Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zmiana lamp w maluchu ze zwyklych na H4

650ccm 11 Mar 2005 22:39 2647 15
  • #1
    650ccm
    Level 13  
    Witam. Mam malucha FL ze starymi lampami ( duza zarowka).Czy mozna przerobic je na H4 ( mam drugie lampy Wesem). Co trzeba zrobic by je zamontowac? Duzo przerobek elektrycznych? Doradziec cos.Pzdr
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    ~sojer
    Level 27  
    przekładasz lampy i gotowe. wypadało by mieć tylko przekaźniki, ale nie są one konieczne.
  • #3
    tyktyk
    Level 24  
    No napewno przekaźniki muszą być jeśli nie ma!!! A pozatym h4 mają takie same wyprowadzenia co bulwy :) Ja też mam fl i h4 dotego żarówy z gazem xsenon super!!! Polecam światła prawie tak mocno świecą jak w starym poczciwym polonezie 1500 :)
  • #4
    _PREDATOR_

    VIP Meritorious for electroda.pl
    ~sojer poprawka "raczej koniecznie musisz zamontować przekażniki, są takie zestawy, inaczej w kolumnie przełącznik do wymiany (stopi się na nitach)".
  • #5
    greg095
    Level 15  
    Jeżeli masz "orginalne" lampy to elektrycznych żadnych, porównaj kształt wtyk [kostek zaciskowych na żarówkę]nawet w razie konieczności wymiany to i tak do każdego [leflektora w każdym samochodzie] dochodzie idzie tylko 3 przewody [masa;mijania;drogowe]ewentualnie dodatkowo pozycyjne [oddzielne kable].Bardziej martwił bym się o mocowanie "innego" leflektota i oczywiście możliwość pełnej regulacji,chodzi o badania techniczne i dopuszczenie do ruchu.najlepszym rozwiązaniem będzie podjechać na stację diagnostyczną ,pokazać nowe leflektury i zapytać ,to nic nie boli a może zaoszczędzisz sobie roboty.
    Szerokiej drogi :idea:
  • #6
    ~sojer
    Level 27  
    _PREDATOR_ wrote:
    ~sojer poprawka "raczej koniecznie musisz zamontować przekażniki, są takie zestawy, inaczej w kolumnie przełącznik do wymiany (stopi się na nitach)".


    a ja myślałem że jak mam zwykłe żarówki załóżmy 55 Wat i wymieniam je na H4 które mają 55 Wat to nie ma różnicy, ale widocznie nie mam racji.
  • #7
    tyktyk
    Level 24  
    Na szkle leflektora musi być napis H4 jeśli nie ma to nie możesz wkładać żarówek h4! Oczywiście przekaźnik to podstawa. Nawet jeśli nie ma H4 to lepiej jak on jest ( jeść dużo nie woła najwyżej parę mA :) ) Ze spokojem wymienisz leflektory sam w godzinkę. Najpierw jednak kup takie plastiki na których są montowane leflektory bo stare na bank już do niczego sie nie nadadzą. Ps jak będziesz montował te nowe to wrzuć je na minutkę do gorącej wody bo inaczej popękają podczas montarzu. Staną sie bardziej elestyczne! oczywiście mowa o plastikach nie o leflektorach :)

    Pozdrawiam tyktyk
  • #8
    _PREDATOR_

    VIP Meritorious for electroda.pl
    ~sojer wrote:
    _PREDATOR_ wrote:
    ~sojer poprawka "raczej koniecznie musisz zamontować przekażniki, są takie zestawy, inaczej w kolumnie przełącznik do wymiany (stopi się na nitach)".


    a ja myślałem że jak mam zwykłe żarówki załóżmy 55 Wat i wymieniam je na H4 które mają 55 Wat to nie ma różnicy, ale widocznie nie mam racji.

    dlaczego?, moc to moc, (też masz rację) ale wiem z praktyki, a wymiana przełącznika w kolumnie to żadna przyjemność, nawed w złykłych żarówkach taka przeróbka się karkuluje - czyż nie ?
  • #9
    Piotr Pajkert
    Level 32  
    Witam!
    Jakoś nikt nie wspomniał, że założenie przekażników (na mijania i drogowe) skraca (a przynajmniej tak to powinno być połączone) długość przewodów przez które płynie dość duży prąd, co owocuje jaśniejszym strumieniem światła.
    Cześć!
  • #10
    robert45
    Level 21  
    Koledzy a po co zmieniać lampy .Ja jak miałem malucha to wymieniałem na halogeny(niestety już nie pamiętam jakie) które miały identyczną końcówkę jak baniaki,tak że przełożyłem bez regulacji i wszystko było OK.
    Wcześniej miałem nawet żarówki 75W a mimo to halogeny 55W świeciły jaśniej.
    Oczywiście przemyj palniki przed założeniem spirytusem bo inaczej się spalą.
    Potwierdzam ,że przekaźniki są konieczne.Powodzenia
  • #11
    tyktyk
    Level 24  
    Ale przeglądu nie przejdzie jeśli leflektory nie są h4 :p Ale który bolid przechodzi???? :p 20 w dowód i po przeglądzie :) można też założyć zwykłe na czas przeglądu :) to tylo 5 min roboty :)

    Pozdrawiam :p
  • #12
    650ccm
    Level 13  
    A jakie to maja byc przekazniki i gdzie je zamontowac?
  • #13
    tyktyk
    Level 24  
    Przełącznikiem od świateł sterujesz przekaźnik a on włącza leflektory drobna przeróbka. Chodzi o to by prąd roboczy płynoł przez przekaźnik a nie przez przełączniki od świateł. Przekaźnik samochodowy nie pamiętam oznaczeń takie jak stosowane były w polonezach na przyzwoity prąd chyba 16A ale nie jestem pewien. Koledzy napewno pamiętają.
    Pozdrawiam :)
  • #14
    robert45
    Level 21  
    650 ccm kupisz gotowy zestaw i tam wszystko jest objaśnione.
  • #15
    650ccm
    Level 13  
    A nie wiecie czy fabrycznie w FLu byly jakies przekazniki? A jaki przekaznik polecacie i jak go zamontowac?
  • #16
    robert45
    Level 21  
    Nie wiem czy w FL są przekaźniki.Natomiast u mnie były zamontowane dwa przekaźniki typ 543 na 12V 20 A.Kupiłem taką kostkę z gniazdami i przekaźnikami.Wszystko pasowało do oryginalnej instalacji.Idź do sklepu poproś i dostaniesz komplet(o ile jeszcze produkują).

    Dodano po 1 [minuty]:

    Acha bo zapomniałem producent ELMOT.Pozdrawiam