Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 420 PDE rok 2004 - słaba.

danmarW 03 Wrz 2013 19:54 4011 25
  • #1 03 Wrz 2013 19:54
    danmarW
    Poziom 8  

    Witam
    Mam problem z scania 420 2004r silnik pde auto było w serwisie scanii, po diagnozie okazało się że jeden pompowtrysk do wymiany. Wymienili intercooler nowy czujnik ciśnienia turbiny nowy a auto jak było słabe i mułowate tak jest nadal pomocy. Jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł lub wie co może dolegać królowej to proszę o podpowiedź. Pozdrawiam.

    1 25
  • #2 03 Wrz 2013 21:49
    kwantor
    Poziom 38  

    Cisnienie paliwa mierzone?
    Czemu to zawsze wszyscy zaczynają od najdroższego..

    0
  • #3 03 Wrz 2013 23:25
    danmarW
    Poziom 8  

    Witam
    to samo pytanie zadałem panu serwisantowi w serwisie i stwierdził że zostało zmierzone i jest wszystko ok tak jak pisałem inter nowy czujnik nowy ciśnienie sprawdzone najgorszy pomp wymieniony wszystko wyregulowane pozostaje tylko turbina która na zegarze podaje 2,5 ale to chyba nie jest jeszcze najgorzej filtry zakładam oryginalne scanii

    0
  • #4 04 Wrz 2013 07:26
    gucio~1
    Poziom 21  

    Witam. A ile "królowa" ma najechane km i czy pompowtryski były robione? Jak wszystkie podstawowe elementy są sprawne to najczęściej wymiana wszystkich pompowtrysków daje dużą poprawę. Dla starszej skakanki opłaca się to zrobić w serwisie.

    0
  • #5 04 Wrz 2013 09:43
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Wczoraj wymieniłem 8 pompowtryskiwaczy w Scanii które miały 950.000km przebiegu od 2007 roku i nie nadają się już do niczego, nawet do regeneracji. Ciśnienia były OK turbina i cooler też kompresja również w porządku, dlatego decyzja padła na wymianę PDE. Komputer pokazywał usterkę tylko od 1 pompowtrysku, ale z doświadczenia wiem ze takie operacje robi się tylko na autach gwarancyjnych lub po wymianie na nowe do 50-100tyś. km i przeważnie zawsze trzeba wymieniać wszystkie. Wyjątki- pęknięta sprężyna, usterka elektrozaworu, uderzenie w końcówkę wtryskiwacza. Oszczędzanie nigdy nie przyniosło oszczędności. Przykład: wymieniony pompowtrysk jest na tyle wydajny ze zawsze balans wyłącza któryś cylinder i auto "kuleje"na wolnych obrotach, według pracy silnika jest jak najbardziej w porządku, ale dla ucha klienta już nie!
    Auto pomimo ze kierowca nie skarżył się na brak mocy (580hp) to znacznie się ożywiło, zobaczę jeszcze jak będzie ze spalaniem.
    Myślę ze pompowtryski to jedno a jeszcze pozostaje kwestia kompresji, bo wtedy wymiana nic nie da. Najlepiej jest zainwestować w pełna wymianę PDE i to się zwróci w niedługim czasie. Chyba ze paliwo jest kiepskiej jakości...ale to już inna kwestia.

    0
  • #6 19 Mar 2016 21:28
    danmarW
    Poziom 8  

    Dałem do regeneracji pompki wszystkie 6szt i turbina poleciała również do regeneracji i to załatwiło sprawę. Pozdrawiam

    0
  • #7 20 Mar 2017 21:40
    27101985
    Poziom 10  

    Koledzy mam ten sam problem z mocą. Auto R440 PDE 2012r 470tys przebiegu. Sprawdzony intercooler, ciśnienie turbiny, ciśnienie paliwa, tłumik i niby wszystko ok a auto czuje górkę szybciej niż ją widać

    0
  • #8 20 Mar 2017 21:48
    darfur5
    Poziom 29  

    W pierw zrób regulację pompek i zaworów .

    0
  • #9 21 Mar 2017 11:21
    27101985
    Poziom 10  

    Byłem na serwisie w Scani w Gliwicach i powiedział że motor ładnie chodzi że jak by były rozregulowane zawory to by tak nie chodził silnik. A Można jakoś sprawdzić te pompowtryskiwacze? W serwisie powiedzieli że niemogą ich sprawdzić tylko podmienić na inne

    0
  • #10 21 Mar 2017 19:01
    darfur5
    Poziom 29  

    27101985 napisał:
    A Można jakoś sprawdzić te pompowtryskiwacze? W serwisie powiedzieli że niemogą ich sprawdzić tylko podmienić na inne
    . Przeczytaj uważnie poprzednie posty.

    0
  • #11 22 Mar 2017 08:48
    27101985
    Poziom 10  

    Przeczytałem ponownie i nic mi to nie wnosi do sprawy

    0
  • #12 22 Mar 2017 19:21
    darfur5
    Poziom 29  

    Kolega servis-gh pisze o tym i z jego opisu wynika ,że pompki można sprawdzić programem diagnostycznym i jeśli występuje podejrzenie niesprawnego jednego wtrysku to najlepiej wymienić wszystkie.Zawory i pompki w Scanii powinno regulować się mniej więcej co 90 - 100 tyś. km. przebiegu bez względu czy silnik pracuje równo czy nie , może swoją skakanką pojechałeś do opery a nie do serwisu skoro zdiagnozowali na słuch stan zaworów :D

    0
  • #13 22 Mar 2017 23:14
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam

    To w Gliwicach na serwisie Scanii pracują Irole czy Anglicy,że nie potrafią sprawdzić ,,pompek" PDE.Wyciągasz pompkę odkręcasz dolną część tą gdzie jest końcówka wtryskiwacza,zakładasz adapter a dokładnie przykręcasz.Mocujesz to do próbnika ciśnieniowego takiego nawet jak używał wujek Franek w latach osiemdziesiątych do ustawiania wtryskiwaczy w traktorach Ursus czy potocznym ,,rusku"(warunek próbnik musi być sprawny a dokładnie wskazywać poprawne ciśnienie)Sprawdzasz ciśnienie przy jakim otwiera się wtrysk i sprawdzasz jak rozpyla.Jak coś nie tak to końcówka do wymiany a ciśnienie otwarcia reguluje się podkładkami.Po tym zabiegu skręcasz cała pompkę do kupy i zakładasz do nieco przerobionej głowicy i pompujesz ciśnienie chyba do 20 bar i sprawdzasz jak długo utrzymuje ciśnienie.Jeśli ciśnienie spadnie zbyt szybko obudowa pompki do wymiany czyli najlepiej w takim przypadku cały.Trzeba się tylko nieco zainteresować tym co się robi,chyba że dalej na serwisach pracują ,,plecaki" i pociotki:-(

    0
  • #14 23 Mar 2017 21:28
    27101985
    Poziom 10  

    No a mi powiedzieli że zawory się reguluje co 250tys, a pompowtrysków niemogą sprawdzić. A Możecie kogoś polecić z okolic Gliwic kto by się tego podjął? I jaki tego jest mniej więcej koszt

    0
  • #15 23 Mar 2017 23:49
    szaman108
    Poziom 29  

    Kto tam do cholery pracuje!!!Jestem ciekaw czy klientowi który jeździ w koło komina cementowozem lub gruszką zaproponują regulację zaworów co 250 tyś.Serwisy są uzależnione od eksploatacji pojazdu a dokładnie warunków w jakich pracują.Jest na to odpowiednia dokumentacja według której dobiera się interwał serwisowy.Obecnie serwisujemy firmę,która wzięła 60 sztuk wszystko czteroosiowe gruszki wywrotki i samozaładowcze do przewozu materiałów budowlanych czyli wszystkie pojazdy wyposażone są w PTO(przystawki odbioru mocy a niektóre mają nawet po dwie)Serwis wygląda tak,samochód trafia na serwis,otwiera się kartę loguje do systemu następnie podłącza kompa a dane są wysyłane automatycznie do Scanii.W tym czasie robisz jakieś podstawowe czynności obsługi a biuro sprawdza na serwerze co ma być robione serwis czy inspekcja.Po sprawdzeni dostajesz do ręki odpowiednią kartę.W Scanii sprawdzane są kilometry i motogodziny silnika i na podstawie tych danych wyliczają co robimy.A serwisy lecą w kolejności mały,,S" następny średni,,M" po nim znowu mały,,S" i następny duży,,L" gdzie wymieniane są wszystkie filtry i oleje.Przy średnim mogą być dodatkowo wymienione filtry,które w pojazdach ,,długo dystansowych" będą wymienione tylko w dużym serwisie,tak jak pisałem wszystko zależy od przeznaczenia.

    0
  • #16 12 Maj 2017 18:28
    27101985
    Poziom 10  

    Regulacja zaworów zrobiona, termostat wymieniony, filtr powietrza i paliwa wymieniony. Po regulacji auto jedzie minimalnie lepiej ale dalej jest słabe i dużo pali

    0
  • #18 13 Maj 2017 23:11
    27101985
    Poziom 10  

    Tak zawory razem z pompowtryskiwaczami

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jak odłącze wał, zamkne klapke z retardera i wcisne gaz sprawdze tak ciśnienie paliwa pod obciażeniem?

    0
  • #19 13 Maj 2017 23:21
    darfur5
    Poziom 29  

    Jeśli masz możliwość podłączenia komputera w pojezdzie, to naczepa z ładunkiem zahaczona i na jazdę próbną . Najlepiej po terenie gdzie są wzniesienia to będzie prostsze i bardziej wiarygodne od tego co proponujesz.

    0
  • #20 16 Maj 2017 23:18
    27101985
    Poziom 10  

    W pde ciśnienia paliwa z tego co wiem niemożna z kompa sprawdzić

    0
  • #22 25 Maj 2017 10:09
    27101985
    Poziom 10  

    Kompresja silnika zmierzona ok. Wtryski wymienione na nowe. Moc silnika wzrosła jednak spalanie nadal zbyt duże. Co jeszcze może być przyczyną?

    0
  • #23 22 Wrz 2017 20:57
    27101985
    Poziom 10  

    Koledzy czujnik doładowania też wymieniony na oryginał nowy i zero efektów. W czym jeszcze szukać?

    0
  • #24 23 Wrz 2017 01:34
    Hektar Zahler
    Poziom 30  

    Czytałem ten temat wiele razy, bo dużo mnie nauczył w naprawianiu utraty mocy. Może to nie jest ważna informacja i kilka razy powstrzymywałem się z odpowiedzią, jednak po tak długim czasie pasuje, aby ktoś zauważył, że Wy potraficie zaprzeczać sami sobie z tymi pomiarami, więc co komu po takim poszukiwaniu.

    0
  • #25 03 Gru 2017 22:50
    edmundsosnowski
    Poziom 6  

    Witam. tak sobie czytam i się zastanawiam. Czy jest możliwość żeby pompka zasilająca miała wyciek? Ona jest napędzana ze sprężarki i paliwo może przeciekać do miski olejowej. Tylko, że to powinno spowodować wzrost poziomu oleju,a o tym nie było mowy. Z drugiej strony może silnik ma wycieki i nie zwrócono na to uwagi

    0
  • #26 16 Gru 2017 23:15
    Hektar Zahler
    Poziom 30  

    Kolego wyeksploatowana pompka to brak palenia, bądź silne młotkowanie, gaśnięcie. Taka teoria miałaby rację zastosowania jak moc wracałaby na wysokich obrotach jak ciśnienie rośnie, ale w PDE to chyba nie przejdzie.

    0
  Szukaj w 5mln produktów