Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault scenic 1.9 dTi brak mocy, pali się kontrolka świec żarowych

decybel3 27 Aug 2013 20:25 18174 7
  • #1
    decybel3
    Level 2  
    Witam, w autku renault scenic 1.9 dTi 1999r (po lifcie)
    Padł rozrząd w samochodzie jednak mechanik wszystko naprawił silnik pracuje równo (rozrząd dobrze ustawiony) jednak pojawił się problem tj. po chwili jazdy (po przejechaniu ok 500 metrów) jednak jest to zależne od jazdy, jak się cały czas trzyma go na dość wysokich obrotach (od 2,5 tys obr/min) to kontrolka się nie zaświeci, jednak przy stabilizacji jazdy nawet powyżej 120 km/h kontrolka się zapala, autko całkowicie traci moc. Zauważyłem jeszcze jakby autko jakoś trudniej miało odpalić ale odpala od pierwszego bez problemu (nie wiem czy to może być wina akumulatora już nie jest pierwszej nowości). Cały czas z lewej strony słychać straszny świst podczas jazdy (nie było tego przed naprawą). Mechanik podłączał samochód pod komputer pokazywał błąd przepustnicy, została wymieniona jednak problem pozostał, teraz pokazuje błąd zaworu turbiny jednak on jest w porządku. Proszę o pomoc jeżeli ktoś się spotkał z takim problemem.
  • #2
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jakie ciśnienie doładowania podczas jazdy?

    decybel3 wrote:
    pokazuje błąd zaworu turbiny jednak on jest w porządku.


    W jaki sposób zostało to stwierdzone?

    decybel3 wrote:
    błąd przepustnicy,


    Której?
  • #3
    decybel3
    Level 2  
    Dowiem się od tego mechanika i dam znać jutro
  • #4
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A kto naprawia auto i trzepie kasiorkę?
  • #5
    decybel3
    Level 2  
    Podłaczałem teraz samochód do innego komputera i innego mechanika bład jaki wykazało to:
    "Przepływomierz powietrza; przerwa w obwodzie lub zwarcie w obwodzie do masy - stały"

    i widać na komputerze że przepływomierz stoi, jego koszt nie jest mały i nie wiem czy kupować chodź wiem że sprawdzić przepływomierz jest ciężko, i rozumiem że nie mogę sobie go odłączyć i zobaczyć jak będzie bez niego bo tak samo błąd będzie wywalało i autko wchodziło w tryb awaryjny ?
  • #6
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A zajrzał chociaż w kostkę?

    decybel3 wrote:
    Przepływomierz powietrza; przerwa w obwodzie


    Jak będzie przewód ułamany albo zgnity gdzieś dalej to też będzie walić takim błędem.

    Może być uszkodzony przepływomierz, tego nie można wykluczyć, ale ja jakoś nigdy nie miałem szczęścia aby wymienić w takim aucie coś takiego.

    Wychodzi pozorna oszczędność, zamiast dać do naprawy, to dajesz do czytania błędów.

    Nadal nie uzyskałem odpowiedzi:

    Przemo9826 wrote:
    Jakie ciśnienie doładowania podczas jazdy?


    Przemo9826 wrote:

    Jaka przepustnica została wymieniona?


    Znów tylko błędy czytane...
  • #7
    decybel3
    Level 2  
    Wina była w źle ustawionym rozrządzie wydawało się być dobrze ale kąt wyprzedzenia zapłonu był za duży, ustawianie rozrządu ze znakami powodowało takie problemy widocznie znaki są "coś nie tak"
    temat do zamknięcia
  • #8
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    decybel3 wrote:
    widocznie znaki są "coś nie tak


    Które? Te fabryczne czy te dorysowane? Dawno takiej bzdury nie widziałem.