Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

podłączenie dodatkowego odbiornika w rozdzielnicy

PanKierownik 05 Wrz 2013 21:12 4926 21
  • #1 05 Wrz 2013 21:12
    PanKierownik
    Poziom 9  

Panowie,
    Nie jestem elektrykiem.
    W garażu mam rozdzielnicę, do której chciałbym podłączyć dodatkowy odbiornik - założyłem sobie napęd do bramy garażowej.
    Napęd nie pobiera dużego prądu, dlatego chciałbym go podłączyć pod którąś z istniejących "esek", np. tę, która zasila kocioł w kotłowni.
    W rozdzielnicy są 3 wyłączniki różnicowo-prądowe, do każdego z nich podłączona grupa tychże "esek" [mam nadzieję że prawidłowo nazywam elementy].
    Mój problem polega na tym, że w rozdzielni jest niezła plątanina przewodów, i nie umiem zidentyfikować, która "różnicówka" odpowiada wybranej "esce" - czy jest jakiś prosty sposób aby to zrobić?
    Podłączam przewód PE do szyny, gdzie wszystkie one się gromadzą, L do wybranej "eski" od dołu, natomiast nie wiem gdzie podłączyć przewód N.

Wiem, najlepiej wezwać elektryka - ale mam problem taki, że cyt."do takiej małej bzdury" to elektrykowi nie chce się przyjeżdżać, ma dosyć innej roboty.
    Oczywiście najbardziej elegancko zapewne byłoby dołożyć osobną "eskę" no ale to pewnie już tym bardziej nie robota dla amatora...
    Podpowie ktoś czy da się zidentyfikować tę różnicówkę, czy po prostu trzeba rozbierać tablicę i przebiegu przewodów szukać?

• #2 05 Wrz 2013 21:32
    JWitek
    Poziom 22  

To ta różnicówka, po wyłączeniu której znika napięcie na wybranym przez Ciebie "esie". Musisz tylko podłączyć ten N do właściwej strony aparatu - "za różnicówką".

• #3 05 Wrz 2013 21:34
    elpapiotr
    Specjalista elektryk