Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 1.9tdi - Silnik szarpie, gdy jest wilgotno, nawet po rozgrzaniu

huwei 01 Sep 2013 18:08 4512 5
  • #1
    huwei
    Level 2  
    Witam,

    Skoda Fabia 1.9 tdi, rocznik 2004, przebieg około 215 tys. Od mniej więcej dwóch lat obserwuję szarpanie silnika, gdy jest wilgotno na zewnątrz i auto jest zaparkowane przez dłuższy czas (np. całą noc). Niestety, nie jest tak zawsze i nieraz jest ok, a nieraz objawy się nasilają.



    Odpalam samochód, jadę, silnik szarpie nawet po osiągnięciu normalnej temperatury pracy. Ale co ciekawe, wystarczy że zatrzymam się, zaparkuję na 15 - 30 minut, odpalam auto i szarpanie znika.
    Podejrzewam, że przez całą noc zawilgotnieje jakiś czujnik, końcówka elektryczna, komputer czy coś podobnego, a po kilku minutach postoju z ciepłym silnikiem "to coś" się osusza i objawy ustępują.
    Pozostałe parametry stałe: to samo paliwo, ten sam kierowca, to samo miejsce - jedyna różnica to bardziej wilgotne powietrze (np. po deszczu) lub mniej wilgotne.

    Byłem oczywiście z tym problemem w serwisie i ręce, nogi i cycki opadają, gdy usłyszałem to, co mi powiedzieli:
    - podłączyli pod komputer, niestety w serwisie, gdy komp nie pokazuje błędów, to problemu nie ma!! Q..., bez odczytu z kompa serwisanci baranieją.
    - potem zaproponowali czyszczenie wtryskiwaczy jakimś środkiem - ok, to wydawało mi się rozsądne, 9 lat jazdy, pewnie czyszczenie wtrysków nie zaszkodzi. Oczywiście to nie pomogło.
    - druga propozycja, przy kolejnej wizycie, to wymiana lub regeneracja turbosprężarki. Zapytałem o związek wilgoci i tego, że gdy nie jest wilgotno lub chwilę postoi po rozgrzaniu, to silnik działa poprawnie i powiązanie z ewentualną awarią turbosprężarki. Gostek zaczął się motać, ale nie zaproponował mi nic innego.

    Drodzy Forumowicze, czy macie jakiś pomysł co w dieslu (Fabia 1.9 tdi) może być podatne na wilgoć i powodować objawy takie, jak napisałem powyżej?
  • #2
    opamp
    User under supervision
    Który tam masz silnik AMF ASY ASZ ATD? Daj rzutkę bloków pomiarowych.
  • #3
    huwei
    Level 2  
    opamp wrote:
    Który tam masz silnik AMF ASY ASZ ATD? Daj rzutkę bloków pomiarowych.


    Silnik ATD. Niestety, pomiarów nie mam czym zrobić :(
  • #4
    opamp
    User under supervision
    Zacznij od bloków bo będzie sporo gdybania.
  • #5
    Miazki
    Level 11  
    czy rozwiązałeś problem?
    jakie było rozwiązanie?
  • #6
    swierszcz.uk
    Level 11  
    Kontakt spreju
    I czyścimy wszystkie połączenia elektryczne, wtyczki wsuwki itp. oczywiście odłącz baterie. Puzniej oczywiście skrzynka bezpieczników i przekaźników wypiąć popsikac odczekać chwilę i zamontować i tak z każdym z nich mogła się poprostu wilgoć dostać do środka i trzeba ją wyeliminować
    To bym zrobił na poczatek