Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGA 41.400 - Spadek ciśnienia Common Rail

05 Wrz 2013 22:50 4179 3
  • Poziom 17  
    W czasie jazdy przy średnim obciążeniu wyskakuje błąd zbyt dużej róznicy ciśnienia
    rzeczywistego od zadanego.

    Ciśnienie wymagane ok 1400/1500 Bar, a rzeczywiste ok 900 Bar.
    Po tym ciśnienia schodzą do ok 800 Bar i nie ma czym jechać.

    Wygląda mi to na pompę lub zawór MPROP
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Moze tez być zawór bezpieczeństwa, przewód doprowadzający (przetyczka), zatkany filtr paliwa niskie ciśnienie po niskiej stronie zasilania paliwa (pompka wstępna) lub przeciek wewnątrz wtryskiwacza. Sprawdzisz zaslepiajac kolejno wyjścia listwy i obserwując wartość MPROP, o sprawdzając ciśnienie przed filtrem paliwa.
  • Poziom 25  
    Jeżeli po "przygazowaniu" ciśnienie na listwie podczas pracy silnika pozostaje na poziomie 800-900 bar to otworzył się zawór bezpieczeństwa na listwie common rail.
    Sprawdzenie polega na odpięciu i zaślepieniu przewodu powrotnego do zbiornika, jeżeli z zaworu leci paliwo to jest on do wymiany, dopuszczalne są upuszczane "krople" lecz przeważnie nie leci z nich wcale.
  • Poziom 17  
    Tak jak wskoczy błąd ciśnienie już zostaje na wartości 800/900 bar.