Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra H - brak sterowania wtryskami

04 Wrz 2013 09:05 4662 21
  • Poziom 39  
    Opel Astra H.
    1.6 XZEP (?) 2004.
    Sterownik Delco Delphi.

    Objawy - brak sterownia wtryskami, ECU wysyła 1 (słownie jeden) impuls full grupę na wtryski, potem brak sterownia.

    Ecu sprawdzone - OK.
    Czujnik wały drugi bez zmian.
    LPG ominęte bez zmian.

    Ale, cały czas steruje iskrą (wspólna cewka ma 4 cylindry).

    Przymierzam się do czujnika wałka, ale DODATKOWO żadnych DTC nie wyrzuca.

    Auto trafiło do mnie po remoncie głowicy, rozrząd OK.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 26  
    Jesli nie ma sterowania to wina powinna lezec po stronie ecu - jak je sprawdziłeś ze ma byc ok?
  • Poziom 39  
    Firma z Redy sprawdzała, jutro jeszcze jedna możliwość do sprawdzenia.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Erwin123 napisał:
    Jesli nie ma sterowania to wina powinna lezec po stronie ecu - jak je sprawdziłeś ze ma byc ok?

    Skąd ta pewność?
    Może któryś z czujników nie czyta więc brak wysterowania.
  • Poziom 39  
    Pytanie czemu steruje iskrą? Teoretycznie sygnał z wału i wałka także podaje na iskrę.
  • Poziom 32  
    Astra I nie pali jak poduszki nie działają. Może coś w tym kierunku.
  • Poziom 34  
    żałosna udręka napisał:
    Astra I nie pali jak poduszki nie działają. Może coś w tym kierunku.


    Skad taki pomysł.

    Kolego masz jeszcze w opcji uzycie oscyloskopu.
    Ale nie piszesz nic co w innych sterownikach sie dzieje.Np takich jak CIM,Immobiliser itd.
    Przeskanuj najlepiej całe auto.
  • Poziom 38  
    Zachowanie podobne do zablokowanego immo, ale to powinno wyjść w błędach. Paliłeś go z wypiętym czujnikem wałka, czy łapie błędy przy kręceniu rozrusznikiem. Silnik pracuje na 'sztucznym dokarmianiu" w dolot?
  • Poziom 39  
    Przeskanowane, wychodzi że jest OK, immo nie sprawa problemu, w każdym module sygnały i zezwolenia prawidłowo.
    Na plaka nie paliłem, ale mechanicznie ok, ciśnienie ładnie trzyma, pompa paliwa Ditp. pracuje.
    Tak jak pisałem TYLKO jeden (1) impuls na wtryski, zasilań nie gubi itp.

    Stawiam mimo wszytko na ECU (Delphi Delco hybyryda)

    A co ma czujnik wałka? Nie paliłem go z wypiętym.
  • Poziom 42  
    Też tak myślę. !
    Impuls ten ma zapisany w pamięci i mikroprocesor przeczesując ją , w czasie uruchamiania , daje impuls grupowy ,, później czeka na obrobione dane z czujnika wału ,wałka , czujnika temperatury chłodziwa, kąta uchylenia przepustnicy itp.
  • Poziom 39  
    Ster.. nie powiem że nie. A sprawdziłeś całą kablotekę? Zasilania, masy, sygnały...
  • Poziom 19  
    Fullgroup pewnie dlatego żeby łatwiej mu było odpalić.
    Wygeneruj jakieś błędy np. odepnij któryś w wtrysków, tak samo czujnik obrotów wału, wałka. Czy ECU w ogóle zreaguje na zmiany. A może warto byłoby go pociągnać ?
  • Poziom 19  
    Dla pewności i dla zaoszczędzenia czasu dopisz drugi sterownik do auta. Zobaczmy co będzie.
  • Poziom 39  
    Widzi odpięcię każdego wtrysku i czujnika, z wyjątkiem cewki, ale być może zbyt krótko kręciłem.
    No cóż, ale temat na razie odroczony - klient usilnie chciał, aby inny warsztat obejrzał auto.
  • Poziom 11  
    Wystarczy w celu zablokowania wału korbowego zdjąć czujnik położenia wału korbowego, uszkadzając płytę znacznika ze wszystkimi konsekwencjami wynikającymi.
  • Poziom 39  
    Tarczka cała, sprawdzane endoskopem.
  • Poziom 35  
    Co sie dzieje jak wypniesz wtyczke z CPW lub wałka? Gubi iskre?
    Wyglada to na brak synchronizacji góry z dołem. Warto podpiąc oscyloskop 2 kanałowy i sprawdzic synchronizacje.
  • Poziom 39  
    Jeśli wróci to sprawdzę jeszcze raz, bo nie sprawdzałem rozrządu osobiście.
  • Poziom 42  
    Z oscyloskopem , to nie głupia sprawa . Tyle tylko , że bez synchro ma odpalić po dłuższym kręceniu! Iskra skorelowana z dolnym czujnikiem!!
  • Poziom 10  
    Kabloteka do sprawdzenia. Gniazda i styki oraz okolice złączy może być przerwany przewód lub zaśniedziały styk. Każdy kabel oddzielnie ale do tego potrzebny schemat. Rzuć więcej szczegółów jaki to układ wtryskowy to postaram się wrzucić schemat.
  • Poziom 39  
    Kable ok, schemat mam, dzięki za zaintersowanie.
  • Poziom 39  
    Dla potomnych, jednak ECU winne.