Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra H - brak sterowania wtryskami

decybel91 04 Wrz 2013 09:05 4104 21
  • #1 04 Wrz 2013 09:05
    decybel91
    Poziom 38  

    Opel Astra H.
    1.6 XZEP (?) 2004.
    Sterownik Delco Delphi.

    Objawy - brak sterownia wtryskami, ECU wysyła 1 (słownie jeden) impuls full grupę na wtryski, potem brak sterownia.

    Ecu sprawdzone - OK.
    Czujnik wały drugi bez zmian.
    LPG ominęte bez zmian.

    Ale, cały czas steruje iskrą (wspólna cewka ma 4 cylindry).

    Przymierzam się do czujnika wałka, ale DODATKOWO żadnych DTC nie wyrzuca.

    Auto trafiło do mnie po remoncie głowicy, rozrząd OK.
    Pozdrawiam.

  • #2 04 Wrz 2013 19:04
    Erwin123
    Poziom 26  

    Jesli nie ma sterowania to wina powinna lezec po stronie ecu - jak je sprawdziłeś ze ma byc ok?

  • #3 04 Wrz 2013 20:25
    decybel91
    Poziom 38  

    Firma z Redy sprawdzała, jutro jeszcze jedna możliwość do sprawdzenia.

  • #4 04 Wrz 2013 20:49
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Erwin123 napisał:
    Jesli nie ma sterowania to wina powinna lezec po stronie ecu - jak je sprawdziłeś ze ma byc ok?

    Skąd ta pewność?
    Może któryś z czujników nie czyta więc brak wysterowania.

  • #5 04 Wrz 2013 20:52
    decybel91
    Poziom 38  

    Pytanie czemu steruje iskrą? Teoretycznie sygnał z wału i wałka także podaje na iskrę.

  • #6 04 Wrz 2013 21:38
    żałosna udręka
    Poziom 31  

    Astra I nie pali jak poduszki nie działają. Może coś w tym kierunku.

  • #7 05 Wrz 2013 07:25
    jokerro
    Poziom 33  

    żałosna udręka napisał:
    Astra I nie pali jak poduszki nie działają. Może coś w tym kierunku.


    Skad taki pomysł.

    Kolego masz jeszcze w opcji uzycie oscyloskopu.
    Ale nie piszesz nic co w innych sterownikach sie dzieje.Np takich jak CIM,Immobiliser itd.
    Przeskanuj najlepiej całe auto.

  • #8 05 Wrz 2013 08:50
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Zachowanie podobne do zablokowanego immo, ale to powinno wyjść w błędach. Paliłeś go z wypiętym czujnikem wałka, czy łapie błędy przy kręceniu rozrusznikiem. Silnik pracuje na 'sztucznym dokarmianiu" w dolot?

  • #9 05 Wrz 2013 16:41
    decybel91
    Poziom 38  

    Przeskanowane, wychodzi że jest OK, immo nie sprawa problemu, w każdym module sygnały i zezwolenia prawidłowo.
    Na plaka nie paliłem, ale mechanicznie ok, ciśnienie ładnie trzyma, pompa paliwa Ditp. pracuje.
    Tak jak pisałem TYLKO jeden (1) impuls na wtryski, zasilań nie gubi itp.

    Stawiam mimo wszytko na ECU (Delphi Delco hybyryda)

    A co ma czujnik wałka? Nie paliłem go z wypiętym.

  • #10 05 Wrz 2013 18:48
    emeryt2
    Poziom 42  

    Też tak myślę. !
    Impuls ten ma zapisany w pamięci i mikroprocesor przeczesując ją , w czasie uruchamiania , daje impuls grupowy ,, później czeka na obrobione dane z czujnika wału ,wałka , czujnika temperatury chłodziwa, kąta uchylenia przepustnicy itp.

  • #11 05 Wrz 2013 19:50
    manta
    Moderator Samochody

    Ster.. nie powiem że nie. A sprawdziłeś całą kablotekę? Zasilania, masy, sygnały...

  • #12 06 Wrz 2013 07:24
    mail4skwarka
    Poziom 19  

    Fullgroup pewnie dlatego żeby łatwiej mu było odpalić.
    Wygeneruj jakieś błędy np. odepnij któryś w wtrysków, tak samo czujnik obrotów wału, wałka. Czy ECU w ogóle zreaguje na zmiany. A może warto byłoby go pociągnać ?

  • #13 06 Wrz 2013 10:08
    dylan1
    Poziom 18  

    Dla pewności i dla zaoszczędzenia czasu dopisz drugi sterownik do auta. Zobaczmy co będzie.

  • #14 06 Wrz 2013 21:20
    decybel91
    Poziom 38  

    Widzi odpięcię każdego wtrysku i czujnika, z wyjątkiem cewki, ale być może zbyt krótko kręciłem.
    No cóż, ale temat na razie odroczony - klient usilnie chciał, aby inny warsztat obejrzał auto.

  • #15 06 Wrz 2013 21:40
    kratmel
    Poziom 11  

    Wystarczy w celu zablokowania wału korbowego zdjąć czujnik położenia wału korbowego, uszkadzając płytę znacznika ze wszystkimi konsekwencjami wynikającymi.

  • #16 07 Wrz 2013 17:35
    decybel91
    Poziom 38  

    Tarczka cała, sprawdzane endoskopem.

  • #17 07 Wrz 2013 20:54
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Co sie dzieje jak wypniesz wtyczke z CPW lub wałka? Gubi iskre?
    Wyglada to na brak synchronizacji góry z dołem. Warto podpiąc oscyloskop 2 kanałowy i sprawdzic synchronizacje.

  • #18 08 Wrz 2013 09:26
    decybel91
    Poziom 38  

    Jeśli wróci to sprawdzę jeszcze raz, bo nie sprawdzałem rozrządu osobiście.

  • #19 08 Wrz 2013 09:28
    emeryt2
    Poziom 42  

    Z oscyloskopem , to nie głupia sprawa . Tyle tylko , że bez synchro ma odpalić po dłuższym kręceniu! Iskra skorelowana z dolnym czujnikiem!!

  • #20 08 Wrz 2013 11:39
    leszcz50
    Poziom 10  

    Kabloteka do sprawdzenia. Gniazda i styki oraz okolice złączy może być przerwany przewód lub zaśniedziały styk. Każdy kabel oddzielnie ale do tego potrzebny schemat. Rzuć więcej szczegółów jaki to układ wtryskowy to postaram się wrzucić schemat.

  • #21 08 Wrz 2013 13:19
    decybel91
    Poziom 38  

    Kable ok, schemat mam, dzięki za zaintersowanie.

  • #22 26 Paź 2013 15:14
    decybel91
    Poziom 38  

    Dla potomnych, jednak ECU winne.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME