony przepływomierz, tego nie można wykluczyć, ale ja jakoś nigdy nie miałem szczęścia aby wymienić w takim aucie coś takiego.

    Wychodzi pozorna oszczędność, zamiast dać do naprawy, to dajesz do czytania błędów.

    Nadal nie uzyskałem odpowiedzi:

    Przemo9826 napisał:
    Jakie ciśnienie doładowania podczas jazdy?


    Przemo9826 napisał:

    Jaka przepustnica została wymieniona?


    Znów tylko błędy czytane...

    2
  • #7 31 Sie 2013 12:13
    decybel3
    Poziom 2  

    Wina była w źle ustawionym rozrządzie wydawało się być dobrze ale kąt wyprzedzenia zapłonu był za duży, ustawianie rozrządu ze znakami powodowało takie problemy widocznie znaki są "coś nie tak"
    temat do zamknięcia

    1
  • #8 01 Wrz 2013 09:41
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    decybel3 napisał:
    widocznie znaki są "coś nie tak


    Które? Te fabryczne czy te dorysowane? Dawno takiej bzdury nie widziałem.

    1