Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mercedes 97 w202 200diesel - ustawienie pompy bosch stuki pod pokrywą zaworów

piotrekwoj1 01 Sep 2013 21:25 11745 15
  • #1
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Witam opiszę troszkę swój problem, a więc tak jak w temacie mercedes w202 diesel silnik 2.0 75 koni. Wymieniona została uszczelka pod głowicą, rozpięty został przy tym łańcuch rozrządu i wszystko zostało złożone i tu moje pytanie czy po złożeniu rozrządu prawidłowo na znaki możlie jest przestawienie się pompy wtryskowej?dodam że nie była blokowana w czasie zdejmowania głowicy ale też i łańcuch nie miał możliwości przeskoczenia i po złożeniu znaki się zgadzają. Problem tkwi w tym że po złożeniu dziwnie stuka pod pokrywą zaworów tak jakby był za wczesny zapłon lub też nie działały hydropopychacze. Wiem że jeżeli pmpę się wyciąga to trzeba ją zakładać zablokowaną a wał musi być przestawiony o 14 stopni po GMP. Gdzie w takim razie blikuję się pompę boscha taką jak na fotce.Czy to się wykręca ten korek co zaznaczyłem? i tam ją się blokuje. mercedes 97 w202 200diesel - ustawienie pompy bosch stuki pod pokrywą zaworów
  • #2
    misiek-888
    Level 36  
    Tak tam sie ją blokuje . Po uszczelce należy skorygowac kąt wtrysku .
  • #3
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Witam ponownie i mam pytanie czy ktoś posiada schemat tego elektronicznego urzadzenia do ustawiania tej pompy albo wie jaki typ czujnika jest zakładany z tyłu tej pompy gdzie wpina się to urzadzenie, czy tam sa czujniki halla czy jakies inne. Czytałem że to sa dwie diody i kiedy świeca sie obie to wtedy jest początek wtrysku na 1 tłoku. Może ktoś wie jak to urzadzenie jest zbudowane?
  • #4
    tomek70
    Level 21  
    Nie widziałem takiego czujnika. Wystarczy trzpień 11,5 mm nacięty w środku [lub oryginalna blokada] i ustawisz tak jak trzeba.
  • #5
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Jeszcze jedno pytanie czy u was jest tak samo jak odkręcicie tą śróbę do blokowania czy leje wam się olej?
  • #6
    tomek70
    Level 21  
    Może zaraz po zgaszeniu silnika.
  • #7
    markslew
    Level 27  
    Można też ustawić na kropelkę statycznie ale to już jak jest pompa zamontowana, odkręcasz przewód od 1 sekcji pompy wtryskowej, kręcisz wałem i patrzysz kiedy w króćcu się "ruszy" . Paliwko powinno się ruszyć 24 st. przed OT, albo 19 st. przed OT, zależy jaki masz silnik bo były zmiany. Z EGR od 1990 r. 19 st, wcześniej 24 st. tak podaje tabela.

    Jaki tam masz silnik, jaki typ podaj to się poszuka dokładniej.
  • #8
    tomek70
    Level 21  
    markslew wrote:
    Można też ustawić na kropelkę statycznie ale to już jak jest pompa zamontowana, odkręcasz przewód od 1 sekcji pompy wtryskowej, kręcisz wałem i patrzysz kiedy w króćcu się "ruszy" . Paliwko powinno się ruszyć 24 st. przed OT, albo 19 st. przed OT, zależy jaki masz silnik bo były zmiany. Z EGR od 1990 r. 19 st, wcześniej 24 st. tak podaje tabela.
    Do dokładnego ustawienia w ten sposób należy użyć rurki kapilarnej.
  • #9
    piotrekwoj1
    Level 39  
    markslew wrote:
    Jaki tam masz silnik?


    Według AD to jest silnik 601.913
  • #10
    markslew
    Level 27  
    tomek70 wrote:
    Do dokładnego ustawienia w ten sposób należy użyć rurki kapilarnej.


    Można dmuchnąć w 1 sekcję pompy by było sucho, i kręcąc wałem patrzeć w dziurkę przy dobrym świetle, też się zobaczy :) Ale rurkę kapilarną to racja, dobrze też mieć :)
  • #11
    tomek70
    Level 21  
    markslew wrote:
    kręcąc wałem patrzeć w dziurkę
    :D :D :D Przy dużej dokładności , efekt będzie ten sam.
  • #12
    markslew
    Level 27  
    piotrekwoj1 wrote:


    Według AD to jest silnik 601.913


    Ustaw na kropelkę 18 st. przed OT, daj znać jak chodzi.


    tomek70 wrote:
    markslew wrote:
    kręcąc wałem patrzeć w dziurkę
    :D :D :D Przy dużej dokładności , efekt będzie ten sam.


    Dzisiaj tak robiłem, wystarczy się skupić i wszystko widać jak na dłoni :D
  • #13
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Nie wiem czy to jest nadal spowodowane złym ustawieniem pompy czy czyms innym a usterka jest taka jak jest zimny to po odpaleniu silnik pracuje równo ale po jakis 40s zaczyna nim telepać i pojawia sie siwy dym. Może usterka jest jeszcze w wtrysku bo jeden z 4 był regenerowany i pompa jest za słaba i wtrysk dalej leje. Juz kończa mi sie pomysły.
  • #14
    tomek70
    Level 21  
    Sprawdż na którym nie pali , i zamień dwa ze sobą to sprawdzisz czy to wina wtrysku.
  • #15
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Coś blokuje dopływ paliwa, filtr, przewody, smok w zbiorniku. Zasil silnik z bańki i zobacz czy wtedy będzie normalnie pracował.
  • #16
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Problem rozwiązany pompa ok , 3 pozostałe wtryski poszły do regeneracji i wszystko ok.