Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 1.9 TDI prędkość maksymalna

12 Mar 2005 18:35 11468 23
  • Poziom 15  
    Witam.Dziś miałem okazje przetestować mojego TDI na A4.Rocznik '94 90 KM silnik 1Z.Gdzieś na forum wyczytałem że przy 4 tyś obr. prędkość powinna wynosić 160km/h.jechałem dziś na A4 czery osoby na pokładzie łącznie ze mną i udało mi sie z uzyskać prędkość ok 185 km/h a obrotomierz przy tej prędkości pokazywał coś ok 3700 obr.Chciałem zapytać czy to normalne i ile powinno maksymalnie jechać takie auto.Z góry dzięki za odpowiedź.Pozdrawiam
  • Poziom 25  
    witam
    sprawdz kolego jaką predkość na V biegu ma auto przy:
    1000 obr/min
    1500 obr/min
    2000 obr/min itd itp
    potem to juz prosta matematyka
    jezeli przy 2000 obr/min ma 95km/h to przy 4000 obr/min powinien mieć 190 km/h ale.................
    czesto sie zdarza ze w autach z silnikami diesla obrotomierz moze wskazywać błędnie wyzsze obroty (zaniża) i zamiast 4000 obr/min wskaze np 3700 obr/min
    pozdro
    T
  • Poziom 11  
    a moze te auta maja ruzne skrzynie biegów??a co za tym idzie troszke inne przlozenie??
  • Poziom 15  
    ok sprawdze te prędkości ale jest jeszcze jedno.Auto poprawnie idzie do 4 tyś obr jak chodzi o biegi 1-3.Dajmy na to że jade na 2 biegu to wyraźnie ciągnie do 4 tyś później przedział od 4 tyś do końca zachowuje sie jakby turbo zgasło.Wyraźnie po przekroczeniu 4 tyś doładowanie zanika.Ten problem mam od początku i objawia sie to błędem 575 w komputerze.Być może ma to związek z tym że na 5 biegu obrotomierz nie pokazuje więcej niż 3700 obr. a np na 2 biegu pokazuje do końca
  • Poziom 25  
    witam
    może powinieneś inaczej .....
    podnieś przód auta i włacz silnik i wrzuć V i zobaczysz jak się mają obroty do prędkości
    miałem to samo kiedyś w fordzie sierze
    przy 160km/h podczas jazdy wskazywał jakieś 3800obr/min a jak podniosłem auto przy 170km/h na blacie pokazało 4200 obr/min
    do dziś nie wiem dlaczego odwalało taki numery to szrocisko
    moc maksymalna Twojego auta jest przy obrotach rzędu 4000 pózniej nastepuje gwałtowny spadek tak zwykle jest w kazdym dieslu z kolei w benzyniakach jest to prawie nieodczuwalne a błąd w kompie nie ma nic wspólnegoz obrotami
    pozdro
    T
  • Poziom 15  
    ok sprawdze to z podniesionym przodem jak troche śnieg stopnieje.A co do tej mocy maksymalnej to akurat kolega ma tego samego TDI z tego samego rocznika i u niego ciągnie powyżej 4 tyś aż do czerwonej kreski ,czuć że auto ciągnie.Sprawdzaliśmy to na III biegu,u niego prawie do 5 tyś odczuć że turbo pracuje a u mnie po 4 tyś wyraźny spadek mocy tak jakby doładowanie wygasło.I kilka razy sie zdażyło że zaczął przerywać po przekroczeniu 4 tyś.Ja mysle że ma to bezpośredni związek z błędem 575.Być może sie myle ale wszystkie filtry i paski powymieniałem
  • Poziom 25  
    wymieniałeś rozrząd?
    może popełniłeś jakiś błąd podczas wymiany?
    cholera... tak bez spojrzenia okiem cięzko bedzie pomóc
    co oznacza ten błąd?
  • Poziom 15  
    575 - ciśnienie w kolektorze dolotowym,tyle znalazłem w kodach błędów.Nie pisze czy za małe czy za duze te ciśnienie ale jednak coś z nim jest nie tak.A co do rozrządu to tam chyba ciężko sie pomylić auto albo nie zapali albo bedzie głośno chodził silnik albo całkiem sie silnik rozleci jak tłok uderzy w zawór.Widziałem już jak przy wymianie paska facet pomylił sie o jeden ząb,auto zapaliło ale strasznie silnik głośno chodził tzn trzaskały zawory chyba albo wtryski
  • Poziom 25  
    szukaj gościa na forum o ksywie Rocaria
    pracuje w ASO ma więc dosyć sporą wiedzę na ten temat
  • Poziom 14  
    pozdrawiam nie wiem jak długo masz ten samochód i czy kupiłeś go z tą usterką . Nabrak mocy mają wpływ ciśnienie doładowania [575 nr usterki ] ,przepływomierz powietrza oraz f. powietrza i f. paliwa Filtry możesz sprawdzić sam gorzej jest zprzepływomierzem pow. Jeżeli wymiana filtrów nie przyniosła rezultatu trzeba podpiąć się do VAG lub KTS . połączyć się z silnikiem 'wejść ' wodczyt bloku wartości mierzonych i sprawdzić -porównać wartości przepływomierza i ciśnienia doładowania . Natomiast wskazania obrotomierza , możliwe że masz skrz. biegów z benzyniaka to jedno adrugie to możesz mieć alternator z wyjściem na obrotomierz uszkodzony
  • Poziom 11  
    Dość częsta przyczyna braku mocy tdi to właśnie padnięta przepływka. Ale skoro wiesz jaki masz błąd to podpinasz się do kompa, sprawdź więc wartość zadaną i rzeczywistą ciśnienia doładowania.
  • Poziom 12  
    witam jest to zawor nie pamietam jak sie nazywa ale w audi a4 tdi 1z jest on umieszczono po lewej stronie przed silnikiem przy chłodnicy podłączony jest dwoma przwwodami zasilajacymi i trzema wężykami . sprawdz czy prawiadowo jest połączony jak chcesz to sprawdz czy zawor jest sprawny wyciagnij go z auta i sprawdz czy po podaniu pradu 12V pyka (nawet gdy zawór bedzie pykał może być uszkodzony) wyczyść styki i powtryskuj do niego wd40 ale pamietaj zeby pozniej wszystko ladnie wyczyscic przedmuchac tzn ten zawor. no i zrób jazde probna jak jest to samo to pożycz od kogos zawor i sprawdz ja autko bedzie sie zachowywalo n ainnym zaworze
  • Poziom 15  
    Zrobiłem już pomiary vag-iem.Wygląda na to że wszystko jest ok.3 bieg, 3 tyś. obr. lekkie wzniesienie:blok 011, wartość zadana 1823 mbar,wartość zmierzona 1856 mbar, zawór 62%.Teraz przepływka:wartość zadana 847 mg/R, wartość zmierzona 815 mg/R, zawór EGR 4,7%.Co z tego jak w zakresie od 4 tyś obr. dalej słabnie.Np : jade na 2 biegu pod lekkie wzniesienie,gaz w deske i w zakresie do 4 tyś obr. bardzo ładnie idzie.Osiągne 4 tyś. i słabnie.Od 4 tyś obr do końca czyli ok 4800 jedzie bo jedzie ale tak jakby bez doładowania.Nie wiem czy tak ma być ale jechałem takim samym TDI od kolegi i u niego np na 2 czy 3 biegu ciągnie do samego końca czyli aż do czerwonej kreski.Fakt faktem że on ma coś kombinowane ze sterownikiem.Z tego co mówił to ma 118 KM i to czuć szczególnie na 5 biegu.
    Wiem że nie powinno sie jeździć w takim zakresie obr. o jakim pisze.Ale niekiedy jest to potrzebne np przy wyprzedzaniu a mnie raz sie zdażyło że zabrakło mi troche tych obrotów i skasowałbym bryke.Do 4 tyś i redukcja bo auto tak jakby stało w miejscu po przekroczeniu 4 tyś.Nie wiem może jestem przewrażliwiony i troche za dużo od niego wymagam ale wg mnie jeżeli jest turbo to powinno sie go czuć przez cały zakres obrotów.Jechałem również Passatem ale TD, czuć było że jest słabszy niż mój ale turbina dmuchała do końca.Do ok 5 tyś obr. było czuć że w aucie jest turbo.Nie wiem czy miał ktoś podobny problem ale przyznaje że nie daje mi to spokoju.Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    witam ja wlasnie tak mialem w swoim a4 tdi 1z autko przyspieszalo ladnie az w pewnym momencie przy 4 tyś stop ale mialem na to sposób puszczalem gaz i znowu podłoga i tak odzyskiwał żwawość do 4,3 tyś obr i tak dalej. u mnie padl zawór wlasnie ten ktory opisalem wyżej a jeszcze co do predkości to ja przy 4 tyś mam185km/h
  • Poziom 15  
    To umnie nic daje popuszczenie gazu i później decha a wg tego co pokazał VAG wszystko jest ok więc nie wiem co mam jeszcze sprawdzić. A jak chodzi o prędkość to tak jak pisałem przy 190km/h mam ok 3700 obr na 5 biegu.Dziwne to jest dla mnie ale tak jest
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A jak sprawdzałeś prędkość? Na liczniku, czy Vagiem? Jeśli licznikiem to trzeba wiedzieć że jest tak zaprogramowany aby wskazywał większą prędkość niż jest rzeczywista. Zwłaszcza przy większych prędkościach.
    Mierzyłem różnymi czujnikami i przy predk. ok 100 róznice sięgaja 10%, w zależności od dokładności urządzenia pomiarowego i modelu samochodu.
  • Poziom 15  
    Tyle pokazywał licznik,ale jak robiłem pomiary VAGIEM to mniejwięcej sie zgadzała prędkość tyle że jechałem nieco ponad 100Km/h a nie 190 tak jak wtedy
  • Poziom 11  
    Witam
    @kurakk ten blad moze byc spowodowany albo tym zaworkiem ktory juz ci koledzy opisali albo jakimis nieszczelnosciami na przewodach, co do umieszczenia zaworkami ktore steruja egr i turbo to przynajmniej w "ahu" to sa one za zbiornikiem wyrownawczym przykrecone, jeden z nich ten ktory tyka to ten o ktorym wspomnial kolega @darek127
  • Poziom 10  
    Witam!

    Ja mam Golfa IV 1.9 TDI 100KM 50,000 przebieg i na A4 Poszedl mi na prostej 200km/h - zero tuningu - zwykla seria jedynie kola 215/16
  • Poziom 10  
    Witam

    Moim zdaniem różnica wskazań prędkościomierza może wynikać ze złego doboru felg i opon tzn. promień toczny koła będzie inny i wtedy prędkościomierz będzie wskazywał bzdury.

    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    witam ja jeździłem 2 lata temu nowym golfem 4 1,9tdi 110 km jedno czerwone i. kiedys przy sytuacji masakrycznej wyprzedzając musiałem go wykorzystac na maxa i lekko powyzej 4 tyś jakby przestał ciągnąc,słyszałem ze powyzej 4 tysi dieselek zaczyna sie gubic... i tak ma byc a skoro nowy to pogodziłem sie z tą myslą,wczesniej jezdziłem hondą concerto która kręciła sie do bólu....stąd moje zdziwienie.. ale największe zdziwienie i szok przezyłem jadąc nóweczką tygodniowym fordem mondeo 2,0tdci jak podczas manewru wyprzedzania przy 140 silnik zgasł zupełnie.. zjechałem jakos nba pobocze i koniec... 2 tygodnie w ASO
  • Poziom 11  
    zaworek N75 lub wtryski deko pobrudzone - pozdrawiam
  • Poziom 2  
    mój golfuś 1.9 tdi arl 150 km, jechałem 240 km/h!