Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Touran 1.9tdi - VW Touran 1.9 tdi 2005 silnik BKC ciepły cieżko pali

Zbiszek 03 Sep 2013 17:46 28404 22
Texa Poland
  • #1
    Zbiszek
    Level 16  
    Proszę podać numery aby zalogować się do sterownika pompy wtryskowej i zmienić dawkę startową.Numer 12233 nie działa.Proszę nic nie pisać dlaczego chcę to robić bo np. trzeba naprawić rozrusznik,sprawdzić czujnik temperatury itp. = to wszystko sprawdzone.Próbowałem różnych numerów logowania i nic z tego.
  • Texa Poland
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    trans-serwis
    Level 39  
    Zbiszek wrote:
    numery aby zalogować się do sterownika pompy wtryskowej i
    A gdzie w tym silniku masz pompę wtryskową?
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • Texa Poland
  • #7
    Zbiszek
    Level 16  
    Przepraszam za zamęt-ostatnio robiłem taką regulację w A4 2.5tdi z pompą.
    Jak mogę zaradzić,podgrzanie czujnika temp. cieczy bardzo utrudnia rozruch.Jak to zmienić?
  • #8
    15darekvw
    Level 27  
    Zeby pozbyc sie problemu ciezkiego palenia to trzeba zmienic dawke rozuchowa w ECU zeby to uczynic to trzeba zmienic zawartosc w mapie sterownika i bedzie ok,VCDS ma małe mozliwosci jesli chodzi o zwiekszenie.A na poczatek przed taka zmiana sprawdzic akumulator czy 100% sprawny oraz rozrusznik czy nie ma luzu na tulejkach.
  • #9
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Ogórek czy ty faktycznie nie czytasz internetu i nie znasz emulatora czujnika temperatury dla ułatwienia rozruchu?
    Rozruch jest nerwowy i na wysokiej dawce przez co silnik wchodzi na wyższe obroty chwilkę.

    A w innych tematach chcesz naprawiać świat samochodów.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    Zbiszek
    Level 16  
    To wszystko przerabiałem (żywo kręci).Mam 2 komputery diagnostyczne (TEXA i SNAPON) i oczekuję podpowiedzi jak zmienić dawkę rozruchową.Żadnej funkcji na ten temat nie ma zakładkach programu komputerów.Moze trzeba jakiś login aby zmienić nastawy (w audi z silnikami 2.5tdi tak robiłem z powodzeniem).
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    15darekvw
    Level 27  
    Zeby zmienic dawke panie kolego to nie zrobisz tego sprzetem do diagnostyki tylko sprzetem do tuningu,np.MPPS,GALETTO,K-TAG,itp.plus obróbka zwartosci
  • #14
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    ogorek350ts wrote:
    Jeżeli chodzi o internet to najmniej się nim posiłkuje, widzę że jesteś następnym krytykantem.

    Jakbym był krytykantem to bym jezdził po Tobie jak po burej su......

    A ja ci pisze że wystarczy że ecu zobaczy temperature silnika -40'C i wzbogaci dawke na ciepłym i już wiesz czy to to czy nie.
    I wtedy jak chcesz obrabiasz wsad u zaprzyjaznionego kolegi tuningowca.
    Nie licz że taka operacja zakończy się dla klijenta 2 flaszkami..........
  • #15
    yaaro
    Level 33  
    Zacznij od sprawdzenia czujnika położenia wałka rozrządu - częsta przypadłość tych aut.
    Kolejna sprawa naprawa rozrusznika + wymiana koła dwumasowego spowoduje powrót auta do normalnego odpalania.

    Emulatory oraz podbijanie dawki VAGiem (dla niedowiarków można zmienić jeżeli sterownik na to pozwala) zostaw w spokoju bo koło dwumasowe nie wytrzyma wiele w tym aucie.

    Normalnym rozwiązaniem jest korekta dawki rozruchowej w sterowniku poprzez zmianę map.
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    15darekvw
    Level 27  
    Jeśli ma ktoś problem z odpalaniem na ciepłym silniku w TDI to tak jak mówiłem zmiana dawki w mapie i będzie ok,bo emulatory czy inne metody(przekażniki czasowe) nie sa rozwiązaniem tylko oszukują sterownik i nieraz maja minus taki ze zapisuje się błąd czujnika temp.itp jeśli ktoś zainteresowany konkretnym profesjonalnym rozwiazaniem zapraszam na pw.
  • #19
    powidz
    Level 20  
    Zobacz kąt synchronizacji wałka w blokach pomiarowych.
    Najczęstsza przyczyna odpalenia tdi na pompowtryskach to rozrusznik, chociaż dobrze kręci.
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    15darekvw
    Level 27  
    Ale sobie zycie utrudniacie i szukacie nie wiadomo czego ;-)
  • #22
    RACETDI
    Level 10  
    W takich sytuacjach nie ma dyskusji , naprawę zaczyna się od modyfikacji programu sterownika , czyli zmiany dawki startowej . jak mamy daleko do fachowca , trzeba sczytać flasha ze sterownika i wysłać komuś kto zrobi modyfikację policzy sumę kontrolną i odeśle , zabieg trwa 10min.