Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaka antena bazowa do Motoroli GM300 136-174 MHz

02 Wrz 2013 22:19 5445 20
  • Poziom 10  
    Witam serdecznie,
    W sumie to jestem amatorem. Nasłuchem zajmuję się od ponad roku. Pierwszy raz na radiostacji bazowej. Obecnie mam GP-150 5/8 fali i nie jestem zadowolony z niej, gdyż ciężko usłyszeć mi stacje ręczne i samochodowe stacje z zasięgu 10-15 km.. Mam maszt ok 6 metrów na budynku 12 metrowym bez większych zabudowań i drzew w okolicy. Kabel 50 Ohm. Co radzicie zakupić na zmianę w miarę przystępnej cenie?
    PS. kupowałem antenę na allegro i nie znam jej stanu poprzedniego. Rzekomo była nieużywana i leżała w garażu, ale wydaje mi się, że tak nie było.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 17  
    A jakiego kabla używasz i jakiej długości do tej anteny?
  • Poziom 34  
    Te "GP-150 5/8" to jakieś bliżej mi nieznane cudo, ale na pewno nie ma ona zysku 5 dBd dla całego zakresu 136 - 174 MHz (tak podaje sprzedawca). Nie potrafię znaleźć do niej instrukcji, ale uważam, że należy ją dociąć, np. do 8 - 10 MHz z całego pasma i dopiero wtedy ten zysk dla danego wycinka będzie.

Trudno cokolwiek napisać na odległość, ale jeśli antenę dociąłeś i nie jesteś zadowolony z odbioru na interesującym Cię paśmie to niewiele jest dostępnych anten z większym zyskiem.

Jak szerokiego zakresu częstotliwości słuchasz?
  • Poziom 10  
    Używam kabla RG58 i długość to 10 metrów. Kabel jest zakupiony tak na "styk". może z całości jak bym się postarał to z 1 metr bym znalazł takiego"wolnego" na długości całego kabla jak bym wszędzie napiął go. Anteny sam nic nie docinałem ani nic nie robiłem.

Słucham od 148.750MHz do 173.075MHz
  • Poziom 34  
    Dla tak szerokiego zakresu profesjonaliści używają kilku anten z zyskiem. I tak, na przykład: