Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI 80 1989. Rozladowuje akumulator, wentylator zle kreci.

waco 12 Mar 2005 18:32 3661 5
  • #1 12 Mar 2005 18:32
    waco
    Poziom 28  

    W aucie juz padlo kilka akumulatorów. Efekt jest taki, ze po wstawieniu nawet nowego i naladowanego akumulatora, nastepuje jego rozladowanie na postoju przy wylaczonych wszystkich odbionikach i stacyjki. Jedna noc czasem wystarczy by sie rozladowal, czasem kilka dni w garazu. Przy podlaczaniu klemy widac iskrzenie i zalaczenie w skrzynce bezpiecznikow przekaznika X-RELAIS o oznaczeniu 213, kiedy sie go wyjmie, to iskrzenia przy podlaczaniu klemy + nie widac. Ekspertyzie zostal poddany alternator, ale on jest zdaniem serwisantow sprawny.
    w aucie jest zastosowany auto-alarm. Mam wielkie obawy, ze to moze on cos tu miesza i rozladowuje akumulator.
    Inny problem, to moim zdaniem zbyt czesto zalaczjace sie wentylatory. w koncu je calkiem odlaczylem i kiedy zakopalem sie w sniegu to zagotowala sie woda i wystrzelila mi chlodnica. Czy w tym aucie nie ma zabezpieczenie cisnieniowego chroniacego uklad chlodzenia.
    Wentylatory czasem sie zalaczaly na calkiem zimny silniku, bylo to bardzo denerwujace kiedy tylko po wyjechaniu z garazu juz sie wlaczly.
    Jak zdiagnozowac i pozbyc sie owych usterek?

    0 5
  • #2 12 Mar 2005 18:54
    robert45
    Poziom 21  

    Kolego ten załączający się wentylator,jak jest wówczas temperatura silnika na wskaźniku.
    Wentylatora nie wolno rozłączać bo skończy się wymianą uszczelki pod głowicą przy dużej temp.,albo ciśnienie rozwali ci coś w osprzęcie silnika. NIe wiem jak jest w tym modelu ale zazwyczaj korek na zbiorniku wyrównawczym jest jednocześnie zaworem bezpieczeństwa.

    0
  • #3 12 Mar 2005 19:02
    sowczas
    Poziom 13  

    [/color][/size]

    waco napisał:
    W aucie juz padlo kilka akumulatorów. Efekt jest taki, ze po wstawieniu nawet nowego i naladowanego akumulatora, nastepuje jego rozladowanie na postoju przy wylaczonych wszystkich odbionikach i stacyjki. Jedna noc czasem wystarczy by się rozladowal, czasem kilka dni w garazu. Przy podlaczaniu klemy widac iskrzenie i zalaczenie w skrzynce bezpiecznikow przekaznika X-RELAIS o oznaczeniu 213, kiedy się go wyjmie, to iskrzenia przy podlaczaniu klemy + nie widac. Ekspertyzie zostal poddany alternator, ale on jest zdaniem serwisantow sprawny.
    w aucie jest zastosowany auto-alarm. Mam wielkie obawy, ze to moze on cos tu miesza i rozladowuje akumulator.


    Podłącz amperomierz i zobacz jakie masz pobory na postoju , i stopniowo musisz eliminować podejrzane odbiorniki obserwując wskazania amperomierza.Jeśli podejrzewasz alarm to zobacz jaki jest pobór na wyłączonym i zalączonym (poczekaj aż się uzbroji).

    waco napisał:

    Inny problem, to moim zdaniem zbyt czesto zalaczjace się wentylatory. w koncu je calkiem odlaczylem i kiedy zakopalem się w sniegu to zagotowala się woda i wystrzelila mi chlodnica. Czy w tym aucie nie ma zabezpieczenie cisnieniowego chroniacego uklad chlodzenia.
    Wentylatory czasem się zalaczaly na calkiem zimny silniku, bylo to bardzo denerwujace kiedy tylko po wyjechaniu z garazu juz się wlaczly.



    Najprawdopodobniej masz uszkodzony czujnik.

    0
  • #4 12 Mar 2005 21:45
    niwe
    Poziom 15  

    waco napisał:
    Inny problem, to moim zdaniem zbyt czesto zalaczjace się wentylatory. w koncu je calkiem odlaczylem i kiedy zakopalem się w sniegu to zagotowala się woda i wystrzelila mi chlodnica.


    Brawo! :not: Szkoda mi tej audiczki.
    Pewnie czujnik od wentylatora był wadliwy. Wystarczyło wymienić.

    waco napisał:
    Czy w tym aucie nie ma zabezpieczenie cisnieniowego chroniacego uklad chlodzenia.

    Powinno być w korku na zbiorniczku płynu chłodzącego

    0
  • #5 13 Mar 2005 01:04
    BIELINEK
    Poziom 11  

    Jeżeli chodzi o rozładowywanie się akumulatora to winę widziąłbym w źle podłączonym lub wadliwym alarmie. Przekaźnik, który opisałeś tj. przekźnik odciążający styki X załącza się podczas przekrecenia kluczyka w stacyjce w pozycji włączonych kontrolek, wyłącza się podczas rozruchu i ma na celu chwilowe odłączenie odbiorników zbędnych w fazie rozruchu np. światła, ogrzewanie szyby. Jeżeli ten przekaźnik włącza się po podłączeniu akumulatora a stacyjka jest w położeniu 0 to znaczy, że w instalacji jest gdzieś "lewy" mostek między plusem na stałe a plusem idącym od stacyjki i załączającym ten przekaźnik najprawdopodobniej w wyniku żle podłączonego alarmu. Mniej prawdopodobną przyczyną może być uszkodzona stacyjka.

    Dodano po 1 [godziny] 13 [minuty]:

    Sprawdziłem kolory przewodów w Audi. Zerknij, czy przypadkiem któryś z przewodów centrali alarmowej nie łączy się z czarno-żółtym przewodem idącym ze stacyjki. Jeżeli tak to to odetnij ten przewód od centrali i połącz go z przewodem idącym od stacyjki o kolorze czarnym.

    0
  • #6 13 Mar 2005 11:18
    waco
    Poziom 28  

    Sprawdzilem pobor pradu. Przy wylaczonych wszystkich odbiornikach wynosi 0,26A. Akumulator ulega rozladowaniu po okolu trzech dniach - nie daje rady zakrecic. Wyjecie przekaznika 213 powoduje spadek pradu do 0,01A na zakresie 10A - multimetr cyfrowy. Jeszcze nie wiem jak szybko i sprawnie dostac sie do alarmu. Nawet jeszcze nie wiem gdzie on sie znajduje. Ale dzieki, sprawdze ten kabelek czarno-żółty.

    0