Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 1007 - antipolution fault oraz abs/esp not functioning

30 Sie 2013 13:36 7263 13
  • Poziom 8  
    Witam mam problem z Peugeot 1007 z 2005r 1,4 73KM automat instalacja gazowa na STAG 4. Podczas jazdy zapala mi się kontrolka ABS/ESP not function i samochód rusza jak skuter ze skrzyżowania, ponadto pali się na desce check silnika antipolution fault jest to uciążliwa jazda pod komputerem wychodzi kod U1208 w strefie ABS oraz w skrzyni lecz niekiedy skrzynia nie posiada błędów. Nie mogę rozkodować błędu . Zaprowadziłem do ASO Peugeot tam po 2 dniach stwierdzili moduł BSI przy akumulatorze (wymieniłem dalej to samo), później elektronik z oryginalnym komputerem stwierdził pedał gazu że błędne dane wymieniłem dalej to samo. już nie wiem za co się zabrać a jazda jest uciążliwa. Proszę o pomoc jak ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem i wie jak go rozwiązać.
  • Poziom 43  
    Jakie błędy melduje Lexia?
  • Poziom 8  
    nie znam sie az tak dobrze na programach ale elektryk podłączył go do programu oryginalnego Peugeot chyba coś zaczynającego się na "a i powiedział że błedny sygnał pedalu przyspieszenia oraz błąd łopatek i powiedział abym wymienił pedał gazu a w ASO peugeot nie powiedzieli mi tylko że moduł BSI jest do wymiany gdyż moze błędnie rozdzielać sygnały ale wymieniłem i też źle. Natomiast Kolega ma komputer diagnostyczny AUTOBOSS i tam pokazuje bład U1208 W ABSie i niezawsze w skrzyni

    Dodano po 1 [godziny] 27 [minuty]:

    A co do programu jakim diagnozowano. Przypomniałem sobie i przepraszam za wprowadzenie w błąd był to peugeot planet czy może to być problem natury sterownika skrzyni biegów i jej kalkulatora?
  • Poziom 42  
    Skoro motoryzacja to nie twoja dziedzina, to dlaczego po prostu nie oddasz do naprawy?
    Po co tracisz pieniądze?
  • Poziom 8  
    Nie wiem czy czytałeś na początku oddałem samochód do ASO Dealer Peugeot tam po dwóch dniach stwierdzili moduł BSM wiec wymieniono ( i dalej to samo najwyzej się mogę sądzić gdyż twierdzą że coś jeszcze musi być narazie wybuliłem w Peugeocie 350 zł za diagnozę oraz 900 zł za moduł z wymiana a wiec 1250 zł za co a za to ze mam tak samo, następny tym razem nie autoryzowany elektro-elektronik który posiada prog. diagnostyczny Peugeot Planet powiedział ze w Aso sa barany i nie potrafia zdiagnozować jak widac ze jest błąd pedału przyspieszenia a wiec jemu 100 oraz 450 zł pedał gazu i co i gów...... to samo a więc samochód oddany 2 razy do naprawy i nikt nic nie wie a wiec na własna rękę myslę zapytam na forum być może ktoś miał podobny przypadek i zechciał by chociaż ukierunkować mnie gdzie szukać póki co mam z portfela w sumie 1800 zł a samochód jak był bład tak jest nadal.
    Stad moja prośba jeżeli jest ktoś w stanie mi pomóc z podpowiedzią proszę o pomoc
  • Poziom 42  
    Pawel981 napisał:
    (wymieniłem dalej to samo),

    Sam wymieniłeś czy ASO w ASO?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No to dlaczego odebrałeś z ASO? Część wymieniona, usterka nie usunięta, czyli wymienione nie to co trzeba, więc naprawy jakby nie było. Trzeba było powiedzieć aby włożyli stare części skoro jest tak samo jak było.

    Ta sama sytuacja u drugiego elektryka...

    Podam Ci numer konta, przelej mi trochę kasy bo widzę że rozdajesz na prawo i lewo.
  • Poziom 8  
    wymieniono w Aso

    I samochód wraca w poniedziałek gdyż złozyłem rekramację że jest tak samo i nie rozdaje kasy na leo i prawo a skoro taki madry jestes to moze podpowiesz co to moze być a nie nr konta chcesz podac a jak podpowiesz dobrze to i nagroda gwarantowana.
  • Poziom 42  
    Samochody to nie "administracja", potrzebne konkrety, na podstawie samego twojego nieprecyzyjnego opisu, nic nie da się mądrego podpowiedzieć podobnie w jak innych podobnych tematach..to nie wpominki, po prostu się nie da...
  • Poziom 8  
    jaki konkret Ci potrzebny mam stały bład którego nikt nie rozszyfrował U1208 jest na ESP i pojawia sie w automat skrzyni nieraz się da wykasować podejrzewam że jak rozszyfrujemy kod usterki dużo nam powie natomiast narazie nikt tego nie dokonał a wiec o jaki konkret chodzi w peugeocie interpretacja była na BSM a u drugiego pedał gazu moze ktos wkońcu poprawnie przetłumaczy kod błedu

    Dodano po 1 [minuty]:

    da sie wykasować tylko na skrzyni bo w strefie ABS ESP pozostaje
  • Poziom 39  
    Pawel981 napisał:
    jaki konkret Ci potrzebny mam stały bład którego nikt nie rozszyfrował U1208

    Chłopie, ten błąd to sobie możesz w buty schować, przecież to standardowy błąd komunikacji w CANie, pojawia się zawsze kiedy jeden ze sterowników w CAN nie wysyła informacji potrzebnych dla działania innych sterowników w tej sieci. Jak więc widzisz "rozszyfrowanie" go nic ci nie dało. I czy ty myślisz, że ten z ASO albo i ten drugi elektryk to jakieś barany co nie mają pojęcia o robocie i nie wiedzą co ten kod znaczy? Skoro szukali przyczyn w BSM i pedale gazu to musieli mieć jakieś podstawy na których się oparli a ty nawet nie masz o tym pojęcia co oni tam zobaczyli i dlaczego stwierdzili, że te części są wadliwe. Pisałeś o "antipollution fault" - i to jest właściwa przyczyna tego kodu - sterownik silnika łapie błąd, przechodzi w tryb awaryjny i przestaje wysyłać pewne informacje w CAN a jednocześnie blokuje sterowanie momentem z ESP - dlatego w skrzyni i ESP masz ten bład sieciowy. Ale ty oczywiście o kodach z ECMu nawet się nie zająknąłeś, przecież musiały być, choćby ślady w dzienniku. Zastanów się człowieku - dwóch się wyłożyło na tym aucie, w dodatku jeden z ASO a ty wołasz o pomoc do ludzi, którzy twojego auta na oczy nie widzieli a na dokładkę nie potrafisz nic powiedzieć o objawach, charakterze usterki i opisać poprzednie diagnostyki. Ciekawe w jaki sposób ci możemy pomóc, chyba z fusów sobie powróżymy albo postrzelamy w ciemno, w końcu się przecież na coś trafi, np. może będzie dobrze po wymianie silnika?

    Generalnie wszystko się sprowadza do tego, że nawet żeby prosić o poradę, to też trzeba mieć jakąś wiedzę, bo inaczej jedyne co można ci doradzić to - udaj się do diagnosty.
  • Poziom 8  
    Koledzy rozebrałem co się dało powypinałem komputer przy akumulatorze oraz kalkulator a także skrzynkę bsm każda kostę potraktowałem sprayem do styków wyzuciłem aku na zewnatrz oraz jego podstawę dostałe się do czujników przy skrzyni. Wszystko wyczyściłem i złożyłem (oczywiście wszystko przestało działać , drzwi, prędkościomierz, wspomaganie biegów nie chcialo zmieniać chyba tryb awaryjny bo miałem tylko 1 i 2 ręcznie wrzucana oraz bład hamulcy pewnie temu ten tryb wskoczył. Pożyczyłem od kolegi Autoboss-a i po kolei zaczołem kasować błędy lecz nie mogłem skasować błędu hamulca i polaczyć się a ABS-em (myślę może wtyka włozyłem rękę od spodu i starałem się docisnąć wtykę, błąd hamulca nie pojawił się a samochód po 3-4 km chyba zliczył dane w chodzi poprawnie lecz oprócz kontrolki ESP na desce pojawiła się kontrolka ABS zaczeło mnie to nurtować że poprawiło się po dociśnięciu wtyki więc dostałem się do niej celem wyczyszczenia po wyjęciu wtyki zauważyłem że jeden pin został ułamany i pozostał we wtyce. Na dzień dzisiejszy maja mi załatwić używany moduł ABS, podłącze i sprawdzę być może to to dam wam znać a reszta błędów poznikała pozostała tylko sprawa z ABS i ESP
  • Moderator na urlopie...
    Na prośbę autora, wątek otwieram ponownie.
  • Poziom 8  
    Problem rozwiązany dla wiadomości zainteresowanych problemem było samo połaczenie wtyki z gniazdem modułu ABS/ESP jak opisałem powyżej znalazłem usterke całkiem przypadkiem a był to ułamany pin po wymianie, wpieciu oraz skasowaniu błedów samochód ok wszystko działa. Pozdrawiam