Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf V 2008r. silnik 1.9 TDI BXE - wymiana.

28 Sie 2013 12:33 40152 32
  • Poziom 18  
    Korbowód w silniku jak w tytule zrezygnował ze współpracy i postanowił opuścić lokal bocznym wejściem ;-) z powodu niechęci do współpracy ze strony panewek...
    Rozważam 2 warianty:
    1.Zakup "słupka" BXE i profilaktyczna wymiana panewek na normalne
    3. Zakup "słupka" innego silnika np.BKC czy BLS
    W związku z tym mam pytanie który wariant wybrać , a jeżeli nr 2, to czy nie ma jakiś niespodzianek typu, że "prawie " pasuje ?
  • Poziom 34  
    Kup BXE najlepiej z jakiegoś "rozbitka " ,ewentualnie wymień pasek rozrządu . Nie widzę sensu w profilaktycznej wymianie panewek.
  • Poziom 18  
    Profilaktyczna wymian panewek - to na wypadek powtórki z rozrywki i trafienia na felerny egzemplarz BXE (r.prod 2007- 2009), w niektórych egzemplarzach panewki były z felernego materiału, stąd późniejsze kłopoty ;-)
  • Moderator Samochody
    Panewki (i szklanki) nie były z felernego materiału i nie w niektórych, a we wszystkich do jakiejś tam daty. Po prostu w tych silnikach trzeba dbać o olej i ich nie chipować. W Skodzie Octavii mam ten silnik i też się zastanawiam - wymieniać czy nie... ma ponad 180 tys. km przebiegu, nie ma niepokojących objawów ale na forum Skody straszą zdjęciami profilaktycznie wymienionych panewek i szklanek z silników z rzekomo dużo niższymi przebiegami.
  • Poziom 18  
    Akurat ten motor nie był chipowany, był także zadbany jeśli chodzi o obsługę.(samochód kupiony nowy w polskim salonie). Na forum Skody prawie udało się chłopakom zidentyfikować okres produkcji. A i silniki też padały losowo przy przebiegach od 100 kkm w górę. Większe ryzyko było co prawda przy stosowaniu LL, ale też bez reguły. Dlatego też sugerowano profilaktyczną wymianę panewek.
  • Poziom 15  
    Witam.Chciałem podłączyć się do tematu,bo planuje zakup Seata Altea XL właśnie z rocznika 2007-2008, ponieważ akurat ten wariant pasuje mi cenowo.Słyszałem i czytałem o korbach wychodzących bokiem więc postanowiłem zgłębić temat.W promieniu 20km znalazłem 2 przypadki silników BXE,a trzeci widziałem na własne oczy w silniku BLS z udokumentowanym przebiegiem 116 tyś z VW Passat 2008 rok.Czy ktoś ma informacje kiedy zaczął się temat tych "innych" panewek?Chodzi mi czy np wszystkie silniki BLS i BXE są w grupie ryzyka czy jednak z jakiegoś okresu były OK, np pierwsza połowa 2007 lub końcówka 2008 już była poprawiona? Serwisy nabierają wody w usta ale znalazłem jeden, który przerobił ten temat, jeden raz w Skodzie Octavii II. Będę wdzięczny jeśli ktoś posiada jakieś sprawdzone informacje lub gdzie można szukać informacji, że np silnik BXE od nr xxx-xxx już ma inny rodzaj panewek lub do nr xxx-xxx było wszystko OK. Pozdrawiam.
  • Moderator Samochody
    Mam dla Ciebie inną radę: nie kupować vw-szrota
  • Poziom 15  
    Zgadzam się, to też jest rozwiązanie ale dla mnie ostateczne.W tej chwili nie ma dobrych samochodów,trzeba po prostu wybrać mniejsze zło.
  • Poziom 43  
    kurakk napisał:
    W tej chwili nie ma dobrych samochodów,trzeba po prostu wybrać mniejsze zło.

    Akurat VW z tych roczników to jest megapadaka i nawet na allegro nie warto przeglądac..
    Bo co ładne- może .
  • Admin grupy Samochody
    A co japońskich nie ma? Benzynki zabronili produkować? Po co ci diesel? Chociaż z drugiej strony zawsze coś się spierd... dwumas. turbo. wtryski. brak mocy, ciężkie odpalanie. Mechanicy też ludzie i muszą z czegoś żyć.
  • Poziom 21  
    T5 masz racje.Ja też sie zastanawiam co oni wszyscy sie na te diesle uparli.Przecierz że dieslem jezdzic było taniej to już dawno nie prawda.
  • Poziom 19  
    Jeżeli masz jakies poważne plany wobec tego samochodu to wymień te panewki, bo z własnego doswiadczenia przypuszczam, że później ich nie zmienisz lub zmienisz razem z silnikiem. Jeżeli koszty nie wyrwą Ciebie z butów to zrób co trzeba i ciesz się samochodem.
  • Poziom 18  
    Panowie, swap BXE-> BKC zrobiony;-). W zasadzie bez niespodzianek, jedynie wymiana miski olejowej dawcy (Audi A drei) na miskę z otworem na czujnik. Das Auto odpalił i jeździ...
  • Poziom 14  
    wszystkie BXE są objęte ryzykiem, jak się okazało mają problemy ze śrubami korbowodowymi, które pękają. Koncern VW nic jeszcze w tej kwestii nie zrobił. Zbiera informacje, wiem to z pierwszego źródła (sprawdza jaka jest skala problemu)
  • Poziom 9  
    Witam

    Posiadam w moim Golfie 1.9 TDI 105KM - BLS Bluemotion. Silnik się rozleciał i potrzebuję pomocy przy wymianie na jakikolwiek szczerze powiedziawszy. Może być również inny 1.9 105KM, generalnie nie ma to już większe znaczenia dla mnie - byle kupić i jeździć samochodem, bo obecnie jest on w stanie spoczynku. Wymieniając cały blok silnika chciałbym wymienić go na jakiś mocniejszy, natomiast nie wiem który z silników pasowałby do samochodu bez większych przeróbek. Generalnie nie znam się na tych sprawach, mam sprawdzonego mechanika, który potrafiłby wszystko zrobić, natomiast dokonując zakupu jakiegoś innego silnika chciałbym, aby poszło to w miarę jak najlepiej i przy tym bez większych dodatkowych kosztów (wymian innych podzespołów)

    Jeżeli mógłbym od Was uzyskać jakieś wskazówki, co mógłbyś mi zaproponować oraz jakieś podpowiedzi co jest koniecznością przy jakimkolwiek SWAPie to będę niesamowicie wdzięczny.

    Z góry dziękuję za odpowiedz.
  • Poziom 11  
    Witam!!!
    Chcę kupić VW Golfa 5 Variant 1,9tdi 105 KM 2007r. BLS (filter PDF)
    albo
    VW Golfa plus 1,9tdi 90 KM 2008r BXF.

    Słyszałem, że w BXF i BXE pękają panewki i korbowód wychodzi bokiem.
    Teraz napotkałem na kilka wiadomości, iż w BLS również pędają
    panewki.
    Czy mogę się dowiedzieć czegoś więcej???

    POZDRAWIAM
    Robert
  • Poziom 10  
    Wpisz w google: "BXE panewki" lub "BLS panewki" i masz wszystko na tacy. Po za tym bardzo obszerny temat na forum OCP. Ogólnie to loteria, ale ja bym się tym nie stresował ;)
  • Poziom 11  
    Ale bardziej piszą o BXE, że jest lipny.

    Oto link: Link

    A polecają w szczególności wersję BKC oraz BJB,.1.9 TDI BLS to też dobry wybór ale należy szukać egzemplarzy z niskim udokumentowanym przebiegiem oraz pamiętać o odpowiedniej eksploatacji auta z DPF - em.

    Czy jak to jest???
  • Moderator Samochody
    Mam BXE, ma przejechane ponad 180 tys. km, obsługa w cyklu LL i jeździ... ale nie ryzykowałbym poodnoszenia mocy/momentu. Tyle, że ponoć to już jest poprawiona seria - z końca 2009 roku. Poza wytartymi panewkami podobno potrafią się przetrzeć "szklanki" popychaczy.
  • Poziom 11  
    Witam! 
    Mam vw golf plus, 1,9 tdi 90k 2007. Niestety nie mam komputera. 
    Jaka jest najlepsza prędkość samochu, aby najmniej spalał? Ile spala np. przy 150? 
    Czy za wolna jazda może uszkodzić silnik? 
    Jak to jest z turbo, jak jadę wolno to się całkiem wyłącza??? 

    POZDRAWIAM 
    :-) 
    Moderowany przez carrot:

    Przenoszę do działu eksploatacja

  • Moderator Samochody
    robertsz31 napisał:
    Jaka jest najlepsza prędkość samochu, aby najmniej spalał? Ile spala np. przy 150?
    Dla większości samochodów osobowych optymalną prędkością (jeśli chodzi o spalanie) jest ok 80-100km/h, powyżej 120km/h spalanie radykalnie wzrasta. Golf z tym silnikiem, przy 90km/h powinien palić ok 4l/100km, przy 150km/h będzie pewnie palił ponad 6 l/100km (oczywiście mowa o chwilowym spalaniu, realne będzie nieco większe).

    robertsz31 napisał:
    Jak to jest z turbo, jak jadę wolno to się całkiem wyłącza???
    Nigdy się nie wyłącza, ale jego efektywność spada.

    robertsz31 napisał:
    Czy za wolna jazda może uszkodzić silnik?
    Za wolna - nie, ale na zbyt niskich obrotach - tak.
  • Poziom 11  
    A jeżeli pojadę jakieś 70 km/h to nie jest za wolno? Na 5 biegu.
  • Moderator Samochody
    Za wolno to jest poniżej 1700rpm, mniejsza o prędkość. Ze stałą prędkością, po równym to jeszcze można od 1500 rpm jechać ale bardzo ostrożnie z gazem.
  • Poziom 8  
    Witam,
    rozglądam się za golfem plus z rocznika 2006-2008 i temat silnika 1,9 tdi 105Km z BXE jest mi znany z forum. Wczoraj jechałem samochodem z 2008 roku i jedzie się nieźle ciekawy jestem jak jest w 1,9 tdi 90Km, da się tym jechać w tym samochodzie?
    Drugie pytanie to czy we wszystkich golfach plus silnik 1,9 tdi 105km występuje w wersji BXE? czy były montowane silniki z innym kodem i obarczone mniejszym ryzykiem ?
    Szukałem w sieci ale nie znalazłem odpowiedzi....
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Golf Plus 1.9TDI z 2008 roku to wydatek ok 35-38 tys. zł, jeśli jest w dobrym stanie i Ci się podoba to auto to kupuj, skoro masz pieniądze na takie auto, to w pewnej perspektywie czasu, ewentualny wydatek na zakup innego silnika nie powinien Cię przerażać. Ewentualnie po zakupie możesz nie czekać na awarię silnika tylko od razu go naprawić/poprawić. Nie licz tylko na "cudowne okazje" za <30 tys. zł.
  • Poziom 39  
    Dziwi mnie naprawianie ścierwa, które ze swojej natury za kilkanaście tys km może znów sie rozpaść. Najlepiej sprzedać kolejnemu fanatykowi marki i więcej szmelcu nie dotykać. Ewidentnie ogromna wpadka producenta ( zamiatana pod dywan w serwisach), która powinna znaleźć sie w zbiorowym pozwie przecwko koncernowi .
    Zwłąszcza że za cene golfa ( kompakt) mozna kupic 2x lepsze auto, 2 klasy wyżej, 5x mniej awaryjne, ale do zgermanizowanych mózgów ( efekt tłumu - tysiąc głów jeden rozum) naszych rodaków to nigdy nie dotrze. Może to i lepiej, bo moge jeszcze kupić dobry bezproblemowy wóz, w czasie , gdy wiekszość lata zapatrzonych w VW ałdi skoda w tedeiku...
  • Poziom 43  
    Ogólnie sprawa jest tego typu że ceny golfów w reichu się trzymają bo tam autko jeździ do pierwszej poważnej awarii, potem szrot a głupi Polaczek zafascynowany znaczkiem VW kupi tylko nie dociera to do niego że kupił skarbonke.

    I potem płacz i lament bo po gwarancji i serwis już za darmo nie pomoże.
    Po drugie w Posce serwis VW to jest kpina i robienie durniów z ludzi - ale znów do tego przyczynia się POlskie prawo i koło się zamyka.

    Tak jak powiedział pewien dyrektor pewnej europejskiej sieci sklepów, '' Polacy są mniej wymagający więc można w Polsce sprzedawać towar niższej jakości niż u nas....'''
  • Poziom 8  
    Dobrą alternatywą mogłoby być toyota avensis po lifcie z końca 2006 z silnikiem 1,8 ?

    Dodano po 8 [minuty]:

    właśnie znalazłem u mnie vw golfa plus ale z silnikiem 1,9 tdi 130km z 2006 roku. Czy ten silnik też jest obarczony tą samą wadą co 1,9tdi 105 km ?

    Dodano po 7 [minuty]:

    Chyba się ktoś pomylił bo z tego co widze to ten silnik nie występuje w golfie plus z 2006 roku :)
  • Moderator Samochody
    Ojciec ma Octavię IIFL z silnikiem BXE - auto ma prawie 200 tys. km i jeździ... nie ma co tragizować. Na trasie pali 5l/100km. Do tego chyba nie widziałem drugiego diesla który by tak łagodnie zapalał i gasł.