Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Caddy - Zgasł w trakcie jazdy. Nie można ponownie uruchomić.

leszczu 31 Sie 2013 14:26 3369 12
  • #1 31 Sie 2013 14:26
    leszczu
    Spec od TV

    Witam,

    VW Caddy 2,0 SDI rok 2006. W trakcie jazdy nagle zgasł. Nie można uruchomić ponownie. Podczas próby rozruchu pali bezpiecznik F32. Jeśli nie kręcimy rozrusznikiem wszystko w porządku.
    Skrzynka bezpiecznikowo-przekaźnikowa sprawdzona. Wszystko w porządku.
    Śledząc trasy przewodów dochodzę do świec żarowych. Kable brązowo- fioletowe. Świece żarowe mają rezystancję 0,8OHM. Deska rozdzielcza zachowuje się prawidłowo. Kontrolki włączają się prawidłowo podczas przełączenia zapłonu.
    Pompa paliwa (wstępna) pracuje.
    Miał ktoś podobny przypadek?

    pozdrawiam

    0 12
  • #2 31 Sie 2013 19:42
    Erwin123
    Poziom 26  

    Słyszałeś o diagnostyce ? .

    0
  • #3 31 Sie 2013 20:29
    Staszek49
    Poziom 33  

    Zanim udasz się na diagnostykę, sprawdź instalację elektryczna, w szczególności w okolicy rozrusznika. Czy miałeś problemy z działaniem rozrusznika lub ze stacyjką (styki odpowiedzialne za uruchom. rozrusznika), może podczas jazdy stacyjka stale podaje napięcie na cewkę elektromagnesu rozrusznika, która mogła ulec awarii. W tej chwili nie wiem za co odpowiedzialny jest bezpiecznik F-32, ale przeważnie bezpieczniki samochodowe "obsługują" kilka odbiorników. Sugeruję, abyś sprawdził poprawność działania ewentualnie innych odbiorników podłączonych pod ten bezpiecznik.

    0
  • #4 01 Wrz 2013 11:05
    leszczu
    Spec od TV

    Witam,

    Nawiązując do Waszych wypowiedzi:

    Tak, zapomniałem napisać na wstępie: Auto zostało poddane diagnostyce komputerowej, oczywiście. Muszę podłączyć ponownie, nie pamiętam błędów dokładnie, nie chcę wprowadzać w błąd. Jednakże pamiętam, że komputer nie wskazuje konkretnie tropu.
    Co do rozrusznika, to pracuje on poprawnie a stacyjce się jeszcze przyjrzę.

    0
  • #5 01 Wrz 2013 12:20
    emeryt2
    Poziom 42  

    Odpal "na krótko" , i zobaczysz czy pali bezpiecznik. Resztę już wiesz!

    0
  • #6 01 Wrz 2013 19:59
    leszczu
    Spec od TV

    Witaj,

    Masz na myśli próbę uruchomienia silnika poza stacyjką?
    pozdrawiam

    0
  • #7 02 Wrz 2013 06:57
    emeryt2
    Poziom 42  

    Tak , z pominięciem styku (jej pozycji) rozruch!!

    0
  • #8 02 Wrz 2013 11:00
    Erwin123
    Poziom 26  

    Włącz zapłon i daj +12 na elektromagnes .

    0
  • #9 03 Wrz 2013 21:51
    leszczu
    Spec od TV

    Szanowni Forumowicze,

    Powodem tej awarii jest uszkodzony pasek rozrządu. Kręcąc rozrusznikiem ustawił się tak, że można było zauważyć zerwane zęby na nim.


    Bardzo dziękuję Panom za wskazówki.


    pozdrawiam

    0
  • #10 04 Wrz 2013 07:23
    emeryt2
    Poziom 42  

    Co ma zerwany ząb na pasku rozrządu do palenia bezpiecznika 32.? Jakoś nie mogę skojarzyć!

    0
  • #11 04 Wrz 2013 07:59
    leszczu
    Spec od TV

    Witam,

    Otóż okazuje się, że ten bezpiecznik jest odpowiedzialny za obwód świec żarowych- tak jak pisałem. Ale, oryginalna jego wartość wynosi 40A. Wmontowany był 10A stąd te palenie. Po zamontowaniu zgodnego, na który wskazuje autodata wszystko jest w porządku.
    Nie pytajcie się, jak auto pracowało do tej pory, bo nie jestem jego właścicielem :-)

    Dziękuję Wam i pozdrawiam.

    0
  • #12 04 Wrz 2013 10:20
    LoLek85
    Poziom 28  

    Kolego raczej on od tak nie zgasł w trakcie jazdy tylko przy większym obciążeniu lub gwałtownym przyśpieszaniu, ot tak sobie nie wycina zębów na pasku...

    0
  • #13 04 Wrz 2013 12:35
    leszczu
    Spec od TV

    Witaj,

    Czy to ważne w jakich szczegółowych okolicznościach? Napisałem, że zgasł nagle i podczas jazdy.
    pozdrawiam

    0