Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SoundBlaster X-Fi Xtreme - System widzi, lecz nie korzysta ze sterowników karty.

Mufasa1 31 Sie 2013 14:12 1773 4
  • #1 31 Sie 2013 14:12
    Mufasa1
    Poziom 6  

    Witam,
    Po wgraniu sterownika do karty dźwiękowej, w menedżerze urządzeń, przy nazwie urządzenia, wyświetla się żółty wykrzyknik. W zakładce właściwości<ogólne<stan urządzenia, dostaje komunikat "System Windows nie może uruchomić tego urządzenia sprzętowego, ponieważ jego informacje o konfiguracji (w rejestrze) są niekompletne lub uszkodzone. (Kod 19)". Odinstalowanie sterowników i aplikacji powiązanych z kartą dźwiękową, czyszczenie rejestru (programem CCleaner) i ponowne zainstalowanie sterownika, nie pomaga. Ponadto, znak wykrzyknika w menedżerze urządzeń, pojawia się również przy wszystkich urządzeniach w zakładce "Kontrolery dźwięku, wideo i gier". W zakładce j.w, pojawiły się urządzenia, których nie było przed wystąpieniem problemu (m. in. Konwerter strumieni Tee/Sink-to-Sink Microsoft Streaming, Serwer proxy usługi Microsoft Streaming). Po ręcznym usunięciu wszystkich urządzeń z zakładki "Kontrolery dźwięku, wideo i gier" i skanowaniu w poszukiwaniu zmian sprzętu, następuje automatyczna aktualizacja oprogramowania sterowników, która kończy się niepowodzeniem, urządzenia jednak znów pojawiają się w "Kontrolery dźwięku, wideo i gier", tyle, że z wykrzyknikiem przy nazwie. Najprawdopodobniej, problem nie jest sprawką wirusa. Robiłem skanowanie antywirusami AVG 2013, Malwarebytes Anti-Malware. Przywracałem BIOS do ustawień fabrycznych. Instalowałem starsze wersje sterowników do chipsetu płyty głównej, oraz karty dźwiękowej. Próbowałem naprawić rejestr programem Fix It Utilities. Microsoft Fixit Devices, nie pomaga. Naprawy z dysku instalacyjnego systemu windows, również próbowałem. Wszystko bez skutku. Szukałem rozwiązania swojego problemu w google, ale wśród wyników wyszukiwania, nie znalazłem sytuacji, w której ktoś miałby podobny problem do mojego. Problem nastąpił po niespodziewanym zawieszeniu się systemu, podczas którego kursor, oraz wszelkie procesy, stały się nieaktywny i jedynym rozwiązaniem było zresetować komputer. Zaraz po wystąpieniu problemu, nie działała również karta sieciowa Wi-Fi, problem rozwiązał się, kiedy ręcznie wskazałem systemowi zainstalowane sterowniki do niej, niestety w przypadku karty dźwiękowej, podobna operacja jest nieskuteczna. Jedyne czego nie próbowałem, to ponowna instalacja systemu, ale staram się za wszelką cenę, rozwiązać ten problem inaczej. Proszę o pomoc. Parametry mojego komputera:

    Płyta główna: ASUS P5P43TD PRO,
    Karta Dźwiękowa: Creative SoundBlaster X-Fi Xtreme (niezintegrowana);
    Identyfikatory sprzętu: HDAUDIO\FUNC_01&VEN_1102&DEV_000A&SUBSYS_11021007&REV_1000
    HDAUDIO\FUNC_01&VEN_1102&DEV_000A&SUBSYS_11021007,
    Klucz Sterownika: {4d36e96c-e325-11ce-bfc1-08002be10318}\0011,
    System operacyjny: Windows 7 x64

    Jeśli do rozwiązania problemu, potrzebne będzie więcej parametrów, logi z programów i tym podobne, przedstawię je bez wahania. Zamieszczam grafiki.

    SoundBlaster X-Fi Xtreme - System widzi, lecz nie korzysta ze sterowników karty. SoundBlaster X-Fi Xtreme - System widzi, lecz nie korzysta ze sterowników karty.

  • #3 01 Wrz 2013 12:13
    Mufasa1
    Poziom 6  

    Niestety, podczas próby aktualizacji sterownika, dostaję taki komunikat:
    SoundBlaster X-Fi Xtreme - System widzi, lecz nie korzysta ze sterowników karty.
    W menedżerze urządzeń, dalej widnieje żółty wykrzyknik przy nazwie urządzenia.

  • #5 07 Wrz 2013 13:07
    Mufasa1
    Poziom 6  

    Problem rozwiązany. Pomogła ponowna instalacja systemu. Nie taki diabeł straszny. Na chwilę obecną system działa sprawnie, na starych preferencjach. Dużo dało użycie aplikacji systemowej "Łatwy transfer w systemie Windows" oraz podmienienie folderów na partycji systemowej "ProgramData" i "Użytkownicy". Zamykam temat.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME